راه مورد علاقه سخنران مایک جانسون برای طفره رفتن از سوالات: پاسخ دادن به تلفن

این اولین روز بازگشت او به واشنگتن پس از یک تعطیلات طولانی زمستانی بود، و مایک جانسون رئیس مجلس تحت فشار بود تا لایحه بودجه کوتاه مدت را تصویب کند تا از تعطیلی دولت ظرف چند روز جلوگیری کند.

با شورش کامل جمهوری‌خواهان راست‌گرا نسبت به این طرح، همه در کاپیتول مشتاق بودند بدانند که رهبر بی‌تجربه بعدی چه خواهد کرد و آیا ممکن است منجر به برکناری او شود یا خیر.

پس از صرف کمتر از شش دقیقه برای پاسخ دادن به سؤالات در یک کنفرانس خبری، آقای جانسون سؤالات فریاد زده خبرنگاران را با صدایی خاموش، مانند چراغ کابین خاموش، خاموش کرد و به این معنی بود که دیگر در دسترس نیست: تلفن هوشمندش را کنار گوشش گرفت و با سرعت از دید دور شد

این ترفندی است که آقای جانسون از پاییز زمانی که مقام سخنران را به دست آورد، مکرراً برای طفره رفتن از سؤالات استفاده کرده است، و به همراه آن، کار دشوار حکومت با اختلافات و اختلافات عمیق را به همراه داشت. کاهش اکثریت جمهوری خواهان در خانه.

قبل از او بود در اکتبر انتخاب شدآقای جانسون، جمهوری خواه لوئیزیانا در دوره چهارم ریاست جمهوری خود، به طور معمول برای مصاحبه در راهرو توقف می کرد. آنها جزء اصلی زندگی یک قانونگذار در کاپیتول هیل هستند، جایی که خبرنگاران معتبر آزادانه در همه مکان‌های امن به جز چند مکان امن پرسه می‌زنند و اعضای کنگره را در هر جایی که می‌توانند پیدا کنند، دکمه‌ها را نگه می‌دارند. آقای جانسون اغلب می‌ایستاد و در راهروهای مرمری اطراف ساختمان مجلس صحبت می‌کرد و قبل و بعد از رای‌گیری به جلسات پرسش و پاسخ بداهه و گاهی طولانی با خبرنگاران می‌پرداخت.

اما از زمانی که آقای جانسون برنده غرق شد، از این مراسم اجتناب کرد و یکی از رایج‌ترین تاکتیک‌ها را در کتاب بازی یکی از اعضای کنگره برای انجام این کار به کار گرفت: صحبت کردن یا تظاهر به صحبت کردن با تلفن. این روزها، در حالی که او از دفتر خود تا ساختمان مجلس گام برمی دارد و برمی گردد، وضعیت مطلوب آقای جانسون قابل دسترس نیست. و اغلب شامل استفاده از آیفون به عنوان بافر می شود.

ژست «در تلفن» به عنوان سپری در برابر بازجویی ناخواسته راهرو عمل می کند، یک رد غیر کلامی همه منظوره که مشغله کاری را بدون اینکه به نظر می رسد سنگ شکن است، منتقل می کند، و در صورت نادیده گرفتن، احتمال ناهنجاری شدید را به همراه دارد. (آیا این یک تماس تلفنی جعلی، یک بچه بیمار یا رئیس جمهور ایالات متحده است؟ برای روزنامه نگاران دشوار است که تشخیص دهند چه کسی، اگر کسی در آن سوی خط است – و این نکته است.)

در مواقعی که آقای جانسون هنگام راه رفتن گوشی خود را به گوشش نمی‌گیرد، گاهی اوقات یادداشت می‌گیرد یا کاغذها را مرور می‌کند. عکاسان شکایت کرده اند که گرفتن عکسی از آقای جانسون که به بالا نگاه می کند دشوار است.

و اگر او خود را مشغول کار دیگری نمی کند، آقای جانسون هنوز به ندرت درگیر سؤالاتی در مورد کار قبل از مجلس یا هر چیز دیگری می شود. صبح روز سه شنبه، یک خبرنگار از او پرسید که او برای جشن تولدش چه می کرد، در حالی که او از ساختمان کاپیتول عبور می کرد.

آقای جانسون با بی حوصلگی پاسخ داد: “کار می کنم.” او به هیچ سوال دیگری پاسخ نداد.

رویکرد از راه دور او تغییری چشمگیر نسبت به روشی است که دو سلف بلافصل آقای جانسون با بخش عمومی قدرتمندترین شغل در کنگره اداره می کردند. کوین مک کارتی، یک برونگرای پرحرف، نمی‌توانست مقاومت کند که چندین بار در روز با خبرنگاران صحبت کند، در حالی که در اطراف ساختمان کنگره شرکت می‌کرد، در حال پیاده‌روی و گفتگو و برگزاری کنفرانس‌های خبری بداهه در Statuary Hall بود.

وقتی آقای مک کارتی بیشتر درگیر شد، به نظر می‌رسید که بیشتر با مطبوعات درگیر می‌شد، گاهی اوقات چندین بار در روز غوغا می‌کرد و به طور غیرمنتظره‌ای وارد عکس‌های زنده خبرنگاران تلویزیونی می‌شد، جایی که او می‌خواست بیشتر صحبت کند. حتی در بدترین روزهایش، به نظر می‌رسید که آقای مک کارتی همیشه برای رسانه‌ها وقت می‌گذارد، حتی اگر گفته‌های گاه درهم‌آلود او نیاز به پاکسازی مجدد با مطبوعات داشته باشد.

نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس نیز در حالی که خبرنگاران او را در اطراف ساختمان دنبال می کردند، مکررا به سوالات پاسخ می داد. او همچنین یک کنفرانس خبری هفتگی انفرادی برگزار کرد و معمولاً حدود 30 دقیقه سؤالات را مطرح می کرد.

سناتور میچ مک کانل، رهبر قدیمی جمهوری خواه از کنتاکی، نیز جلسات پرسش و پاسخ هفتگی را با خبرنگاران در خارج از اتاق سنا برگزار می کند. اما در خارج از کنفرانس خبری رسمی‌اش، آقای مک‌کانل کم حرف روشی مستقیم‌تر و سردتر برای انحراف پرسش‌های راهرو دارد که می‌خواهد از آن اجتناب کند: او به سادگی به جلو خیره می‌شود و به راه رفتن ادامه می‌دهد، گویی پرسش‌کننده وجود ندارد.

برخی از ناظران حدس می زنند که وضعیت نسبتاً بدجنسی آقای جانسون ناشی از بی تجربگی او در پست جدیدش است. دستیاران او اصرار دارند که این استراتژی است. او نمی خواهد پیام روز را گل آلود کند. با آگاهی از اینکه همه نظرات او اکنون زیر ذره بین بررسی می شود، رویکرد آقای جانسون فرض می کند که کمتر، بیشتر است. دستیاران او همچنین خاطرنشان می کنند که او با حضور گسترده تر در مصاحبه های تلویزیونی به ردپای رسانه ای باریک خود در زیر گنبد کنگره می افزاید.

رفت و آمد از طریق کاپیتول می تواند یک میدان مین گفتگو برای قانونگذاران باشد. روزنامه‌نگاران و عکاسان که در هر راهرو و راه پله‌ای کمین می‌کنند، بخش پذیرفته‌شده‌ای از اکوسیستم کاپیتول هیل هستند و پاسخگویی به سؤالات آنها در مورد اخبار روز بخش مورد انتظار مقامات منتخب است.

برای کسانی که عاشق توجه هستند، بررسی رسانه ای یک مزیت است.

رو خانا، نماینده دموکرات کالیفرنیا، که شهرت زیادی دارد که اغلب از اظهار نظر اجتناب ناپذیر است، گفت: “شعار من این است که “تقریبا همه مطبوعات، مطبوعات خوب هستند.” آقای خانا گفت که هرگز به ذهنش خطور نکرده بود که از تلفن خود برای جلوگیری از سؤال استفاده کند. او گفت که اگر خبرنگاری برای چت به او نزدیک شود، احتمالاً تلفن را قطع خواهد کرد.

اما برای قانون‌گذارانی که علاقه کمتری به پاسخ‌گویی به سؤالات دارند، استراتژی «تلفن» راهی مفید برای نشان دادن این است که روزنامه‌نگارانی که به دنبال نظرات و تمسخر هستند باید در جای دیگری شکار کنند.

آل فرانکن، سناتور و کمدین سابق مینه سوتا، گفت: «در واقع این کار را به عنوان یک شوخی انجام می دهم. من فقط با دستم، انگشت شست در گوش، این کار را انجام می‌دهم، مثلاً «من با تلفن هستم». گاهی اوقات می گویم با رئیس جمهور تلفنی صحبت می کنم.

آقای فرانکن گفت که این می تواند راهی موثر برای طفره رفتن از خبرنگاران باشد، اما او اعتراف کرد که از زمانی که بلک بری از مد افتاده است، این یک استراتژی کاملاً قابل باور برای پیمایش در کاپیتول نبوده است. او درباره آقای جانسون گفت: «او نمی‌خواهد در دسترس باشد. “این به نوعی به او بستگی دارد. سپس او باید فقط با عواقب آن زندگی کند، که شما یک قطعه در مورد آن می نویسید.»

برای برخی، عواقب آن شامل گرفتار شدن در یک دروغ است. سناتور ران جانسون، جمهوریخواه ویسکانسین، وانمود کرد که در حال تماس است هنگامی که او در ژوئن 2022 کاپیتول را ترک کرد، در حالی که خبرنگاران او را تحت فشار قرار دادند تا توضیح دهد نقش او در تلاش برای ارائه لیستی از انتخاب کنندگان جعلی به دستیار معاون رئیس جمهور سابق مایک پنس.

آقای جانسون گفت: “من با تلفن صحبت می کنم.” جز اینکه او نبود.

“نه، شما نیستید – من می توانم تلفن شما را ببینم. من می توانم صفحه نمایش شما را ببینم، “فرانک تورپ وی، خبرنگار NBC News، پاسخ داد.

آقای جانسون در نهایت این حقه را رها کرد و تلفن خود را در جیب خود گذاشت و به خبرنگارانی که او را دنبال می کردند پاسخ داد. (او در نهایت گفت: «این یک داستان کامل نیست،» و افزود: «من نمی‌دانم که شما در اینجا نگران چه چیزی هستید.»

مارجوری تیلور گرین، نماینده جمهوری خواه جورجیا، که تهدید کرده است در صورت طرح لایحه ای که شامل بودجه بیشتر به اوکراین باشد، آقای جانسون را از مجلس برکنار خواهد کرد، گفت که این ترفند تلفنی به سبک او نیست.

خانم گرین که در سال‌های اخیر رویکرد دوستانه‌تری را با رسانه‌های اصلی که قبلاً به عنوان فویل استفاده می‌کرد، اتخاذ کرده است، گفت: «فکر نمی‌کنم مرا در حال راه رفتن با تلفن ببینید. اما من به دنبال این هستم که ببینم آیا مایک جانسون سعی می‌کند از من دوری کند یا خیر.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *