‌رادیو فردا: “غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، آمار اعل…

رادیو فردا: “غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، آمار اعلام شده درباره تعداد کشته‌شدگان وقایع اعتراضی اخیر در ایران را رد کرده و گفته “بسیاری از افرادی که کشته اعلام شدند، زنده هستند”.
آقای اسماعیلی تعداد کشته‌شدگان اعتراضات سرکوب شده اخیر را اعلام نکرده اما گفته “اعداد و ارقامی که توسط گروه های معاند اعلام می‌شود کذب محض و بسیار کمتر است”.
سخنگوی قوه قضائیه مشخص نکرده منظور او از “آمار گروه های معاند” چیست اما سازمان عفو بین الملل می گوید در حال جمع آوری مستندات درباره کشته شدگان است و تا به حال توانسته مرگ ۲۰۸ معترض را تایید کند.
در ارتباط با کشته‌شدگان اعتراضات اخیر در ایران، سخنگوی قوه قضائیه ایران گفته در آمار منتشر شده از سوی منابع مستقل “کشته های بی‌ربط وعادی را هم آورده‌اند”.
❗️آقای اسماعیلی گفته “نیکتا اسفندانی دختر ۱۴ ساله را گفته اند در اغتشاشات به ضرب گلوله کشته شده. هم پزشکی قانونی و هم خانواده تایید می کنند در اثر مسمومیت فوت کرده است”.
‼️از ایران گزارش می‌شود که بر اساس ادعای برخی از خانواده های کشته‌شدگان اعتراضات اخیر که توانایی مالی ندارد برای اینکه هزینه ای به حکومت برای تحویل گرفتن اجساد اقوام خود نپردازند، از پزشکی قانونی خواسته اند علت مرگ را در اسناد رسمی، بیماری عنوان کنند.
برخی از گزارش ها از ایران حاکی از آن بوده است که مقام های امنیتی برای تحویل اجساد از خانواده ها طلب پول کرده اند اما فرماندار شهر بهارستان در نزدیکی تهران گفته حکومت نه تنها از خانواده کشته شدگان برای تحویل جسد پول نمی گیرد بلکه اگر توانایی مالی نداشته باشند به آنها کمک هم می‌کند.
…”
bbcpersian
از ۲۵ آبان که خبر منتشر شد تا ۲۹ آبان که دفن شد تا ۹آذر که پدرش مصاحبه کرد حرفی از مسمومیت زده نشده بود.
persianbanoo
پیش از این ” … تلویزیون ایران مصاحبه‌ای از پدر او پخش کرد که در آن این موضوع که او «ضد نظام» بوده است را رد می‌کرد. در عین حال محتوای این گزارش تائیدکننده این موضوع بود که او در اعتراضات کشته شده است. …”
RadioFarda_
درواقع “گزارش” #صداوسیما طوری بود که برخلاف توقعات تکذیبی از حرف‌های پدر #نیکتا_اسفندانی درنمومید و خصوصا این بیشتر باعث شد تایید به‌نظر بیاد که در همچون “گزارش”ی چیزی درباره دلیل مرگش گفته نشد! تا امروز که تصمیم گرفتند مسمومیت اعلام بشه.

“تاکنون ۱۳کودک کشته شده‌اند: امیررضا عبداللهی(۱۳سال‌) نیکتا اسفندانی(۱۴سال)، آرمین قادری (۱۵سال) خالد غزلاوی، رضا نیسی (۱۶سال) احمد جعاوله، محمد بریهی، محمدرضا احمدی، آرین رجبی، ساسان عیدی‌وند، امیرحسین دادوند (۱۷سال)، پژمان قلی‌پور، پدرام جعفری(زیر ۱۸سال) ” RadioFarda_
rezahn56

📡 @VahidOnline

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *