راست افراطی بدجوری از دست داد و می خواهد انتقام بگیرد

با شروع سال 2023 با جمهوری خواهان که به تازگی کنترل مجلس نمایندگان را در دست داشتند، اعضای راست افراطی حزب خود را در مورد هزینه های فدرال قدرتمند می دانستند و قدرت بیشتری برای دستیابی به کاهش بودجه رویاهای خود داشتند.

اما معلوم شد که بسیاری از همکاران جمهوری خواه آنها دیدگاه خود را درباره محدودیت شدید مالی مشترک ندارند. یا حداقل آن قدر مشتاقانه نیست که در مقابل یک سنا و کاخ سفید دموکرات قرار بگیرد و تلاش کند آن را به ثمر برساند.

در عوض، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، روز جمعه یک بسته دوحزبی 1.2 تریلیون دلاری را برای تامین مالی دولت برای بقیه سال، بدون هیچ یک از کاهش‌های عمیق یا تغییرات سیاستی که فرامحافظه‌کاران خواستار آن بودند، تحت فشار قرار داد. کسانی که در حاشیه سمت راست قرار دارند دیوانه شده اند و تهدید می کنند که او را به دومین رئیس جمهوری خواه تبدیل می کنند که در این دوره برکنار می شود.

توماس ماسی، نماینده جمهوری‌خواه کنتاکی، پس از آنکه یکی از همکاران راست افراطی خود، نماینده جمهوری‌خواه جورجیا، مارجوری تیلور گرین، نماینده جمهوری‌خواه جورجیا، طرحی را ارائه کرد تا احتمالاً رأی به برکناری جانسون را به دلیل هزینه‌ای که انجام داده است، اجبار کند، گفت: «سخنران امروز ما را ناکام گذاشت. طرحی که او آن را “وحشیانه” و “خیانت” خواند.

این رای گیری و پیامدهای تلخ آن، تنش های در حال جوشش را در میان جمهوری خواهان کنگره در مورد مسائل دشوار مخارج، از جمله اینکه آیا مجبور به تعطیلی دولت برای تلاش برای دستیابی به اهداف بودجه خود شوند یا خیر – شکافی که یک بار دیگر جمهوری خواهان مجلس را وارد هرج و مرج کرد.

چالشی که از درون برای آقای جانسون در پیش بود جرقه سرزنش های سریع سایر جمهوری خواهان را برانگیخت که همکاران خود را به ایجاد اختلاف که به حزب آنها و شانس موفقیت آن در انتخابات مهم برای کنترل کنگره در نوامبر آسیب می رساند، متهم کردند.

مایک لاولر، نماینده جمهوری خواه نیویورک که با رقابت سختی برای انتخاب مجدد در یک منطقه روبه رو است، گفت: «موضوعات طرف ما هستند، اما ما باید نشان دهیم که می توانیم حکومت کنیم و می توانیم به عنوان یک واحد کار کنیم.» بایدن در سال 2020 برنده شد. “بدیهی است که انجام چنین کارهایی باعث ایجاد هرج و مرج و حواس پرتی غیر ضروری می شود.”

تصویب لایحه هزینه‌ها در مجلس نمایندگان، و به دنبال آن در اوایل روز شنبه با تصویب آن در سنا، پایانی بر روند شکنجه‌ای بود که شامل تماس نزدیک با پیش‌فرض فدرال، دعواهای شرورانه با جمهوری‌خواهان بر سر میزان هزینه‌ها، حذف یک سخنران و معاشقه‌های مکرر بود. با تعطیلی دولت

در پایان، لوایحی که دولت را تأمین مالی می‌کند، اقدامات مصالحه‌ای نسبتاً سنتی را نشان می‌دهد. آنها به هر یک از احزاب برخی بردها، برخی باخت ها و برخی نکات صحبت در سال انتخابات دادند و در عین حال منابع مالی قابل توجهی را تا 30 سپتامبر به آژانس های فدرال ارائه کردند.

اما این قانون توسط اعضای گروه آزادی مجلس نمایندگان، جناح راست افراطی که سال‌ها سخنرانان حزب خود را فریب داده است، به عنوان خیانت آقای جانسون، هم به دلیل محتوا و هم به دلیل نحوه رسیدگی به آن مورد حمله قرار گرفت.

اعضای راست افراطی نه تنها بریدگی‌های شدید و محدودیت‌های مرزی شدیدی را که پیش‌بینی کرده بودند، دریافت نکردند، بلکه نتوانستند از سیاست‌گذاران محافظه‌کاری که به دنبال توقف «سلاح‌سازی» وزارت دادگستری بودند، محافظت کنند. پیشنهادهای بحث برانگیز از بین رفتند زیرا دموکرات ها آنها را نپذیرفتند.

و در حالی که کل هزینه های فدرال به جای یک لایحه به دو لایحه بزرگ تقسیم می شد، هنوز هم نوعی بسته مخارج عظیم، لحظه آخری و مبتنی بر رهبری بود که جمهوری خواهان قول داده بودند زمانی که مسئولیت را به دست گرفتند حذف کنند. برای اضافه کردن توهین به آسیب، این مناظره قانون را نقض کرد که به قانونگذاران حداقل 72 ساعت فرصت داد تا لایحه را بررسی کنند – استانداردی که برای جناح راست مقدس است پس از اینکه دموکرات‌ها سال‌ها آن را درگیر کرده بودند.

رالف نورمن، نماینده جمهوری خواه کارولینای جنوبی و یکی از اعضای گروه آزادی، در مورد همکارانش که درخواست های راست افراطی برای کشتن این قانون را رد کردند، گفت: «وقتی کار به پایان رسید، آنها فقط تسلیم شدند.

اما جناح راست در طرح مطالبات تندرو در کنگره‌ای که با اختلاف کم تقسیم شده بود، اساساً خود را از این روند کنار گذاشت، تا حد زیادی به این دلیل که از همان ابتدا مشخص بود که اعضای آن بسیار بعید است که به هیچ لایحه هزینه ای رای دهدحتی اگر به خواسته خود رسیده باشند. این وضعیت باعث شد که آقای جانسون که خود را یک جمهوری‌خواه جناح راست می‌داند، نتواند آرای جمهوری‌خواهان کافی برای تصویب قوانین را به دست آورد، و بنابراین چاره‌ای جز همکاری با دموکرات‌ها برای انجام این کار نداشت. لایحه‌ای که کنگره تصویب کرد، مانند لایحه‌هایی که پیش از آن آمده بود، این پویایی را منعکس می‌کرد.

در عین حال، تعداد قابل توجهی از جمهوری خواهان مجلس نمایندگان همچنان تمایلی به تعطیلی دولت ندارند، هم به دلیل اتهامات سیاسی که ممکن است به راه بیاندازد و هم به دلیل آسیب هایی که تعطیلی کارها به آژانس های فدرال در قالب کمبود بودجه و اختلالات مکرر وارد می کند. جمهوری خواهان همچنین روز جمعه هشدار دادند که در صورت شکست این قانون، هزینه های پنتاگون کاهش خواهد یافت و به عدم اطمینان شدید در جهان اشاره کردند.

کن کالورت، نماینده جمهوری خواه کالیفرنیا که ریاست هیئتی را در مجلس نمایندگان مسئول تعیین هزینه های نظامی برعهده دارد، گفت: «رای «نه» رای به چین، روسیه، ایران، کره شمالی و حماس است. مسابقه انتخاباتی به مردان و زنان ما با لباس متحدالشکل و به همه آمریکایی‌ها و برای کشور ما «آری» بدهید.

با این حال، محافظه‌کاران فوق‌العاده تحت تأثیر قرار نگرفتند و این قانون را محصول «باتلاق» واشنگتن و «حزب واحد» دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان نامیدند. الی کرین، نماینده جمهوری خواه آریزونا، گفت: “این زباله است.”

خانم تیلور گرین در ایجاد یک چالش بالقوه برای آقای جانسون گفت که او یک گلوله هشدار دهنده به سمت سخنران شلیک می کند. او قبلاً تهدید کرده بود که در صورت ارائه قانونی برای تأمین بودجه کمک نظامی به اوکراین، که یکی از آخرین موارد با اولویت بالا برای این کنگره است، تلاش خواهد کرد تا جانسون را برکنار کند.

او گفت: “او بودجه ای را تصویب کرد که هرگز نباید به صحن علنی می شد و نماینده کنفرانس ما نبود.” و با دموکرات ها و بدون اکثریت اکثریت تصویب شد.

او افزود: «ما باید رئیس جدید مجلس را پیدا کنیم.

دموکرات ها بارها پیشنهاد کرده اند که اگر جمهوری خواهان برای برکناری جانسون اقدام کنند، به کمک او خواهند آمد. آنها از آسیبی که به دلیل آشفتگی و درگیری های درونی دائمی به مجلس وارد شده است ابراز تاسف کردند.

استنی اچ. هویر، نماینده دموکرات مریلند و رهبر سابق اکثریت، گفت: «این به طور قابل ملاحظه ای نهاد را تضعیف خواهد کرد. و من فکر می کنم بسیار مایه تاسف است که ما افرادی را در صحن مجلس نمایندگان داریم که معتقدند نظر آنها بسیار برتر از نظر دیگران است.

وی گفت: ما باید توانایی همکاری با یکدیگر را داشته باشیم. گروه کوچکی تهدید نکند که اگر یک طرف با طرف دیگر همکاری کند، تلافی خواهند کرد.»

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *