راه آرام دموکرات ها امیدوارند قدرت خود را در سطح ایالتی گسترش دهند

دموکرات‌ها که از قدرت در دادگاه عالی محروم شده‌اند و همچنان در قوه قضائیه فدرال با جمهوری‌خواهان بازی می‌کنند، امیدوارند در یک میدان بازی کمتر قابل مشاهده اما همچنان مهم: دادگاه‌های ایالتی، به مزیت سیاسی دست یابند.

پس از تغییر کرسی فرمانداری آریزونا از جمهوری خواه به دموکرات در سال گذشته، فرماندار کیتی هابز 15 قاضی را در دادگاه های عالی این ایالت منصوب کرده است. لورا کلی، فرماندار دموکرات، در پنج سال رهبری کانزاس، دو قاضی را برای دادگاه استیناف و یکی را برای دادگاه عالی ایالتی معرفی کرده است.

فرمانداران تقریباً در هر ایالت قدرت تعیین قاضی را دارند. این مسئولیت‌ها قرار است امسال در کانون مبارزات سیاسی قرار گیرند، زیرا انجمن فرمانداران دموکراتیک تلاش‌های چند میلیون دلاری را به نام «قدرت انتصاب صندوق» با هدف رقابت‌های فرمانداری کلیدی آغاز می‌کند.

این صندوق، با هدف 5 میلیون دلاری، به‌ویژه بر دو کرسی باز در میدان‌های جنگ 2024 تمرکز خواهد کرد: نیوهمپشایر، جایی که فرماندار قدرت تعیین قضات دادگاه ایالتی را دارد، و کارولینای شمالی، که قضات خود را انتخاب می‌کند. فرماندار بعدی حداقل یک قاضی دادگاه عالی ایالتی را به دلیل قوانین محدودیت سنی ایالت منصوب خواهد کرد.

فرماندار کلی در مصاحبه ای گفت: «قبل از اینکه ما در اینجا در ایالت کانزاس موضوع اصلاحیه سقط جنین خود را داشته باشیم، صادقانه بگویم که چیز زیادی در مورد قرارهای ملاقات دادگاه به جز از گروه های وکیل نشنیده بودم. اما از زمان تصمیم دابز و سپس تصمیم خود ما در ایالت کانزاس، این موضوع بیشتر به یک موضوع پیشرو در میان مردم تبدیل شده است. فکر می‌کنم مردم اکنون بیش از هر زمان دیگری به تأثیر دادگاه‌ها بر زندگی روزمره آنها پی می‌برند.»

مگان میهان دراپر، مدیر اجرایی انجمن فرمانداران دموکراتیک، با اشاره به سمت راست دادگاه عالی و نبردهای مهم دادگاهی در سراسر ایالت، گفت که رای دهندگان باید قدرت را یادآوری کنند. حاکمیت قانون.»

تلاش این گروه می‌تواند قوه قضائیه را بیشتر وارد مناقشه سیاسی کند، زیرا رقابت ریاست‌جمهوری در حال حاضر دو قطبی‌سازی را تشدید کرده است. همچنین تأکید می‌کند که چگونه هر دو طرف دادگاه‌های ایالتی را، که زمانی یک بحران سیاسی نسبی بودند و اغلب از برخی از خشن‌ترین حملات آنها در امان بودند، به‌عنوان به‌طور فزاینده‌ای در تحکیم سیاست‌ها حیاتی و آماده برای سیاست‌های مبارزاتی انتخاباتی می‌دانند.

تصمیم دادگاه عالی دابز که Roe v. Wade را لغو کرد، توجه دادگاه‌های ایالتی را به خود جلب کرد. کمک های مالی به رقابت برای قضات دادگاه های ایالتی که مستقیماً توسط رأی دهندگان انتخاب می شوند، سرازیر شد. در طول چرخه 2022، بیش از 100 میلیون دلار هزینه شده است، تقریباً دو برابر هزینه هایی که در هر چرخه میان مدت قبلی مشاهده شده است. طبق مطالعه مرکز عدالت برنان.

و در ویسکانسین در سال 2023، بیش از 50 میلیون دلار در یک رقابت برای یک کرسی دادگاه عالی ایالتی ریخته شد، که هر مسابقه دادگاه عالی ایالتی دیگر در تاریخ را کوچکتر کرد و تمایلی به شدت حزبی به این رقابت تزریق کرد، و نامزدها در مورد موضوعاتی از جمله سقط جنین بحث کردند.

کارشناسان استقلال قوه قضائیه مدتهاست که بر سر انتصابات به جای انتخابات مستقیم بحث کرده اند. آنها پیشنهاد می کنند که نامزدهایی که در مورد این موضوع تبلیغات می کنند می توانند به اطلاع رای دهندگان در هنگام انتخاب فرمانداران خود کمک کنند.

اما یک بار اعلامیه های سیاست و آزمون تورنسل – مانند نامزد آن زمان دونالد جی. ترامپ در سال 2016 متعهد شد که فقط “قاضی حامی زندگی” را نامزد کند – وارد کمپین ها شوید، همچنین می تواند استقلال قضایی را تهدید کند.

دیوید اف. لوی، رئیس سابق دانشکده حقوق دانشگاه دوک، گفت: «اینجا یک خط وجود دارد، و کاملاً مشخص نیست که آن خط کجاست. او گفت: «این موضوع در صورتی است که از سیاست حزبی قابل تشخیص نباشد، به طوری که اظهاراتی دریافت کنید، به عنوان مثال، فرماندار مطمئن شود که منصوب شدگان متعهد به تصمیم گیری در مورد پرونده ها به شیوه ای خاص یا از دیدگاه خاصی هستند. نقطه. این خیلی بد خواهد بود.»

فرمانداران دموکرات کوشیده اند روشن کنند که آنها فقط به دنبال حقوقدانان منصف هستند.

فرماندار تیم والز از مینه سوتا، رئیس انجمن فرمانداران دموکرات، در مصاحبه ای گفت: “ما بررسی های لازم را انجام می دهیم.” «اگر آنها دادستان هستند، ما با وکیل مخالف صحبت کردیم، با قضات صحبت کردیم، با کارکنانی که آنجا هستند صحبت کردیم که رفتار این قاضی چیست؟ آیا آنها خلق و خوی قضایی دارند؟ آیا آنها چشم اندازی برای فراگیرتر و عادلانه تر کردن قوه قضائیه دارند؟ آیا آنها تشخیص می دهند که مسائل نژادی سیستماتیک در سیستم قضایی ما وجود دارد و برای رفع آنها تلاش می کنند؟ و ما سوالات آزمون تورنسل نمی پرسیم.

انجمن فرمانداران جمهوری خواه گفت که هیچ برنامه ای برای اجرای کمپین مشابهی ندارد. کمیته رهبری ایالتی جمهوری خواه، یک سازمان وابسته که بر مجالس ایالتی تمرکز دارد، صندوقی به نام طرح انصاف قضایی که طی 10 سال گذشته بیش از 29 میلیون دلار برای انتخابات دادگاه های ایالتی جمع آوری و هزینه کرده است.

هر دلاری که DGA می خواهد برای دفاع از انتصاب قضات لیبرال و غیرقابل لمس خرج کند که اقدامات آنها قبلاً منجر به جوامع کمتر ایمن شده است، دلاری است که جمهوری خواهان می توانند برای صحبت با رای دهندگان در مورد شکست دموکرات ها در رسیدگی به موضوعات مهمی که آمریکایی ها را تحت تأثیر قرار می دهند خرج کنند. کورتنی الکساندر، سخنگوی این گروه گفت: امروز – جنایات خارج از کنترل و هزینه مناسب زندگی.

تصمیم دابز همچنین فشار سیاسی بیشتری بر انتصابات فرمانداران وارد کرده است. در نیویورک، دموکرات‌ها در سنای ایالتی نامزدی فرماندار کتی هوچول، همچنین دموکرات، را رد کردند، زیرا آنها هکتور لاسال، نامزد، را به عنوان نامزد معرفی کردند. دشمنی با اتحادیه ها، حقوق سقط جنین و دیگر مواضع لیبرال.

داگلاس کیت، مشاور ارشد در برنامه قضایی مرکز برنان گفت: «در میان برخی از قضات و قضات در سطح ایالت از توجه فزاینده ای که اکنون به فرآیندهای گزینش می شود، کاملاً ناراحتی وجود دارد. اما، آقای کیت گفت، برنامه هایی مانند انجمن فرمانداران دموکرات می تواند مسائل را برای رای دهندگان روشن کند.

دادگاه‌های ایالتی نیز ثابت کرده‌اند که خط لوله‌ای برای مناصب در دادگاه فدرال هستند. بر اساس مطالعه گروه دموکرات، 20 درصد از قضاتی که آقای ترامپ در دادگاه های فدرال منصوب کردند، قضات دادگاه های ایالتی بودند.

آقای والز که بیش از 100 قاضی را در دوران تصدی خود منصوب کرده است، از جمله سه قاضی در دادگاه عالی ایالتی و 9 نفر در دادگاه استیناف ایالتی، گفت که سابقه او در قضات ایالتی برای میراث او بسیار مهم است و رای دهندگان در حال شروع به کار هستند. اطلاع.

آقای والز گفت: «وقتی کاندید شدم، از نظر تئوری فهمیدم که می‌توانم قاضی را منصوب کنم. «از نظر عملیاتی، احتمالاً یکی از مهم‌ترین کارهایی است که من به عنوان فرماندار انجام می‌دهم، اینکه مطمئن شوم که این حقوقدانان مستقلی هستند که از حاکمیت قانون پیروی می‌کنند – نه از من حمایت می‌کنند، نه از یک ایدئولوژی، بلکه از حاکمیت قانون حمایت می‌کنند. و من فکر می‌کنم وقتی شروع به توضیح آن برای مردم کنید، و ما این کار را اینجا در مینه‌سوتا انجام دادیم، فهمیدن اینکه چه کسی را در دفتر فرماندار قرار داده‌اید، تفاوت زیادی ایجاد می‌کند.»

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *