دونالد ترامپ، متهم – نیویورک تایمز

او تمسخر کرد. او سقوط کرد. او انگار خواب بود.

و در تمام این مدت، برای همه مقاصد و مقاصد، گیر کرده بود.

در حالی که اولین محاکمه جنایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا روز دوشنبه با انتخاب هیئت منصفه آغاز شد، او چیزی بود که هرگز نمی خواست: یک متهم جنایتکار، در کنار وکلای خود درخشنده، به احکام قاضی که او علیه او انتقاد کرده بود و… الزامات برنامه ریزی عابر پیاده نظام دادگاه

ترامپ صبح روز دوشنبه پیش از حضور در دادگاه گفت: «این یک حمله به آمریکا است، هرگز چنین چیزی سابقه نداشته است.» ترامپ مدعی شد که اتهامات جعل سوابق برای سرپوش گذاشتن بر رسوایی جنسی با استورمی دانیلز، ستاره فیلم های پورن، به منزله آزار و اذیت سیاسی است.

با این حال، او افزود: “من بسیار مفتخرم که اینجا هستم.”

در اواخر این ماه، مجموعه متفاوتی از وکلای ترامپ این کار را انجام خواهند داد در دیوان عالی کشور حاضر شود استدلال کند که او در یکی دیگر از محاکمه های جنایی خود از تعقیب مصون است، پرونده فدرال که در آن در ارتباط با تلاش هایش برای براندازی انتخابات 2020 متهم شده است. از آنها انتظار می رود که اساساً به بالاترین دادگاه کشور بگویند که وضعیت ترامپ به عنوان رئیس جمهور در جریان رویدادهای مورد بحث به این معنی است که او نمی تواند به عنوان “شهروند ترامپ” محاکمه شود. همانطور که هیئتی از قضات دادگاه تجدید نظر تصمیم گرفتند که او می تواند.

اما روز دوشنبه در نیویورک، ترامپ دقیقاً همین بود – یک شهروند معمولی که اغلب در دادگاه از او صرفاً به عنوان «متهم» یاد می‌شود و در زادگاهش با محاکمه جنایی روبرو است. ترامپ مدت‌هاست که به دنبال استفاده از سیستم قضایی به نفع خود بوده و از روی کوهن، وکیل و تعمیرکار سابق مبارزش استفاده می‌کند.

تیم اوبراین گفت: «او از زانوی روی کوهن یاد گرفت که اگر پول کافی و اراده وحشیانه کافی داشته باشید، می‌توانید سیستم دادگاه را علیه مخالفان، منتقدان و دشمنان خود سلاح کنید و این سیستم شما را پس نخواهد گرفت.» زندگی نامه نویس ترامپ که خودش بود موضوع شکایت افترا از ترامپ، که رد شد.

اوبراین افزود: «او نمی‌خواهد در یک تریبون عمومی حضور داشته باشد که در آن شواهد و حقایقی ارائه می‌شود که در تضاد با روایت او از وقایع است».

وکلای ترامپ با موفقیت دو پرونده فدرال را به دلیل ادعای حفظ اسناد طبقه بندی شده و تلاش های وی برای لغو انتخابات 2020 به تعویق انداختند. دادستان های گرجستان تاریخ شروع 5 آگوست را برای محاکمه او در مورد موضوع اخیر در آنجا پیشنهاد کرده اند.

اما در نیویورک این نمایش از دوشنبه آغاز شد. کمپین او ایمیل‌های جمع‌آوری سرمایه را پیشاپیش ارسال می‌کرد که در این لحظه هیاهو ایجاد می‌کرد: «۷۲ ساعت تا پایان جهنم،» در یکی از ایمیل‌های ارسال شده در روز جمعه خوانده شد. در شبکه Truth Social روز دوشنبه، او به خود می بالید که “200 میلیون حامی” پشت سر خود دارد.

همکارم چارلز هومنز صبح دوشنبه در مقابل دادگاه توقف کرد. اعضای باشگاه جمهوری خواه جوان نیویورک در سراسر خیابان تظاهرات کردند و تا اواخر صبح حدود 100 تظاهرکننده و تعداد معدودی از تظاهرکنندگان متقابل را به خود جلب کردند.

ویسواناگ بورا، دبیر اجرایی باشگاه، به او گفت: «ما برای لحظات مهم اینجا خواهیم بود. رویارویی بین حامیان و مخالفان ترامپ در خارج از محاکمه او در سال گذشته. “این یک دوی سرعت نیست، یک ماراتن است.”

در همان نزدیکی، لورا لومر، یک شخصیت رسانه ای دست راستی که محاکمه پادکست اتاق جنگ استیو بنن را پوشش می دهد، تمام تلاش خود را برای ایجاد یک سیرک انجام می داد. بول‌هورن در دست، او رسانه‌های جریان اصلی – که شاید نیمی از افراد حاضر در آن زمان را تشکیل می‌دادند – به خاطر پوشش محاکمه‌شان سرزنش کرد.

ترامپ سعی کرده قدرت و اعتماد خود را در مورد این محاکمه نشان دهد، اما ممکن است آسان نباشد.

روز دوشنبه، زمانی که همکارم مگی هابرمن در دادگاه نشسته بود و ترامپ را تماشا می کرد، او با اشاره به چقدر سخت است که تصویری از عظمت در چنین محیطی به نمایش بگذاریم: یک دادگاه تیره و تار، کمی بدبو، جایی که او «جزیره ای در میان دریایی از مردم» است.

محاکمه از تلویزیون پخش نخواهد شد. اما مردم در روز دوشنبه، زمانی که عکسی ترامپ را نشان می‌داد که روی میز دفاع چوبی به جلو خم شده، با چهره‌اش به هم چسبیده و زیر نورهای سرد و درخشان، چهره‌اش را به حالت سنگی درآورده بود، دیدند.

ترامپ قبلا به خبرنگاران گفت او نمی‌خواست متهم شود، حتی اگر این به تعداد رأی‌گیری او کمک کرده است. و یکشنبه شب، او در سایت رسانه اجتماعی خود، Truth Social، ابراز تاسف کرد که چگونه چهار سال پیش “یک رئیس جمهور بسیار محبوب و موفق ایالات متحده بود که بیش از هر رئیس جمهور فعلی در تاریخ رای آورد”، و این واقعیت را نادیده گرفت. جو بایدن بیشتر گرفت.

تای کاب، وکیلی که در زمانی که ترامپ توسط بازرس ویژه رابرت مولر تحت بازجویی قرار می گرفت، در کاخ سفید کار می کرد و از آن زمان به شدت به اظهارات عمومی او توجه کرد، گفت: ترامپ اغلب خود را یک شهید و یک قهرمان می بیند.

او گفت: “او در این مرحله از بازی به نوعی این را در رویکرد سیاسی خود قرار داده است.” “این به قربانی شدن او کمک می کند، که برای او با حامیانش سازنده بوده است.”

توسط اعداد

بین چهار محاکمه جنایی و پرونده‌های مدنی مربوط به فعالیت‌های تجاری او و ادعای تجاوز جنسی، اخبار حقوقی درباره ترامپ می‌تواند سرتان را به هم بزند. بسیاری از رای دهندگان دیدن دادگاه نیویورک به عنوان کم‌خطرترین پرونده از چهار پرونده جنایی. اما الف نظرسنجی Times/Siena College انجام شده در هفته گذشته نشان داد که بسیاری از رای دهندگان همچنان توجه دارند. از همکارم پرسیدم روث ایگیلنیک، یک سردبیر نظرسنجی تایمز، برای توضیح آنچه می دانیم.

JB: رأی دهندگان چقدر این اتهامات را جدی می گیرند؟

RI: پنجاه و هشت درصد از رای دهندگان می گویند اتهامات ترامپ در پرونده نیویورک بسیار یا تا حدودی جدی است. دموکرات‌ها بیشترین احتمال را دارند که این اتهامات را جدی ببینند – تقریباً 90 درصد آن را می‌گویند – و اکثریت بزرگی از زنان، رای‌دهندگان جوان و رای دهندگان سیاه پوست می‌گویند این اتهامات جدی هستند. اما از هر چهار حامی ترامپ، یک نفر می‌گوید که فکر می‌کند اتهامات علیه او نیز جدی است.

JB: رای دهندگان چقدر به این موارد توجه می کنند – و چه کسی بیشتر توجه می کند؟

RI: تقریباً یک چهارم رأی دهندگان می گویند که توجه زیادی به پرونده های حقوقی ترامپ دارند و 62 درصد می گویند که حداقل تا حدودی توجه دارند. دموکرات ها نسبت به جمهوری خواهان به محاکمات بسیار بیشتر توجه می کنند. افراد مستقل کمترین احتمال را دارند که بگویند به مبارزات حقوقی ترامپ توجه دارند.

JB: آیا مردم فکر می کنند ترامپ مقصر است؟

RI: تقریبا نیمی از مردم فکر می کنند که ترامپ باید در این دادگاه خاص مجرم شناخته شود. جای تعجب نیست که این امر در خطوط حزبی منشعب می شود، به طوری که 84 درصد از دموکرات ها می گویند او باید گناهکار شناخته شود و 71 درصد از جمهوری خواهان می گویند او باید بی گناه شناخته شود. با این حال، 13 درصد از جمهوری خواهان معتقدند که او باید مجرم شناخته شود. نکته مهم این است که 18 درصد از کل رای دهندگان می گویند که مطمئن نیستند که آیا او باید مجرم شناخته شود یا نه – سهم نسبتا بالایی برای نظرسنجی های ما. این گروه به طور نامتناسبی از حامیان ترامپ تشکیل شده است و حدود نیمی از آنها فکر می کنند اتهامات علیه ترامپ جدی است.

به پاسخ ها

پرونده‌ای که علیه ترامپ در نیویورک مطرح شد، خنده‌دار، پیامد و عمیقاً گیج‌کننده است.

34 شارژ پیچیده وجود دارد. آ قالب از شاهدان برخی پیامدهای سیاسی خارق العاده

برای کمک به شما در درک همه چیز، از خوانندگان سؤالات خود را در مورد آزمایش می‌پرسم. آنچه را که می خواهید بدانید، به من بگویید و من پاسخ ها را جستجو کرده و در نسخه بعدی این خبرنامه برای شما خواهم آورد.

اگر مایلید شرکت کنید، می توانید این فرم را در اینجا پر کنید.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *