دستکم دو نفر کشته شدند

خبرگزاریهای ایران از حمله «چند مهاجم مسلح» به شاهچراغ در غروب یک‌شنبه ۲۲ مرداد خبر دادند. گفته میشود دستکم چهار نفر در این حمله مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند که دستکم دو تن از آنان کشته شده اند.

ایرنا به نقل از یکی از مسئولان شاهچراغ گزارش داده که «چهار تن شامل دو خادم و دو زائر» در این حادثه مورد اصابت گلوله قرار گفته اند.

بنا بر این گزارش در این حمله با «تیراندازی» این افراد، «تعدادی از خادمان» هم مجروح شدند و یکی از مهاجمان بازداشت شده است.

جزئیات بیشتری از تیراندازی منتشر نشده است.

این دومین حمله به شاهچراغ در یکسال گذشته است. به گفته مقام‌های جمهوری اسلامی، در جریان حمله مسلحانه به «حرم شاهچراغ» که آبان ۱۴۰۱ رخ داد ۱۳ تن کشته شدند.

جمهوری اسلامی پیش از این دو نفر را در رابطه با حمله پیشین به شاهچراغ در شیراز اعدام کرده است.

خبرگزاری‌های ایران تیرماه امسال از اعدام دو متهم حمله مسلحانه به «حرم شاهچراغ» خبر دادند. به گزارش خبرگزاری دولتی «ایرنا»، حکم اعدام «محمد رامز رشیدی» و «سید نعیم هاشمی قتالی» ۲ تن از افرادی که به عنوان «عاملان حمله مسلحانه» چهارم آبان ماه ۱۴۰۱ به «حرم شاهچراغ» توسط قوه قضاییه جمهوری اسلامی محاکمه شده بودند، ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ در «خیابان مجاور حرم» اجرا شد.

بسیاری از فعالان حقوق بشر و کارشناسان حقوقی روند دادرسی در جمهوری اسلامی ایران را به‌ویژه در پرونده‌های منجر به مجازات اعدام زیر سوال برده‌اند. معرفی محمد رامز رشیدی و نعیم هاشمی قتالی به عنوان متهمان «حمله به شاهچراغ» در بخشی از افکار عمومی با تردید روبه‌رو شده بود.

این خبر تکمیل می شود…

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *