رضاپور: نقش مربی را در این دو بازی حس نکردیم/ دمیر اصلا به اعصابش مسلط نیست

افشین رضاپور در گفت‌وگو با میزان، درباره شکست تیم ملی بسکتبال ایران مقابل ساحل‌عاج در دومین دیدار دور گروهی جام جهانی ۲۰۲۳، اظهار داشت: یک‌سری اتفاقات و اشتباهات در جریان بازی اجتناب ناپذیر است و تیم حریف هم اشتباهاتی مشابه ما مانند از دست دادن پنالتی و ترن اور را داشت و مسلما هرچقدر در جریان بازی تصمیات فنی درستی گرفته شود و اشتباهات به حداقل برسد، به پیروزی نزدیک‌تر خواهیم شد. نکته مهم روند تیم ایران در دو بازی با برزیل و ساحل‌عاج است که این شکل بازی هم نشات گرفته از تفکرات سرمربی تیم ملی است. مشکل ما اینست که نقش مربی را در جریان این دو بازی حس نکردیم و روند کلی تیم اصلا مشخص نیست. 

*ساحل‌عاج باخت را پذیرفته بود

وی افزود: هرچند تیم ساحل‌عاج در اوایل بازی یک برتری نسبی داشت، اما از اوایل نیمه دوم تقریبا باخت را قبول کرده بود چرا که اصلا زورشان از نظر فنی به ما تیم ایران نمی‌رسید. از لحاظ در اختیار داشتن بازیکنان باکیفیت و قد بلند نسبت به ساحل‌عاج برتری داشتیم، اما کادرفنی نتوانست از این شرایط استفاده کند. در ۲ بازی قبلی در جام جهانی در دفاع اصلا خوب نبوده‌ایم و در فاز حمله هم فقط روی توانایی‌های فردی برخی از بازیکنان باتجربه مانند بهنام یخچالی و برتری فیزیکی حامد حدادی امتیاز می‌گرفتیم و عملا کار جدیدی ندیدیم. 

این کارشناس بسکتبال خاطرنشان کرد: متاسفانه ادعا‌هایی مانند تغییر نسل و سبک بازی تیم ملی و اینکه هاکان دمیر استاد تاکتیک‌های دفاعی است در حد شعار و حرف‌های پوچ هستند چرا که نه تنها هیچ پیشرفت و تحولی نمی‌بینیم، از سوی دیگر شاهد یک بازی لجام گسیخته، بی در و پیکر و بدون استایل خاص از تیم ملی بودیم. 

*از میدان دادن به برخی بازیکنان چیزی عایدمان نشده

رضاپور در مورد غیبت بازیکنان باتجربه‌ای مانند محمد جمشیدی، گفت: با تمام احترام به همه بازیکنان، واقعا جای خالی محمد جمشیدی به چشم می‌آید و به این زودی‌ها پر نمی‌شود. هنچنین آرمان زنگنه و سجاد پذیرفته هم بازیکنانی بودند که می‌توانستند در لیست نهایی تیم ملی در جام جهانی باشند. حتی به نظرم می‌شد در پست گارد راس بازیکن جنگنده و خوش تکنیکی مانند محمد شهریار هم دعوت می‌شد. مهره و بازیکن کافی برای ارائه بازی‌های باکیفیت‌تر را داریم، اما متاسفانه به هر دلیلی ترجیح داده شد تا بیشتر از نفراتی استفاده شود که در ۲ سال اخیر کمترین پیشرفت را داشته‌اند، زیرا از میدان دادن به برخی بازیکنان چیزی عایدمان نشد. 

*دمیر در بازی‌های تدارکاتی هم تکنیکال فول گرفته بود 

وی یا انتقاد از رفتار تند هاکان دمیر با داوران در بازی‌های مختلف، اظهار کرد: همین رفتار‌ها نشان از آن دارد که او اصلا حرفه‌ای نیست و هنوز به آن حد از پختگی فنی نرسیده که بتواند در کنار زمین خودش را کنترل کند؛ پس چگونه انتظار داریم که ۱۲ بازیکن را در رویداد بزرگی مانند جام جهانی مدیریت کند. متاسفانه در لحظات پایانی که تیم به آرامش نیاز داشت، برخلاف انتطار با رفتار‌های تندش و تنش با داور تمرکز بازیکنان را به هم زد. حتی پیش از این دو بازی و در دیدار‌های تدارکاتی تیم ملی بار‌ها اعلام کرده بودم که دمیر اصلا به اعصابش مسلط نیست و علاوه بر بازی با ساحل‌عاج در جام جهانی، در ۲ بازی تدارکاتی با روسیه و لبنان هم به دلیل اعتراض و مشاجره با داور تکنیکال فول گرفته بود.

*سرمربی یادش رفته بود سینا واحدی را روی نیمکت دارد

رضاپور در پایان درخصوص عدم استفاده از سینا واحدی، گفت: هاکان دمیر در اظهار نظری جالب پس از بازی با ساحل‌عاج اعلام کرد که امروز می‌خواستیم از گروه دیگری از بازیکنان استفاده کنیم. مگر می‌شود یک مربی یک بازیکن آماده روی نیمکت داشته باشد و از او استفاده نکند. به نظرم دمیر کاملا یادش رفته بود که اصلا سینا واحدی را روی نیمکت دارد و متاسفانه دستیاران ترک او به حدی ضعیف هستند که آن‌ها هم یادآوری نکردند، زیرا واحدی با نفوذهایش در لحظات پایانی و گرفتن خطا می‌توانست خیلی کمک کند.

انتهای پیام/

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *