در مورد افزایش همکاری نظامی روسیه و ایران نگرانی‌هایی داریم

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکر، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل دیدار و گفت‌وگو مسائل مرتبط با ایران یکی از محورهای مذاکرات .

نوشته‌های رسانه‌های اسرائیلی، ولودیمیر زلنسکی در مورد دیدار روز سه‌شن ۲۸ شهریور انجام ه، توضیح داد «من او [نتانیاهو] را از حملات روسیه شهرها، بنادر و زیرساخت‌های حیاتی ما با فاده از پهپادهای ایرانی مطلع م.»

آقای زلنسکی افزود «ما در مورد افزایش همکاری نظامی بین روسیه و ایران نگرانی‌های مشترک داریم.»

سخنان پس از آن بیان می‌شود در همان روز وزیر دفاع روسیه برای گفت‌وگو درباره همکاری‌های نظامی ایران سفر .

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، همراه هیئتی از «مقامات نظامی» کشور برای گفت‌وگو درباره همکاری‌های نظامی با جمهوری اسلامی عصر سه‌شن وارد تهران .

سفر وزیر دفاع روسیه ایران در حالی انجام کمتر از یک ماه تا پایان محدودیت‌های انتقال جنگ‌افزار و فناوری مرتبط با برنامهٔ موشکی ایران باقی مانده، هرچند کشورهای اروپایی طرف برجام اعلام ه‌اند قصد ندارند تحریم‌ها را لغو کنند.

اسرائیل از آغاز جنگ روسیه در اوکر درخو‌های متعدد رئیس‌جمهور و مقامات ار اوکر برای ارسال تسلیحات، ‌ویژه سامانه پدافند ضد راکتی «گنبد آهنین»، را رد ه تا روابط خود را با روسیه، برای حفظ منافع اسرائیل در سوریه، حفظ کند.

بنابر گزارش‌ها، زلنسکی در پایان دیدار روز سه‌شن با نتانیاهو جلسه را «خوب» توصیف ه اما گزارش‌ها حاکی اسرائیل درخو کمک دفاع موشکی همچنان پاسخ مثبت نداده .

رئیس‌جمهوری اوکر در گفت‌وگو با رسانه‌ها تأکید «من از اسرائیل انتظار زیادی دارم.»

ادامه حملات گسترده پهپادی اوکر

مقامات محلی شهر صنعتی کرِمنچوک، واقع در مرکز اوکر، خبر می‌دهند پالایشگاه شهر در حملات شبانه هواپیماهای بدون سرنشین روسیه آسیب دیده و پالایشگاه هم‌اکنون تعطیل ه .

شامگاه سه‌شن، در حالی جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده از رهبران جهان خو تا در کنار اوکر در برابر حمله روسیه بایستند، روسیه حملاتی پهپادی را در سراسر اوکر انجام داد کشته ن دست‌کم ۹ نفر انجامید. بسیاری از حملات، شهر لِویو در غرب اوکر را هدف قرار داد در آن یک انبار کمک‌های بشردوستانه نیز دچار حریق .

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکر در سخنرانی روز سه‌شن خود در مجمع عمومی سازمان ملل، روسیه را «فاده از مواد غذایی و انرژی عنوان حر جنگی» متهم و از رهبران جهان خو تا در برابر ادامه «تجاوز» روسیه، اتحاد نشان دهند.

روسیه و اوکر یکدیگر اتهام «نسل‌کشی» زده‌اند و قرار دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه اتهام‌ها گی کند.

با فاده از جروزالم‌پست، وای‌نت، رویترز و سایت سازمان ملل، پ.پ/ ب.ب

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *