دو برادر در پاکستان پس از تخریب چند کلیسا توسط مسلمانان خشمگین، به اتهام «کفرگویی» بازداشت شدند

پلیس پاکستان دو روز بعد از آن که یک گروه از مسلمانان چند کلیسا و خانه‌های مسیحیان را در ایالت پنجاب به آتش کشیدند، اعلام کرد که دو برادر مسیحی را به اتهام «کفرگویی» بازداشت کرده است.

این مهاجمان خشمگین مدعی بودند که دو مرد مسیحی به قرآن «بی‌حرمتی» کرده بودند.

پلیس پاکستان روز جمعه ۲۷ مرداد گفت صفخاتی از یک کتاب قرآن که روی آنها جملات موهنی با رنگ قرمز نوشته شده بود، در خیابان پیدا شده است.

عثمان انور، رئیس پلیس ایالت پنجاب، همچنین اعلام کرد یک برگه دیگر به این صفحات الصاق شده بود که شامل نام،‌ نشانی و شماره کارت شناسایی دو مسیحی متهم بود.

او به خبرگزاری رویترز گفت پلیس در تحقیقات خود بررسی کرد که چرا مشخصات این دو نفر به صفحات قرآن الصاق شده بود.

یک سخنگوی دولت پاکستان نیز گفت که دادگاه دستور داده است این دو برادر مسیحی به مدت هفت روز بازداشت شوند تا از آنها بازجویی شود.

توهین به مقدسات در پاکستان مجازات مرگ دارد، اما تا به حال کسی به این اتهام اعدام نشده است. با این حال تاکنون چندین نفر به شکل خودسرانه توسط مسلمانان خشمگین کشته شده‌اند.

روز ۲۶ مرداد اعلام شد که صدها نیروی پلیس برای محافظت از محله مسیحی‌ها در نزدیکی شهر فیصل‌آباد بسیج شده‌اند.

رویترز به نقل از ساکنان و رهبران محلی گزارش داده که علاوه بر چند کلیسا و خانه که طعمه حریق شدند، به یک گورستان مسیحیان نیز بی‌حرمتی شد و مسلمانان خشمگین وسایل خانه‌های مسیحیان را بیرون آوردند و به آتش کشیدند.

آنها می‌گویند حمله به مسیحیان به مدت «ده ساعت» و بدون دخالت پلیس ادامه داشت، اما پلیس پاکستان این ادعا را تکذیب کرده و گفته که از آسیب‌های بیشتر جلوگیری کرده است.

پلیس همچنین خبر داده که تا به حال ۱۲۸ تن را به اتهام مشارکت در حمله به محلات مسیحیان بازداشت کرده است.

نخست‌وزیر موقت پاکستان روز جمعه گفت که باید به هر قیمت از «اقلیت‌ها» محافظت کرد و وعده اقدام علیه کسانی داد که در خشونت‌های اخیر نقش داشته‌اند.

مسیحیان تنها دو درصد از جمعیت کشور ۲۳۰ میلیونی پاکستان را تشکیل می‌دهند و، به نوشته خبرگزاری فرانسه، در جامعه این کشور یکی از پایین‌ترین طبقات به شمار می‌روند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز/ع.م/ک.ر

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *