دونالد ترامپ برای معرفی خود به مقامات زندان «فولتون کاونتی» وارد آتلانتا شد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا، برای رسیدگی به اتهاماتی از جمله تلاش غیر قانونی برای لغو انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ میلادی در ایالت جورجیا، وارد آتلانتا شد تا خود را به مقامات زندان «فولتون کاونتی» معرفی کند.

این چهارمین پرونده جنایی علیه دونالد ترامپ طی چند ماه گذشته است. آقای ترامپ ٧٧ ساله در ماه مارس سال جاری تبدیل به اولین رئیس جمهوری تاریخ ایالات متحده شد که پس از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش، علیه او کیفرخواست صادر می‌شود. او علاوه بر ایالت جورجیا، با اتهامات فدرال در ایالات فلوریدا، واشنگتن و نیویورک نیز روبرو شده است.

همانند دیگر متهمان پرونده‌هایی جنایی در آتلانتا، پس از حضور دونالد ترامپ در زندان فولتون کاونتی، باید از او عکس و انگشت‌نگاری گرفته شود که این مساله نیز برای اولین بار در تاریخ ایالات متحده برای یک رئیس جمهوری سابق انجام می‌شود.

آقای ترامپ همراه با ١٨ تن دیگر از جمله مارک مدوز؛ رئیس سابق دفترش، و رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک، به ١٣ فقره اتهام، از جمله تلاش برای لغو نتایج انتخابات در جورجیا روبرو است. تاکنون ٩ تن از ١٨ اشخاصی که از آنان شکایت شده است، خود را به مقام‌های قضایی جورجیا معرفی کرده‌اند و بقیه نیز باید تا روز جمعه خود را معرفی کنند.

یکی از این اشخاص، رودی جولیانی است که خود را به مقام‌های قضایی جورجیا معرفی کرده است.

تصویر منتشرشده از رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و وکیل سابق دونالد ترامپ، از سوی دفتر کلانتر فولتون کاونتی

تصویر منتشرشده از رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و وکیل سابق دونالد ترامپ، از سوی دفتر کلانتر فولتون کاونتی

دونالد ترامپ ضمن رد ارتکاب هرگونه تخلف، گفته که هر چهار پرونده، با «انگیزه سیاسی» علیه او گشوده شده‌اند و خود را بیگناه اعلام کرده است.

او قرار است روز پنجم سپتامبر ۱۴ شهریور، در مورد پرونده جورجیا از خود دفاع کند.

آقای ترامپ پیش از حضور در زندان فولتون کاونتی، یک وکیل به نام استیو سادو را برای دفاع در مقابل اتهاماتش در ایالت جورجیا انتخاب کرد.

آقای سادو با اشاره به «بی‌گناه» بودن رئیس جمهوری سابق آمریکا در تمامی پرونده‌های قبلی اظهار امیدواری کرد که پرونده جورجیا کنار گذاشته شود و یا «یک هیئت منصفه بی‌طرف» به بی‌گناهی موکلش رای دهد.

به گفته او، «دادرسی‌هایی که برای پیشبرد اهداف مخالفان سیاسی» دونالد ترامپ انجام شوند، «جایی در نظام قضایی‌مان ندارند.»

دونالد ترامپ با پرداخت ۲۰۰ هزار دلار وثیقه و شرایطی همچون خودداری از تهدید شاهدان، دیگر متهمان و قربانیان در پرونده موافقت کرده است.

با توجه به پذیرش وثیقه آقای ترامپ، او پس از روند گرفتن عکس و انگشت‌نگاری، از زندان آزاد می‌شود.

بر خلاف دادگاه فدرال نیویورک که دسترسی مطبوعات به جلسات دادگاه به‌شدت کنترل می‌شود، در جورجیا، عکاسی و فیلم‌برداری از جلسات دادگاه مجاز است و به همین خاطر احتمالا مردم بیشتر در جریان این جلسه قرار می‌گیرند.

آقای ترامپ در مجموع با ٩١ فقره اتهام جنایی روبرو است. او در واشنگتن دی‌سی به دلیل تلاش برای لغو نتایج انتخابات، در فلوریدا به دلیل نحوه تعامل با اسناد محرمانه پس از ترک کاخ سفید، و در نیویورک به دلیل پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های پورن در سال ۲۰۱۶ میلادی، متهم شده است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *