رزبری پای 5 معرفی ؛ مشخصات + قیمت

با درباره معرفی رزبری پای 5 تردیدهایی وجود ، اما حالا محصول با پیشرفت‌های قابل‌توجه از راه ه . نه‌تنها دستگاه در مقایسه با نسل قبلی‌اش عمل تری ، بل اولین رزبری پای با تراشه اختصاصی محسوب می‌شود.

قدرت محصول را یک تراشه 64 بیتی 4 هسته‌ای Cortex-A76 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز تأمین می‌کند عمل آن نسبت پردازنده مورد فاده در رزبری پای 4 میزان دو تا سه برابر بالاتر . همچنین در رزبری پای 5 از تراشه گرافیکی VideoCore VII با فرکانس 800 مگاهرتز فاده ه نسبت نسل قبل عمل بسیار تری در زمینه گرافیکی .

ویژگی‌های رزبری پای 5

رزبری پای 5

در محصول همچنین برای اولین‌بار از یک قطعه ساخت بنیاد رزبری پای ‌نام «پل جنوبی» (Southbridge) فاده ه . قطعه بخشی از مادربرد محسوب می‌شود ارتباط با دستگاه‌های جانبی کمک می‌کند. بنیاد رزبری پای می‌گوید با پل جنوبی RP1، عمل رزبری پای ۵ در زمینه ارتباط با دستگاه‌های جانبی پیدا ه .

فاده از قطعه راه را برای دو فرستنده-گیرنده MIPI با سرعت 1.5 گیگابیت بر ثانیه باز ه امکان اتصال دو دوربین یا نمایشگر را فراهم می‌کند. همچنین برای اولین‌بار با یک رابط PCI Express 2.0‌ رو‌رو هستیم البته برای فاده از آن آداپتور جداگانه‌ای مانند M.2 HAT نیاز خواهید .

در زمینه پورت‌ها با دو پورت HDMI با خروجی 4K و 60 فریم بر ثانیه با پشتیبانی از HDR، یک درگاه کارت حافظه، دو پورت USB 3.0، دو پورت USB 2.0، اترنت گیگابیتی و اتصال 5 ولتی DC از طریق USB-C رو‌رو هستیم. محصول از بلوتوث 5.0 و بلوتوث LE پشتیبانی می‌کند.

رزبری پای 5 در دو نسخه با 4 و 8 گیگابایت رم از راه می‌رسد نسخه پایه 60 دلار قیمت و نسخه بالاتر با قیمت 80 دلار فروخته می‌شود. محصول تا پیش از پایان اکتبر عرضه خواهد .

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *