رشد چشمگیر شاخص فلاکت در ایران در کنار شناسايی پاسداران شاعر!

رشد چشمگیر شاخص فلاکت در ایران در کنار شناسايی پاسداران شاعر!

وب‌سایت خبری اکو ایران تغییرات شاخص فلاکت در ایران را بررسی کرده و می‌نویسد در فاصله پاییز ۱۴۰۱ تا پاییز ۱۴۰۲ شاخص فلاکت در روستاهای ۱۵ استان کشور رشد کرده است.

شاخص فلاکت ابزاری برای اندازه‌گیری سطح دشواری اقتصادی در جامعه است که از مجموع نرخ تورم و نرخ بیکاری به دست می‌آید و از آن با نام شاخص سنجش سطح آشفتگی و ناراحتی در مردم نیز یاد می‌شود.

آمارها نشان می‌دهند میانگین شاخص فلاکت در سطح روستاهای کشور در پاییز ۱۴۰۲ برابر با ۵۱/۷ واحد بوده است.

شاخص فلاکت در سال گذشته ۵۵/۹ بود که پس از عدد حدود ۶۰ درصدی سال ۱۳۷۴، بالاترین رقم این شاخص را در ایران به خود اختصاص می‌داد.

بررسی‌های اکو ایران نشان می‌دهد سطح فلاکت در روستاهای ۱۷ استان بیش از میانگین کشوری سال جاری است که یزد با عدد ۶۱/۸ واحد، رکورددار آن محسوب می‌شود.

۱۶۰۰ شاعر در سپاه شناسایی شدند

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی، ولی فقیه در سپاه از شناسایی ۱۶۰۰ شاعر در این نهاد خبر داد و گفت: از این تعداد حدود ۴۰۰ شاعر در زمینه‌های اجتماعی و سیاسی فعال هستند.

پاسدار حسین محبی در دوازدهمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه که در ستاد کل سپاه برگزار شد، اظهار داشت: امروز مراسم پایانی این کنگره است که در آن به برگزیدگان این کنگره جوایزی اهدا می‌شود.

در کنگره‌های مختلف محور‌هایی در اختیار شاعران و خانواده پاسداران قرار می‌گیرد و آن‌ها اشعار خود را ارسال می‌کنند و در کمیته داوری مورد ارزیابی قرار گرفته و برترین آن به مراسم پایانی دعوت می‌شوند.

وی با بیان اینکه هدف این کنگره شناسایی، جذب، توانمندسازی و به‌کارگیری ظرفیت فرهنگیاران شاعر سپاه است، گفت: ۳۷۹ شاعر در این کنگره شرکت کردند و ۷۹۵ قطعه شعر سرودند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *