دستگیری نقض حقوق بیان آزاد مقام رسمی شهرستان، قوانین قاضی

پس از اینکه نیکی فرنچکو در ژانویه 2021 روی کار آمد و تنها جمهوری خواه در هیئت سه نفره شد، اختلافات شدید در جلسات هیئت کمیسیونرها در شهرستان ترامبول، اوهایو غیرعادی نبود. اما تنش ها در ژوئیه 2022 شروع شد و به دستگیری خانم فرانکو ختم شد، پس از آن که او در یک جلسه عمومی به بیان نظر خود ادامه داد.

یک قاضی فدرال روز سه شنبه حکم داد که این دستگیری ناقض حقوق قانون اساسی خانم فرنکو است که از کلانتر انتقاد می کرد و قبل از دستگیری به دستور یک کمیسر دیگر برای عذرخواهی نادیده می گرفت.

قاضی جی فیلیپ کالابرس از ناحیه شمالی اوهایو در حکم روز سه شنبه نوشت: “اینجا در آمریکا، ما مخالفان سیاسی خود را دستگیر نمی کنیم.”

شهرستان ترامبول، در حدود 60 مایلی جنوب شرقی کلیولند، حدود 200000 نفر جمعیت دارد. کمیسیونرها بدنه اداری دولت شهرستان هستند.

دو کمیسر دیگر، مائورو کانتالامسا و فرانک فودا، دموکرات بودند و خانم فرنکو، به عنوان تنها جمهوری خواه، وظیفه خود را “سوزن زدن” به آنها می دانست. آقای فودا بازنشسته شد پایان سال 2022.

در این حکم آمده است: “آنها به نوبه خود، او را به عنوان ناآگاه از عملکرد اساسی دولت شهرستان و به بیان ملایم یک مزاحم می دانستند.” وقتی همکارانش بیشتر و بیشتر از او ناامید و بی تاب می شدند، اختلافات شخصی و سیاسی آنها به طور فزاینده ای تشدید می شد.

خانم فرنکو دستگیری خود را که پس از اختلاف در جلسه کمیسیون ژوئیه 2022 اتفاق افتاد، در یک ویدئو پخش زنده پخش کرد. او به اخلال در یک جلسه قانونی متهم شد، اما چند هفته بعد این اتهامات لغو شد.

در آوریل 2023، خانم فرنکو یک شکایت حقوق مدنی فدرال علیه دو کمیشنر دیگر، هیئت کمیسران، شهرستان، کلانتری و دو گروهبان دفتر کلانتری تسلیم کرد و گفت که حقوق متمم اول او نقض شده است و دفتر کلانتر دلیل احتمالی برای دستگیری او نداشت.

قاضی کالابرس با حکم خود در روز سه شنبه موافقت کرد، اما از نقض قانون اوهایو که اجازه دستگیری او را می داد، خودداری کرد. این قانون رفتار یا گفتار ممانعت‌کننده‌ای را که “حساسیت گروه را خشمگین می‌کند” ممنوع می‌کند.

قاضی گفت که دو کمیسر دیگر; کلانتر پل مونرو؛ و دو معاون کلانتر، گروهبان هارولد ویکس و گروهبان رابرت راس، شخصاً مسئول خسارت بودند که در جلسه بعدی مشخص خواهد شد.

خانم فرنچکو در بیانیه‌ای گفت: «این حکم هم کارهایی را که در گذشته انجام داده‌ام تأیید می‌کند و هم به من این قدرت را می‌دهد که بدون ترس به انجام کار مردم در ماه‌ها و سال‌های آینده ادامه دهم».

اندرو یوسوویتز، وکیل این دو گروهبان، در ایمیلی گفت که آنها قصد دارند درخواست تجدید نظر کنند.

هنگامی که خانم فرانکو بارها جلسه کمیسیونرها را قطع و مختل کرد، گروهبان. آقای یوسوویتز گفت: Wix و Ross برای اجرای قانون اوهایو، که از متمم اول با منع کردن یک شخص – هر شخصی – از برهم زدن جلسه قانونی محافظت می کند، منطقی عمل کردند.

وکلای نماینده شهرستان، کلانتر، هیئت کمیسران، کلانتر مونرو، آقای فودا و آقای کانتالامسا بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ ندادند.

قاضی کالابرز در حکم خود گفت که “بدون سوال” خانم فرنکو از جلسه کنار گذاشته شد زیرا او “پیامی را که توسط صاحبان قدرت ابراز نارضایتی کرده بود” منتقل کرد.

این اختلاف از جلسه ای در اوایل ژوئن 2022 سرچشمه گرفت، زمانی که خانم فرنچکو نامه مادر مردی را که در شهرستان ترامبول زندانی بود در پرونده خواند. نامه نویس گفت پسرش پس از ابتلا به مننژیت تحت مراقبت های پزشکی ناکافی قرار گرفته است.

کلانتر مونرو نامه نوشت در ژوئیه از خانم فرانکو خواست که به خاطر اظهاراتی که گفته بود عذرخواهی کند و از او به خاطر خواندن نامه در ملاء عام انتقاد کرد زیرا ادعاهای آن تأیید نشده بود.

از سال 2010، حداقل هفت شکایت در مورد نقض حقوق زندانیان در زندان شهرستان ترامبول تشکیل شده است. سینسیناتی انکوایرر گزارش داد.

آقای فودا به یک منشی دستور داد تا نامه کلانتر را در جلسه کمیسیون در 7 ژوئیه 2022 بخواند. طبق حکم، خانم فرانکو صحبت کارمند را قطع کرد و اعتراض کرد. بر اساس حکم، آقای فودا به او دستور داد که حرفش را قطع نکند، با استفاده از سنگ شکن خود و بلند کردن صدایش، اما خانم فرانکو به مخالفت خود ادامه داد و کارمند را مسخره کرد که شروع به گریه کرد.

در این حکم آمده است که پس از پایان خواندن کارمند، خانم فرانکو حدود دو دقیقه در مورد نامه بحث کرد. آقای Cantalamessa حرف او را قطع کرد و گفت: “شما در مورد افسر ارشد اجرای قانون در شهرستان ترامبول صحبت می کنید. غیر قابل قبول است.»

بحث ادامه یافت و آقای فودا به خانم فرنکو گفت که از کلانتر عذرخواهی کند. بر اساس این حکم، او گفت: «اگر این کار را نکنید، ما ادامه خواهیم داد.

خانم فرانکو به صحبت خود ادامه داد.

گروهبان ها به او دستور دادند که اتاق شنوایی را ترک کند و او را در خارج از اتاق با دستبند قرار دادند، زیرا او تعامل را در تلفن همراه خود ضبط کرد. در این حکم آمده است که خانم فرنکو سپس به زندان شهرستانی که در همان ساختمان است هدایت شد و بعداً همان روز آزاد شد.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *