دو نفر از متحدان ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ خود را به مقام‌های ایالت جورجیا معرفی کردند

دو نفر از کسانی که به همدستی با دونالد ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ در ایالت جورجیا متهم شده‌اند، خود را به مقام‌های این ایالت در جنوب شرق آمریکا تسلیم کردند.

بر اساس گزارش وبسایت زندان فولتن در شهر آتلانتا مرکز ایالت جورجیا، جان ایستمن وکیل پیشین ترامپ و اکات هال ناظر انتخابات حزب جمهوری‌خواه، که به ترتیب هدف ۹ و ۷ اتهام قرار گرفته‌اند، روز سه‌شنبه خود را به این زندان معرفی کردند.

این در حالی است که پیشتر هر دو این متهمان بر سر پرداخت وثیقه با مقام‌های زندان به توافق رسیده بودند.

بر اساس اسناد دادگاه، در مجموع ۱۰ نفر از ۱۹ متهم این پرونده روز سه‌شنبه برای پرداخت وثیقه از ۱۰ تا ۲۰۰ هزار دلار به توافق رسیدند.

تودیع وثیقه به متهمان اجازه می‌دهد تا از بازداشت موقت خارج شوند، مشروط بر اینکه متهمان قانون را نقض نکنند، از تهدید خودداری کنند و با یکدیگر یا شاهدان مگر با واسطه وکلای خود ارتباط برقرار نکنند.

آقای ایستمن پس از آزادی به خبرنگاران گفت: «اطمینان دارم که اگر قانون به درستی در این روند رعایت شود، من و همه متهمان کاملا تبرئه خواهیم شد.»

آقای ترامپ و ۱۸ متهم دیگر تا ظهر روز جمعه فرصت دارند تا به زندان فولتون مراجعه کنند.

دونالد ترامپ که اکنون پیشتاز انتخابات درون‌حزبی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ است، روز دوشنبه گفت که روز پنجشنبه خود را به مقامات ایالت جورجیا معرفی می‌کند.

او بار دیگر به «دادستان چپ افراطی» پرونده خود حمله کرد و گفت که «دخالت در انتخابات» را محکوم می‌کند.

هفته گذشته دونالد ترامپ از سوی هیئت منصفه دادگاهی در ایالت جورجیای آمریکا به تلاش برای لغو شکست خود از جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ متهم و به این ترتیب با چهارمین مجموعه از اتهامات کیفری خود روبه‌رو شد.

در کیفرخواست مفصل ۹۸ صفحه‌ای در مجموع ۱۹ متهم و ۴۲ اتهام ذکر شده که جملگی برای پرونده اعضای گروه‌های جرائم سازمان یافته استفاده می‌شود و در صورت اثبات در دادگاه، تا ۲۰ سال حبس در پی دارد.

ترامپ پیش از این در سه پرونده کیفری دیگر، خود را بی‌گناه دانسته است.

بر اساس گزارش رویترز، خبرگزاری فرانسه و رادیو فردا؛ م.ت./ب.ب./م.ا.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *