دو تصمیم مهم ارتش آمریکا طی ساعات گذشته در مورد رژیم ایران

دو تصمیم مهم ارتش آمریکا طی ساعات گذشته در مورد رژیم ایران

مهمات توقیف شده‌ای که ارتش آمریکا می گوید بخشی از آن را در اختیار کی‌یف قرار داده به موجب بیانیه سنتکام، دسامبر ۲۰۲۲ توسط سوی سپاه پاسداران برای حوثی‌های یمن ارسال شده بود.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه، سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایالات متحده «حدود یک میلیون و یکصد هزار گلوله ۷.۶۲ میلی متری» را در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار داده است.

در بیانیه سنتکام آمده است که این مهمات دسامبر ۲۰۲۲ در حالی که برخلاف قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، توسط سوی سپاه پاسداران برای حوثی‌های یمن ارسال شده بود، کشف و توقیف شد.

این بیانیه می‌افزاید: دولت آمریکا ژوئیه سال جاری در پی درخواست وزارت دادگستری برای توقیف اموال و دارایی‌های سپاه پاسداران مالک این محموله شد.

تقویت حضور آمریکا در خاورمیانه

فرمانده نیروی هوایی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) می‌گوید، کشورش با اعزام نیروهای تازه به خاورمیانه مانع افزایش عملیات رژیم ایران علیه کشتی‌ها شده و آماده است، در صورت افزایش تنش‌ها حضور نظامی خود را در منطقه تقویت کند.

ژنرال الکسوس گرینکویچ در نشستی با گروه ناظران و خبرنگاران عرصه نظامی در واشنگتن گفت، در صورت افزایش تنش‌ها با ایران و تشخیص تهدیدهایی از این کشور علیه کشتی‌رانی در منطقه، آمریکا آماده اعزام نیروها و تجهیزات بیش‌تری به خلیج فارس است.

فرمانده نیروی هوایی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) افزود: «اما ما در تلاشیم تا این پیام را ارسال کنیم: ما نیروهای‌ خود را افزایش داده‌ایم تا به یک تهدید خاص پاسخ دهیم و این اقدام اهمیت منطقه را برای ایالات متحده نشان می‌دهد.»

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *