در رقابت 2024، محاکمه ترامپ در مرکز صحنه قرار دارد

پوشش زنده ما را دنبال کنید محاکمه پول خاموش ترامپ.

آغاز محاکمه جنایی دونالد جی. ترامپ در روز دوشنبه، رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری 2024 را به قلمروی ناشناخته سوق می دهد و آقای ترامپ به شیوه ای که از زمان ترک کاخ سفید بیش از سه سال پیش تاکنون نبوده است، در کانون توجه عموم قرار می گیرد.

هیچ دوربینی در دادگاه منهتن وجود نخواهد داشت. اما آقای ترامپ و درام اطراف او ممکن است اجتناب ناپذیر باشند زیرا او در دادگاهی در حال محاکمه است که تمرکز آن بر پرداخت هولناکی که به یک ستاره فیلم های پورن در آستانه انتخابات 2016 انجام می شود و نامزد احتمالی جمهوری خواه را تهدید می کند، می باشد. با احتمال زندان برای 34 فقره جنایت.

محاکمه با احتمالاً موشکافانه ترین انتخاب هیئت منصفه از زمان محاکمه OJ Simpson در سه دهه پیش آغاز خواهد شد و آقای ترامپ را به مدت چهار روز در هفته به مدت حدود هشت هفته و احتمالاً بیشتر در شهر نیویورک محدود می کند.

این تقریباً یک چهارم تقویم تا انتخابات نوامبر خواهد بود.

نیل نیوهاوس، یک نظرسنجی جمهوری خواه که روی رقابت های ریاست جمهوری گذشته کار کرده است، می گوید: «به نظر می رسد که این کارزار انتخاباتی دیگر در تاریخ کشور وجود نداشته باشد. به نوعی کمپین معمول ریاست جمهوری را به تعطیلی کشانده است.»

آقای ترامپ به مشاورانش گفته است که می‌خواهد تا آنجا که ممکن است پوشش رسانه‌ای از حضورش در دادگاه داشته باشد و بسیاری از حامیان از او در تلویزیون دفاع کنند، زیرا مرکز جاذبه مبارزات انتخاباتی از ایالت‌های میدان نبرد به یک دادگاه در منهتن پایین منتقل می‌شود. و او عمداً فضایی شبیه سیرک را در مورد محاکمه های جنایی قبلی خود ایجاد کرده است، از جمله با رفتن مستقیم از دادگاه میامی به یک رستوران محبوب کوبایی و در مراحل قانونی خود در نیویورک، با برگزاری کنفرانس های خبری در ملک خود در وال استریت 40. به گفته یک مشاور، او احتمالاً این رویکرد را تکرار خواهد کرد.

“روز دوشنبه تمام جهنم از بین می رود!” آقای ترامپ روز جمعه در ایمیلی برای جمع آوری کمک های مالی به حامیان خود نوشت و از آنها “حمایت میهنی مسالمت آمیز” خواست.

انتظار می‌رود که او رویدادهایی را در اطراف شهر نیویورک برگزار کند، در بخش‌هایی از بخش‌های خارج از منهتن که از نظر سیاسی برای او مهمان‌نوازتر هستند در روزهایی که در دادگاه حضور ندارد و احتمالاً در شب‌هایی که در دادگاه حضور دارد. سفرهای یک روزه به میدان های جنگ برای تجمعات در روزهای چهارشنبه امکان پذیر است، زمانی که دادگاه قرار است هر هفته متوقف شود، و مشاوران خاطرنشان کردند که آقای ترامپ یک هواپیمای شخصی دارد.

انتخاب هیئت منصفه قرار است روز دوشنبه آغاز شود و پرسشنامه‌هایی در مورد نظرات اعضای هیئت منصفه درباره آقای ترامپ، پادکست‌هایی که گوش می‌دهند و حتی رسانه‌های خبری مصرف می‌کنند، در حالی که او در دادگاه می‌نشیند و تماشا می‌کند، بررسی شود.

این پرونده همچنین آزمونی خواهد بود برای اینکه چگونه رسانه های خبری چندین روز از تحولات بالقوه سریع در اطراف آقای ترامپ را مدیریت می کنند. در یکی از بخش‌های اخیر ام‌اس‌ان‌بی‌سی، مایکل آوناتی، وکیل تشنه رسانه‌ای که زمانی نماینده ستاره پورن در این پرونده بود، از زندان به صورت زنده تماس گرفت، جایی که او در حال گذراندن دوران محکومیت خود با اتهامات غیرمرتبط است. از جمله سوالات افرادی که برنامه تلویزیونی دارند: اگر آقای ترامپ تصمیم بگیرد تحولات روز را در کنفرانس های خبری روایت کند، آیا شبکه ها آن را به صورت زنده پخش می کنند؟

پرزیدنت بایدن و کمپین او به طور مجازی در مورد محاکمه قول سکوت داده اند و هر گونه اظهارنظری را به طور بالقوه به ادعاهای آقای ترامپ مبنی بر اینکه این پرونده و سه کیفرخواست دیگر او بخشی از یک طرح گسترده تر «دخالت در انتخابات» است (هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد) تغذیه می کند. کاخ سفید در کیفرخواست های او در نیویورک و جاهای دیگر نقشی ایفا کرد). اما مشاوران بایدن می گویند که امیدوارند این محاکمه استدلال آنها را مبنی بر اینکه رئیس جمهور سابق عمدتاً برای کمک به خود از جمله بیرون ماندن از زندان اداره می کند، تقویت کند.

کمپین های انتخاباتی بایدن و ترامپ هر دو از اظهار نظر خودداری کردند.

تمرکز محض بر آقای ترامپ و یکی از کیفرخواست‌های جنایی او می‌تواند برای تیم بایدن مفید باشد که تلاش می‌کنند تا رقابت‌های سال 2024 را به همان اندازه که رئیس‌جمهور را در مورد سلف خود قرار دهند.

پت دنیس، رئیس یک ابر PAC دموکرات، American Bridge 21st Century، که در حال برنامه‌ریزی برای پیگیری دقیق محاکمه است، گفت: «این وظیفه اساسی پیام‌رسانی ترامپ در حال حاضر است. او از قرار گرفتن خارج از کانون توجه سود برده است و ما باید به مردم یادآوری کنیم که این مرد چگونه بود، چرا رای دهندگان از او دلخور بودند.»

ویت آیرس، یک نظرسنجی جمهوری خواه، گفت که نزدیک ترین موازی آن جلسه استماع تلویزیونی کنگره در 6 ژانویه 2022 خواهد بود که توجه سراسر کشور را به خود جلب کرد – و جمهوری خواهان با غرور و افتخار از این موضوع حمایت کردند و دموکرات ها وسواس زیادی به آن داشتند.

آ نظرسنجی نیویورک تایمز و کالج سینا درست قبل از محاکمه نشان داد که 58 درصد از رأی دهندگان – و 54 درصد از افراد مستقل – اتهامات را بسیار یا تا حدودی جدی می دانند. اما از هر پنج رای دهنده تقریباً یک نفر گفت که مطمئن نیستند که آیا او باید مجرم شناخته شود یا خیر. برخی از نظرسنجی‌های عمومی نشان داده‌اند که یک بلوک کوچک اما قابل توجه از رای‌دهندگان ممکن است تحت تأثیر یک محکومیت قرار بگیرند.

حتی برخی از منتقدان آقای ترامپ، چه در داخل حزب جمهوری‌خواه و چه در میان دموکرات‌ها، ابراز نگرانی کرده‌اند که پرونده منهتن در اولویت قرار دارد و می‌تواند تنها محاکمه‌ای باشد که قبل از انتخابات برگزار می‌شود. این نگرانی تا حدی به این دلیل است که آلوین ال. براگ، دادستان منطقه منهتن که این اتهامات را مطرح کرد، برخلاف جک اسمیت، مشاور ویژه وزارت دادگستری، یک دموکرات منتخب است. اما همچنین به این دلیل است که خود اتهامات نسبت به اتهاماتی که آقای ترامپ تلاش کرد تا انتقال مسالمت آمیز قدرت را خنثی کند، کمتر گسترده و اساسی است.

البته خود آقای ترامپ هم می‌تواند یک باغ‌وحش بسازد. او مجبور خواهد شد بنشیند و به استورمی دانیلز، ستاره سابق فیلم بزرگسالان که گفته است با او رابطه جنسی داشته است، گوش دهد. مایکل کوهن، تعمیرکار سابق او؛ و دستیارانی که از نزدیک با او کار می کردند در مورد این ماجرا و پرداخت حاصل از آن شهادت می دهند.

آقای ترامپ قبلاً به عنوان یک شرکت کننده در دادگاه شکیبایی کمی از خود نشان داده است و در سخنان پایانی پرونده سوء استفاده جنسی و افترا ای. ژان کارول از دادگاه بیرون آمده و از قاضی سرزنش شده است. هیئت منصفه در نهایت به آقای ترامپ دستور داد تا بیش از 83 میلیون دلار به خانم کارول به دلیل بدنام کردن او پس از متهم کردن او به تجاوز جنسی، بپردازد.

آنا گرینبرگ، یک نظرسنجی از حزب دموکرات، گفت: “عامل X – من این را یک ناشناخته شناخته شده می نامم – او عقل خود را از دست خواهد داد.”

وکلای آقای ترامپ بارها به او هشدار داده اند که باید تلاش کند در مقابل هیئت منصفه رفتار نامنظم نداشته باشد و در صورت انجام برخی از قضات او را به زندان خواهند انداخت.

مجموعه‌ای از فعالان محافظه‌کار با روابط نزدیک با آقای ترامپ و کسانی که در مدار او هستند، در حال برنامه‌ریزی برای سفر به نیویورک برای تظاهرات روزانه و حضور در رسانه‌ها هستند. برنامه های باشگاه جمهوری خواه جوان نیویورک راهپیمایی های طرفدار ترامپ به گفته دبیر اجرایی گروه، ویش بورا، که در مصاحبه ای گفت که در حال هماهنگی با اداره پلیس نیویورک در زمینه تدارکات بوده است، در پارک کلکت پوند در نزدیکی دادگاه.

سایر متحدان ترامپ، مانند لورا لومر، فعال جناح راست، برای پخش پیام های طرفدار ترامپ و حمله به قاضی ناظر پرونده، قاضی خوان ام. مرچان، و دختر قاضی که برای دموکرات ها مشورت کرده است، در نیویورک خواهند بود. استفان کی. بنن، استراتژیست ارشد سابق آقای ترامپ، که پادکست «اتاق جنگ» او طرفداران زیادی در میان فعالان تندرو دارد، خبرنگارانی از جمله خانم لومر در صحنه خواهد داشت.

خانم لومر برای آقای ترامپ کار نمی کند اما با او در هواپیمای او پرواز کرده و در باشگاه های خصوصی او با او ملاقات کرده است. او اغلب حملات او را علیه دشمنان خود تشویق می کند، از جمله پست آنلاین او در مورد دختر عدالت مرچن.

خانم لومر در مصاحبه ای گفت: “ما باید در مورد این شکار جادوگران جمهوری موز علیه رئیس جمهور ترامپ آگاهی را افزایش دهیم.” “من شاخ گاو خود را خواهم داشت. من گروه دوربین خود را خواهم داشت. من تجهیزات ترامپ را خواهم داشت و یک کارمند نویسنده خواهم داشت.»

مایک دیویس، وکیل و متحد ترامپ که انتظار می‌رود با خانم لومر در برنامه آقای بنن حضور داشته باشد، گفت: «وقتی قضات و دادستان وارد حلقه سیاسی می‌شوند، باید منتظر ضربات سیاسی باشند.»

حتی قبل از محاکمه، آقای ترامپ تقریبا جرأت کرده است که مرچن او را تحریم کند. در اوایل آوریل، قاضی حکم خود را گسترش داد تا از حمله رئیس جمهور سابق نه تنها به شهود، دادستان، هیئت منصفه و کارکنان دادگاه، بلکه به بستگان قاضی و آقای براگ جلوگیری کند. در آخر هفته، آقای ترامپ در شبکه های اجتماعی به آقای کوهن حمله کرد.

آقای ترامپ قاضی را متهم به نقض قانون اساسی با دستور گاف خود کرده است. آقای ترامپ در شبکه اجتماعی خود نوشت: «اگر این هک پارتیزانی بخواهد من را در «صدای» برای بیان حقیقت آشکار و آشکار قرار دهد، من با کمال میل تبدیل به نلسون ماندلای امروزی خواهم شد. فعال در آفریقای جنوبی

در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان، آقای ترامپ بارها نشان داد که می تواند خطر قانونی خود را به مزیت سیاسی تبدیل کند. قوی‌ترین روز او برای جمع‌آوری سرمایه زمانی بود که عکس لیوان او هنگام رزرو در آتلانتا گرفته شد. کمک های مالی به طور مشابه زمانی که او برای اولین بار در نیویورک متهم شد افزایش یافت.

با نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که برخی از رای‌دهندگان نوسان در صورت محکومیت آقای ترامپ از رای دادن به او خودداری می‌کنند، مشخص نیست که ادعای قربانی بودن او در انتخابات عمومی چه خواهد کرد.

آقای بایدن به طور علنی با جزئیات این پرونده صحبت نکرده است. اما مشاوران او در حال تنظیم برنامه ای برای حضور او در ایالت های میدان نبرد هستند و تضاد را با آقای ترامپ محصور در دادگاه تشدید می کنند. آقای بایدن پنج رویداد را به مدت سه روز در پنسیلوانیا برگزار خواهد کرد که انتخاب هیئت منصفه آغاز می شود.



منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *