دولت بایدن قوانین عنوان نهم اصلاح شده را منتشر کرد

دولت بایدن قوانین جدیدی را در روز جمعه برای تقویت حمایت از دانش‌آموزان دگرباشان جنسی تحت قوانین فدرال و به‌روزرسانی روشی که مدارس باید هنگام تحقیق و قضاوت در مورد موارد سوء رفتار جنسی در محوطه دانشگاه رعایت کنند، صادر کرد.

قوانین جدید که از 1 آگوست به اجرا در می‌آیند، عملاً دامنه عنوان نهم، قانون 1972 را که تبعیض جنسیتی را در برنامه‌های آموزشی که بودجه فدرال دریافت می‌کنند، منع می‌کند، گسترش داد. آنها دامنه قانون را برای منع تبعیض و آزار و اذیت بر اساس گرایش جنسی و هویت جنسی گسترش می دهند.

میگل آ. کاردونا، وزیر آموزش و پرورش، روز پنجشنبه در تماسی با خبرنگاران گفت: «این مقررات به وضوح نشان می‌دهد که همه می‌توانند به مدارسی دسترسی داشته باشند که امن، خوش‌آمد و به حقوق آنها احترام می‌گذارند».

از طریق مقررات جدید، دولت حرکت کرد تا دانش آموزان را در تفسیر خود قرار دهد Bostock v. Clayton County، پرونده برجسته دادگاه عالی 2020 که در آن دادگاه حکم داد که قانون حقوق مدنی 1964 از کارگران همجنسگرا و ترنسجندر در برابر تبعیض در محل کار محافظت می کند. و دولت اقداماتی را انجام داد تا برخی از سیاست‌های تجاوز جنسی سخت‌گیرانه‌تر دانشگاه صادر شده در دوران دولت ترامپ را که با محکومیت دموکرات‌ها، از جمله آقای بایدن، به دلیل احترام بیش از حد نسبت به دانشجویان متهم به خشونت جنسی مواجه شد، برداشت.

این قوانین یک وعده کلیدی مبارزات انتخاباتی آقای بایدن را که با فشار دموکرات ها و رهبران حقوق مدنی برای آزادی آنها مواجه شده است، محقق می کند. آنها در حالی می آیند که او تلاش می کند گروه هایی مانند زنانی را که دسترسی به سقط جنین را از دست داده اند و رای دهندگان سیاه پوست و مترقی که از سابقه حقوق مدنی رئیس جمهور ابراز ناامیدی کرده اند، تحریک کند.

در حالی که انتظار می‌رود قوانین جدید حمایت‌ها را برای متهمان بازگرداند و مجموعه شکایات آزار و اذیتی را که مدارس موظف به بررسی آن‌ها هستند، گسترش دهد، اما با عقب‌نشینی گسترده قوانین دوران ترامپ که پیش‌بینی می‌شد فاصله زیادی دارد.

جنیفر کلاین، مدیر شورای سیاست گذاری جنسیتی کاخ سفید در طی تماسی با خبرنگاران قبل از اعلام این خبر گفت که این قوانین برای ایجاد تعادل طراحی شده اند. وی افزود که قوانین جدید “حفاظت های حیاتی را که توسط دولت قبلی تضعیف شده بود، بازیابی و تقویت می کند، در حالی که تعهد دیرینه ما به عدالت اساسی را تایید می کند.”

در حالی که مقررات منتشر شده در روز جمعه شامل حمایت های بسیار قوی تری از دانش آموزان دگرباشان جنسی بود، دولت از این موضوع که آیا دانش آموزان تراجنسیتی باید بتوانند در تیم های ورزشی مدرسه مطابق با هویت جنسی خود بازی کنند، کنار گذاشته شد. دولت مجدداً تأکید کرد که در حالی که محرومیت از یک فعالیت مبتنی بر هویت جنسیتی باعث آسیب می شود، قانون جدید شامل امکانات زندگی تک جنسیتی یا تیم های ورزشی نمی شود. آموزش و پرورش پیشنهاد داده است یک قانون دوم رسیدگی به صلاحیت برای تیم های ورزشی

بیش از 20 ایالت قوانینی را به تصویب رسانده اند که به طور کلی هر کسی که در بدو تولد به مرد منصوب می شود را از بازی در تیم های ورزشی دختران و زنان یا شرکت در برنامه های ورزشی مدرسه ای منع می کند. سال گذشته، جمهوری خواهان مجلس نمایندگان نیز لایحه ای تصویب کرد برای اجرای این ممنوعیت ها در سراسر کشور، هر چند این لایحه توسط سنای تحت کنترل دموکرات ها تصویب نشد.

این تغییرات یک فرآیند سه ساله را به پایان رساند و به تحقق وعده انتخاباتی پرزیدنت بایدن در زمان نامزدی در سال 2020 کمک کرد، زمانی که او متعهد شد که لغو کند. مقرراتی که توسط بتسی دیووس، وزیر آموزش آقای ترامپ وضع شده است، که به گفته او فقط برای “شرم آور و ساکت کردن بازماندگان” خشونت جنسی مفید است.

قوانین دوران DeVos که در سال 2020 اجرایی شد، اولین بار بود که مقررات تجاوز جنسی تحت عنوان IX تدوین شد. آنها حقوق دادرسی دانش آموزان متهم را تقویت کردند، مدارس را از برخی مسئولیت های قانونی رها کردند، پارامترهای سفت و سختی را برای تحقیقات بی طرفانه تعیین کردند و مدارس را ملزم به انجام دادرسی مشابه دادگاه کردند.

آنها نشان دهنده یک انحراف شدید از تفسیر دولت اوباما از قانون بود که از نظر آقای بایدن که در آن زمان معاون رئیس جمهور بود، صحبت می کرد. دولت نامه‌های غیرقابل اجرا «همکار عزیز» صادر کرد و به مدارسی که بودجه فدرال تامین می‌شد دستور داد تا تحقیقات در مورد شکایات تجاوز جنسی را تحت تهدید جریمه‌های مالی افزایش دهند.

رهنمودهای دوران اوباما توسط حامیان حقوق مدنی مورد ستایش قرار گرفت که در دوره جدیدی از مسئولیت پذیری در رسیدگی به رفتارهای جنسی نادرست دانشگاه نقش داشته است، اما این دستورالعمل ها باعث اعتراض محافظه کاران و گروه های آزادی مدنی شد که احساس می کردند حقوق مربوط به دادرسی را نقض می کنند. آنها همچنین شکایاتی از مدارس دریافت کردند که می‌گفتند تحت فشار هستند تا ترازو را به نفع متهمان پایین بیاورند. ده ها دانش آموزی که به تجاوز جنسی متهم شده بودند ادامه دادند برای برنده شدن در پرونده های دادگاه علیه کالج های خود به دلیل نقض حقوق آنها تحت دستورالعمل اوباما.

دولت اوباما نیز نامه ای به ایالت ها صادر کرد که در آن آمده بود که دانش آموزان تراجنسیتی محافظت شدند تحت عنوان IX، از جمله توانایی استفاده از حمام هایی که با هویت جنسی آنها مطابقت دارد.

دولت ترامپ بلافاصله آن راهنمایی را لغو کرد، و ادعا کرد که دانش آموزان تراجنسیتی تحت پوشش قانون فدرال نیستند. اداره یادداشتی صادر کرد پس از حکم بوستوک که این موقعیت را حفظ کرد.

پس از روی کار آمدن آقای بایدن دستور داد اداره آموزش و پرورش برای بازنگری این سیاست‌ها، تا حدی برای پرداختن به آنچه که بسیاری از مدارس آن را اصلاح بیش از حد توسط دولت ترامپ می‌دانستند که از دانش‌آموزان متهم به تجاوز جنسی حمایت بیش از حد می‌کرد و قربانیان را از گزارش موارد خشونت و آزار جنسی دلسرد می‌کرد.

کاترین ای. لهامون، رئیس دفتر حقوق مدنی این وزارتخانه، قوانین جدید را “جامع ترین پوشش تحت عنوان IX از زمانی که مقررات برای اولین بار در سال 1975 ابلاغ شد” نامید.

آنها تا حد زیادی انعطاف پذیری بیشتری را در نحوه انجام تحقیقات مدارس ایجاد می کنند و چیزی را اضافه می کنند که طرفداران و مدارس برای آن لابی کرده بودند. آنها مفاد کلیدی را که خانم دیووس برای تقویت روند عادلانه برای دانشجویان متهم و همچنین “اقدامات حمایتی” برای قربانیان وضع کرده است، حفظ می کنند. با این حال، این وزارتخانه اعلام کرد که در هنگام تعیین اینکه آیا مدارس به درستی به پرونده‌ها رسیدگی کرده‌اند یا خیر نسبت به آنچه استاندارد «عمداً بی‌تفاوت» می‌خواند تحت قوانین فعلی، استانداردهای بالاتری را حفظ می‌کند.

آقای کاردونا گفت: «مقررات نهایی مجدداً تعهد اصلی ما به انصاف اساسی را برای همه طرف‌هایی که از حقوق عنوان IX خود استفاده می‌کنند تأیید می‌کند، زیرا یک فرآیند عادلانه کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که تحقیقات به حل‌های دقیق، قابل اعتماد و مؤثر شکایات تبعیض جنسی منجر می‌شود.»

قوانین جدید به بخش هایی از مقررات دوران DeVos می پردازد که بیشتر مدافعان حقوق قربانیان را نگران کرده است. یکی از پیش‌بینی‌شده‌ترین تغییرات، لغو مقرراتی بود که مستلزم جلساتی بود که در آن دانشجویان متهم به آزار جنسی، و حتی اعضای خانواده یا همکلاسی‌هایشان، بتوانند شخصاً از متهمان بازجویی کنند.

قوانین جدید امکان جلسات حضوری را فراهم می کند، اما نیازی به آن ندارد. آنها همچنین «فرآیندی را اجباری می‌کنند که تصمیم گیرنده را قادر می‌سازد تا اعتبار یک طرف یا شاهد را زمانی که اعتبار مورد اختلاف و مرتبط است ارزیابی کند»، از جمله طرح سؤالات از طرف مقابل، طبق یک برگه اطلاعاتی صادر شده توسط اداره آموزش.

دولت بایدن در حالی که مقررات دوران DeVos را بررسی کرد دستورالعملی برای مدارس در سال 2021 منتشر کرد در مورد چگونگی پیمایش الزامات آنها بر اساس قانون. قوانین قبلی در سه سال گذشته به قوت خود باقی مانده است، در حالی که دولت بیش از 240000 نظر عمومی را به عنوان بخشی از فرآیند تدوین قوانین بررسی کرده است.

این روند طولانی برای دموکرات‌ها، مدافعان حقوق قربانیان و دانشجویانی که برای پیگیری وعده‌های رئیس‌جمهور بی‌صبر شده‌اند، منبع ناامیدی بوده است.

اما گراسو لوین، مدیر ارشد در حامیان جوانان، یک گروه حمایتی، گفت: «تأثیر باقی ماندن این مقررات برای مدت طولانی این است که ما یک تأثیر واقعاً منفی بر فرهنگ مدارس در اطراف عنوان نهم و در مورد گزارش‌دهی دیده‌ایم. که بر خشونت جنسی تمرکز دارد.

او گفت: «بسیاری از دانش‌آموزانی که این روزها به فرآیند عنوان IX ایمان داشتند، می‌گویند، «نه، فکر نمی‌کنم شما گزارش دهید»، زیرا این بسیار وحشیانه است، از نظر تأثیر منفی احساسی بسیار پرهزینه است. .

عنوان IX برای پایان دادن به تبعیض بر اساس جنسیت در برنامه‌ها یا فعالیت‌های آموزشی در تمام مؤسسات دریافت‌کننده کمک مالی فدرال طراحی شده است، که از برنامه‌های ورزشی و دیگر فضاهایی که قبلاً توسط دانش‌آموزان پسر تسلط داشتند، شروع شد.

آثار قانون اصلی آشکار شده است. بسیار فراتر از تأثیرات بر برنامه‌های مدرسه مانند تیم‌های ورزشی، بسیاری از مربیان عنوان IX را با ایجاد زمینه برای برابری تحصیلی امروزی اعتبار می‌دهند. تعداد دانشجویان زن کالج به طور معمول از مردان بیشتر است در محوطه دانشگاه و تبدیل شده اند بیشتر از مردان هم سن و سال فارغ التحصیل می شوند با مدرک چهار ساله

اما از زمان آغاز به کار، عنوان IX همچنین به وسیله‌ای تبدیل شده است که از طریق آن دولت‌های گذشته راهنمایی‌هایی را به مدارس ارائه کرده‌اند که نشان می‌دهد چگونه باید به مشکلاتی مانند خشونت جنسی و آزار و اذیت در محوطه دانشگاه و همچنین تبعیض علیه دانش‌آموزان LGBTQ پاسخ دهند.

R. Shep Melnick، استاد سیاست آمریکا در کالج بوستون، گفت: «یکی از چیزهایی که در مورد عنوان IX جالب است این است که چگونه با اهداف اصلی خود، تا چه اندازه موفق شد، بیش از هر قانون حقوق مدنی دیگری. و ناگهان تمرکز از «فرصت‌های موجود در مؤسسات آموزشی» به «چگونه می‌خواهیم نحوه تفکر مردم در مورد جنسیت، جنسیت و به طور کلی نحوه خنثی کردن کلیشه‌ها را تغییر دهیم» تغییر کرد.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *