‌در شرایطی که در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌ها در مورد وضعیت اتباع خارجی، به‌خصوص مها…

🔸در شرایطی که در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌ها در مورد وضعیت اتباع خارجی، به‌خصوص مهاجران افغانستانی در ایران در فضای مجازی و رسانه‌ها بحث‌برانگیز شده، وزیر کشور دولت ابراهیم رئیسی امروز وعده داد که اتباع خارجی «ساماندهی» خواهند شد.
احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیات دولت به این موضوع واکنش نشان داد و گفت که موضوع مهاجرین و اتباع خارجی مساله «قابل توجهی» است که در «دستور کار جدی دستگاه ذیربط» وجود دارد.
وزیر کشور مدعی شد که آنچه در رسانه‌ها درباره عدد مهاجرین بیان می‌شود اظهارات «غیر کارشناسی و ساختگی» است و «هیچ مرجع رسمی» این عدد را تایید نمی‌کند. با این وجود وحیدی در بخش دیگری از سخنانش در جمع خبرنگاران تعداد اتباع خارجی در ایران را «پنج میلیون نفر» اعلام کرد.
در روزهای گذشته رسانه‌های رسمی جمهوری اسلامی از جمله خبرگزاری فارس به آمارهایی استناد کرده‌اند که از جمعیت ۸ میلیونی «افغان‌ها در ایران» یاد می‌کرد و ادعا شد که «هر روز حدود ۱۰ هزار نفر به صورت غیرقانونی و قانونی وارد مرز‌های ایران می‌شوند.»
وعده «ساماندهی» اتباع خارجی توسط وزیر کشور جمهوری اسلامی در حالی است که برخی رسانه‌ها در ایران از جمله ماهنامه «میدان آزادی» نسبت به «خطر» افزایش مهاجرت افغان‌ها به ایران هشدار داده و مدعی شده آنها به دنبال «فرستادن نماینده به مجلس هستند.»
@VahidHeadline

🔸روزنامه گاردین بر اساس سندی از دولت اوکراین نوشت که جمهوری اسلامی در تلاش است از ادامه تجهیز روسیه به تسلیحات برای استفاده در جنگ اوکراین «فاصله بگیرد».
بر اساس این سند گزارشی ۴۷ صفحه‌ای که دولت اوکراین در ماه اوت گذشته در اختیار اعضای گروه هفت کشور صنعتی گذاشته، ایران دیگر «توان برآوردن نیازهای روسیه و شدت استفاده» پهپادها در اوکراین را ندارد.
@VahidHeadline

🔸رسانه های دولتی ایران به نقل از عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات گزارش دادند که سپاه پاسداران چهارشنبه سومین ماهواره نظامی را با موفقیت به مدار زمین فرستاد. پرتاب ماهواره نظامی به فضا به ایران برای توسعه برنامه موشکی‌اش کمک می‌کند. بنابر گزارش رسانه‌های ایران نور ۳ با ماهواربر سه مرحله‌ای «قاصد» به فضا پرتاب شده است.
@VahidHeadline

🔸رسانه‌های دولتی ایران از احتمال حضور ۲۵۰۰ تماشاگر زن در بازی فوتبال میان تیم‌های «نساجی مازندران» و «الهلال» عربستان در جریان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا خبر داده‌اند. این بازی یازدهم مهرماه به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.
خبرگزاری دولتی «ایسنا» گزارش داده است که «طبق برنامه» قرار است پنجاه هزار تماشاگر از نزدیک این دیدار را تماشا کنند که «۲۵۰۰ نفر» از آنها زنان خواهند بود.
@VahidHeadline

🔸روزنامه شرق روز پنج مهر در گزارشی به نقل از خانواده برخی از داوطلبان کنکور سال ۱۴۰۲ نوشت کارنامه فرزندان ایشان دستکاری شده است. پرونده شکایت آن‌ها که البته از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری به «جعل و کلاهبرداری» متهم شده‌اند، هم‌اکنون در دیوان عدالت اداری در حال پیگیری است.
این روزنامه روایت چند نفر از خانواده‌هایی را ذکر کرده که مدعی هستند ۲۴ ساعت پس از انتشار نتایج آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، کارنامه فرزندانشان تغییر کرده است، اما به تراز دست نزده‌اند. به این معنی که تراز کارنامه‌ای که رتبه ۲۰۰ داشت، با تراز کارنامه‌ای که حالا رتبه هشت هزار دارد «یکی است».
@VahidOOnLine

🔸سخنگوی اورژانس یزد ضمن اعلام خبر مرگ یک کودک در یک شهربازی در یزد گفت: «شب گذشته پسری تقریبا ۱۲ساله بر اثر برخورد با قطار شادی، دچار ترومای شدید در ناحیه پشت سر شد و پس از انتقال به بیمارستان، جان باخت.»
@VahidOOnLine

🔸قاضی دادگاهی در نیویورک اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده، «در جریان ساختن امپراتوری املاک و مستغلات خود، سال‌ها بانک‌ها و بیمه‌گران را فریب داده است».
قاضی آرتور انگورون در یک دعوای قضایی که توسط دادستان کل نیویورک مطرح شده بود، به این نتیجه رسید که دونالد ترامپ و شرکتش، با ارزش‌گذاری بیش از حد دارایی‌هایش و واردکردن مبالغ نادرست و اغراق‌آمیز در مورد میزان دارایی خود در اسناد مورد استفاده در معاملات و دریافت وام، بانک‌ها، بیمه‌گران و دیگران را فریب داده است.
دونالد ترامپ به عنوان یک سرمایه‌گذار موفق در حوزه املاک و مستغلات مطرح بوده که شهرت به‌دست‌آمده از این موفقیت مالی، مبنایی برای قدرت سیاسی بعدی او شد.
@VahidHeadline
دونالد ترامپ قاضی نیویورکی را «مجنون» توصیف کرد
رئیس جمهوری سابق آمریکا گفته است که تشکیل چنین پرونده‌ای علیه او مضحک و نادرست است.
او گفته است خواستار تجدید نظر در رای قاضی خواهد شد.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

خبرگزاری هرانا on X

روز سه شنبه چهارم مهرماه، #سحر_محب_پور، #رکسانا_وجدانی، #ستاره_طعامی و #بهاره_قادری شهروندان بهائی ساکن شیراز توسط نیروهای اداره اطلاعات در این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

#بهائی #شیراز

https://t.co/iGJSrXlKjt

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *