در دو جشنواره تئاتر تابستانی، نشانه های اطمینان بخش زندگی

ناگهان، از تاریکی، یکی از مهیج‌ترین صداهایی که یک مخاطب می‌تواند تولید کند، به گوش رسید: یک نفس نفس جمعی. از این طریق می‌دانی که جمعیت غوغا کرده است، داستان سرایی آن جا افتاده است. و به همین ترتیب شب دیگر در هنگام اجرای “Blues for an Alabama Sky” در شرکت استیج بارینگتون، جایی که یک پیچش داستانی متفاوت صدای خوشامدگویی دیگری را برانگیخت: یک فوران وسط صحنه با تشویق خوشحال کننده. دیدن یک نمایش با انسان ها می تواند بسیار سرگرم کننده باشد.

این چیزی است که در این مورد باید در نظر داشت لحظه بحران در تئاتر، که مخاطبان قبل از همه گیری هنوز به تعداد قبلی خود بازنگشته اند و برنامه های آن نیز بر همین اساس کاهش یافته است. اما این بدان معنا نیست که کار خود پژمرده شده است. در طی چند روز در ماساچوست غربی هفته گذشته، دو نمایشنامه دیدم، یکی نمایشنامه خوانی و دیگری کاباره، و اگر به کیفیت آنچه که در آنجا بود نگاه کنید – به جای کمیت چیزهایی که نبود – به سختی متوجه خواهید شد که چیزی اشتباه است. و بارینگتون استیج، به هر حال، امسال کاهش نیافته است.

“Blues for an Alabama Sky” به کارگردانی Candis C. Jones در استیج Boyd-Quinson در پیتسفیلد، ماساچوست، محصولی عالی از نمایشنامه پرل کلیج در سال 1995 است که در تابستان 1930 اتفاق می‌افتد، که طنین زیادی در تابستان 2023 دارد، و همچنین در تابستان 2023 طنین‌اندازی جذاب و جذاب دارد. ، دوستان تمام ابعاد.

فرشته (تسیلا براک)، نقشی که توسط فیلیسیا رشاد نشات گرفته است، یک خواننده کلوپ شبانه هارلم است که صدایی متناسب با نامش دارد. گای (براندون آلویون) یک طراح لباس شیک افسانه ای با ذوق و سلیقه عالی است. در اواسط رکود بزرگ، هر دو به تازگی بیکار هستند – از همان شبی که آنجل از صحنه بازی سابق گانگستر خود را خبر داد و گای از او دفاع کرد. حالا آنها هم اتاقی هستند و در آپارتمان او سهیم هستند.

آنجل امیدوار است که لیلاند (دِلئون دالاس)، یک غریبه جنوبی مذهبی متعارف، وارد شود و او را نجات دهد، حتی اگر آنها یک ناهماهنگی فاجعه بار هستند. گای قصد دارد توسط ژوزفین بیکر که پرتره او مانند یک خدا از دیوارش آویزان شده است نجات یابد. او طرح‌هایش را برای او در پاریس می‌فرستد، و خیال می‌کند که او را آنجا می‌کشد.

در سرتاسر سالن، دلیا (جاسمین جانسون)، دوست صمیمی و پرشور مددکار اجتماعی انجل و گای، به افتتاح یک کلینیک تنظیم خانواده کمک می‌کند – و شاید عاشق دوست دکتر شب‌دوستشان، سم (رایان جورج)، که نوزادان را در سراسر محله به دنیا می‌آورد، می‌افتد.

دلیا می‌گوید: «من سعی نمی‌کنم انقلاب کنم. من فقط سعی می کنم به زنان در هارلم این فرصت را بدهم که برای خانواده خود برنامه ریزی کنند.

اما خودتعیین – کنترل بر بدن خود به ویژه – همیشه انقلابی بوده است، و آزادی از آداب و رسوم اجتماعی تنگ نظرانه چیزی است که آنجل و گای از زمانی که ساوانا را به مقصد هارلم ترک کردند به دنبال آن بودند. به عنوان یک زن سیاه‌پوست و یک مرد سیاه‌پوست همجنس‌گرا، هر یک با خشونتی مواجه شده‌اند که برای آن هدف قرار گرفته است.

«آبی برای آسمان آلاباما» درباره سرسختی امید، محدودیت‌های بخشش و عاشقانه سرپیچی است. این یک بلوز پر زرق و برق است که با اشتیاق چند لایه شده است.

تصویر

بیل ایروین در حالت استاد دلقک در جشنواره تئاتر ویلیامزتاون، که میزبان مجموعه ای از اجراهای کاباره در تابستان است.اعتبار…امیلیو مادرید

حدود 20 مایلی شمال پیتسفیلد، جشنواره تئاتر ویلیامزتاون یک فصل به شدت کاهش یافته تولید می کند، که هیچ یک از پیشنهادات آن قابل بررسی نیست – زیرا، یک روزنامه نگار گفت، “همه آنها در حال توسعه فعال هستند.” به اندازه کافی منصفانه اما جشنواره – که در سال 2021 با مشکل مواجه شد کارگران آن را به استثمار آنها متهم کردند، و در پاسخ تولید یک کارآمد فصل 2022 – حتی بدون تولیدات کاملاً صحنه‌سازی شده مرسوم، غبار ستاره‌ای خود را از دست نداده است.

در مرکز تئاتر و رقص سال 62 در کالج ویلیامز، خانه قدیمی جشنواره، مجموعه کاباره WTF (توسط سه هیون اوه) کاملاً واضح است، نورپردازی (توسط امیلی اشمیت) پر زرق و برق است. هم تماشاگران و هم اجراکنندگان روی صحنه هستند و ردیف‌های صندلی خالی سالن، پس‌زمینه نمایش را تشکیل می‌دهند. مجموعه‌ای مجسمه‌سازی از لامپ‌های نورانی مانند صورت فلکی نورهای ارواح در هوا آویزان است. سادگی، تابستان امسال، دوست جشنواره است.

بنابراین، آخر هفته گذشته، جف هیلر بازیگر بود. اخیراً به لطف درام دوستی تکان دهنده HBO در رادار فرهنگی مطرح شده است. “کسی جایی” او مجری کاباره بود و برای یک نمایش در ماه اوت در Joe’s Pub، مطالب کمیک را امتحان کرد. بیل اروین در حالت استاد دلقک اجرا کرد و جیکوب مینگ ترنت آهنگ های او را چنان از پارک بیرون زد که نمی توانست تبلیغ بهتری برای دیدن او در جاده در لنوکس، ماساچوست، در نقش Bottom در “رویای شب نیمه تابستان” شکسپیر و شرکت (10 اوت 10) باشد.

میزبانان و مهمانان کاباره هر آخر هفته تغییر می کنند، اما گروه و نوازندگان اصلی (ادن اسپینوزا، آسمرت گهبرمایکل و جان-مایکل ریس) ثابت هستند. تفسیر تازه و بافتی ریس از «ماشین سریع» تریسی چپمن، که توسط جوئل واگنر، کارگردان موسیقی، شکوفایی روح‌انگیزی به او داده شده است، نیز باید ثابت باشد.

همین نزدیکی در کلارکمن در جشنواره تئاتر ویلیامزتاون در حال خواندن “غارت و رعد و برق” سیندی لو جانسون به کارگردانی پورتیا کریگر بودم. ارزیابی این نمایشنامه، درباره خانواده‌ای از شیطنت‌ها که در لبه ویران هستند، ناعادلانه خواهد بود، اما تماشای آنی گلدن با نقش آفرینی آنی گلدن در یک بخش کمدی قابل توجه، با بازی درخشان یوهانا دی در کنار او، لذتی واقعی داشت. برای یک بعد از ظهر جمعه، یا برای یک بلیط 15 دلاری، ترکیب بدی نیست. و فضای پا؟ مایل از آن.

تصویر

بارینگتون استیج اولین نمایش جهانی “پدر کوچک” مایک لو را ارائه کرد، یک کمدی که در بخش مراقبت های ویژه نوزادان اتفاق می افتد و اندی لوسین را در نقش پدر یک نوزاد نارس نشان می دهد.اعتبار…دانیل رادر

در پیتسفیلد، شرکت Barrington Stage نیز مشغول کار جدیدی بود: اولین نمایش جهانی «پدر کوچک» مایک لو – یک کمدی که در یک بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان اتفاق می‌افتد، جایی که دانیل (اندی لوسین) پدر دختری شده است که 14 هفته زودتر به دنیا آمده است، و به زودی یک والدین انفرادی می‌شود. کارولین (جنیفر ایکدا)، یک پرستار در واحد، راهنمای او در میان این منظره بیگانه است – و گاهی اوقات، دانیل فکر می کند، حریف او آنجاست.

این نمایشنامه به کارگردانی موریتز فون استولپناگل، نمایشی هوشمندانه درباره والدین بودن، و روش‌هایی است که نژاد و جنسیت در انتظارات و نتایج در مراقبت‌های بهداشتی و سایر نقاط نقش دارند. (دانیل سیاه است، مادر نوزادش آسیایی است، و کارولین نوشته شده است که توسط یک هنرپیشه آسیایی یا لاتین ایفای نقش خواهد شد.) اما فیلمنامه نیاز به تعادل فوق‌العاده دشواری از کمدی و پیچیدگی احساسی در تصویر دانیل دارد، که این تولید هنوز نتوانسته آن را پیدا کند. با این حال، وقتی با کودک، سوفیا صحبت می‌کنیم، لوسین همیشه دوست‌داشتنی است.

بنابراین، خبرهای خوبی از یک منظره تئاتری که اخیراً با تولیدات مشترک پر شده است. اگرچه این «پدر کوچک» به مرحله Barrington Stage پایان داده است، اما فرصتی برای عمیق‌تر شدن خواهد داشت. به شرکت تئاتر Chautauqua نقل مکان می کند در Chautauqua، NY، هفته آینده. لطفا روی صندلی ها بنشینید.

بلوز برای آسمان آلاباما

تا 5 اوت در استیج بوید-کوینسون، پیتسفیلد، ماساچوست. barringtonstageco.org.

پدر کوچک

4 تا 17 اوت در تئاتر براتون در مؤسسه Chautauqua، Chautauqua، NY; chq.org.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *