رهبران کلیسای AME خواستار پایان دادن به کمک ایالات متحده به اسرائیل شدند

رهبران کلیسای اسقفی متدیست آفریقا، یکی از قدیمی‌ترین و برجسته‌ترین فرقه‌های مسیحی سیاه‌پوست در این کشور، این هفته از ایالات متحده خواستند تا به کمک های مالی خود به اسرائیل پایان دهدوی گفت که عملیات نظامی چند ماهه در غزه به منزله “نسل کشی دسته جمعی” است.

این بیانیه توسط شورای اسقفان کلیسا، شعبه اجرایی آن، صادر شد و توسط چهار اسقف ارشد، از جمله رئیس شورا، اسقف استافورد جی ان ویکر، امضا شد.

کلیساهای سیاه و سایر گروه های مذهبی دارند برای آتش بس فشار آوردند در جنگ اسرائیل و حماس ماه ها در تبلیغات، نامه های سرگشاده و کمپین های رسانه های اجتماعی. رهبران مذهبی سیاه‌پوستان در سراسر فرقه‌ها با افزایش تعداد کشته‌شدگان، تماس‌های خود را تقویت کرده‌اند. به گفته مقامات بهداشت غزه بیش از 28000 نفر در غزه کشته شده اند که بسیاری از آنها زن و کودک هستند.

اما بیانیه شورای AME فراتر از درخواست آتش بس است و اصرار دارد که ایالات متحده فوراً حمایت مالی خود از اسرائیل را متوقف کند. این در حالی رخ داد که نیروهای اسرائیلی به سمت جنوب غزه پیش رفتند و برای حمله زمینی به رفح، جایی که بیش از یک میلیون آواره فلسطینی در آن گرفتار شده‌اند، آماده شدند.

به گفته مقامات اسرائیلی، آخرین جنگ بین اسرائیل و حماس در 7 اکتبر پس از حمله حماس به اسرائیل که 1200 کشته برجای گذاشت آغاز شد. این درگیری نقطه تنش بین رئیس جمهور بوده است بایدن که در کنار اسرائیل ایستاده است در طول جنگ، و آمریکایی های آفریقایی تبار، که بسیاری از آنها آرمان فلسطین را پیش گرفته اند.

چند تن از روحانیون سیاه پوست گفتند که جنگ می تواند روابط پرتنش بین آقای بایدن و رای دهندگان سیاه پوست، وفادارترین بلوک رای دهنده دموکرات ها را تضعیف کند. کلیسای سیاه به عنوان برای کمک به حمایت مارشال از آقای بایدن بسیار مهم است.

کلیسای AME، که ادعا می کند نزدیک به سه میلیون عضو در سراسر جهان دارد، جایگاه ویژه ای در این تلاش دارد. ماه گذشته، آقای بایدن اولین رئیس جمهور فعلی بود که در کلیسای اسقفی امانوئل آفریقایی متدیست در چارلستون، SC سخنرانی کرد.، قدیمی ترین کلیسای AME در جنوب، و سایت یک قتل عام نژادپرستانه در سال 2015. ظاهر آقای بایدن برای تقویت حمایت آمریکایی های آفریقایی تبار از کمپین انتخاباتی اش بود، هرچند سخنرانی او چنین بود معترضانی که خواستار آتش بس در غزه بودند، قطع شد.

شورای AME در بیانیه خود اعلام کرد که ارتش اسرائیل فلسطینیان را در رفح محاصره کرده و «آنها را از دسترسی به آب غذا، سرپناه و مراقبت های بهداشتی محروم کرده است».

ادامه می‌دهد: «پس از این شکنجه، قصد قتل آنها را دارند. ایالات متحده آمریکا احتمالاً هزینه تسلیحاتی را که استفاده می کند پرداخت کرده است. نباید اجازه داد که این اتفاق بیفتد.»

اسقف ارشد آدام جی ریچاردسون جونیور، یکی از چهار اسقف که این بیانیه را امضا کردند، گفت که این بیانیه بیانگر صدای اسقف هایی است که افسران ارشد کلیسای AME هستند. او گفت که این امر ناشی از گفتگوهای بسیاری بین رهبران و اعضای جماعت است. او گفت که حمایت از حق اسرائیل برای دفاع از خود پس از حمله به رهبری حماس در ماه اکتبر، در نهایت با ادامه جنگ بیشتر متضاد شد، زیرا «مرگ‌ها متناسب نبودند».

اسقف ریچاردسون، که ریاست بیش از 200 جماعت در تگزاس را بر عهده دارد، گفت: “آنچه ما می گوییم کافی است – ما احساس کردیم که باید یک قدم جلوتر برویم زیرا باید به موضوع پول رسیدگی شود.” «اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند، اما چرا ما پول می دهیم؟ چرا ما تاوان تخریب مردم را می دهیم؟»

با این حال، اسقف ریچاردسون گفت که این تصمیم دشواری بوده است زیرا کلیسا خود را متحد یهودی می داند. او می خواست روشن کند که این بیانیه متوجه اسرائیل نیست، بلکه متوجه دولت نخست وزیر بنیامین نتانیاهو است.

او گفت: «امیدواریم که بایدن به این پول رسیدگی کند، اما نمی‌گوییم که از او یا اسرائیل حمایت نمی‌کنیم – این مربوط به تامین مالی یک جنگ است.

بسته کمک خارجی 95 میلیارد دلاریکه شامل 14 میلیارد دلار درخواستی آقای بایدن برای اسرائیل است، این هفته در سنا تصویب شد. اسرائیل در حال حاضر بیش از 3 میلیارد دلار در سال از آمریکا برای سلاح و دفاع

کمپین بایدن و کاخ سفید در مورد بیانیه کلیسای AME اظهار نظری نکردند. سخنگوی کاخ سفید به ملاقات‌های اخیر مقامات کاخ سفید و آقای بایدن و معاون رئیس‌جمهور کامالا هریس با رهبران مذهبی سیاهپوستان در ایالت‌های اصلی اولیه و اولیه اصلی اشاره کرد. سخنگوی ستاد انتخاباتی آقای بایدن به انتقاد شدید رئیس جمهور تاکتیک های اسرائیل در غزه پنج شنبه گذشته، او آنها را “بالا” خواند.

با این حال، رهبران مذهبی سیاهپوستان می گویند که مجامع آنها به طور فزاینده ای از رنج فلسطینیان در غزه و کرانه باختری ناامید شده اند.

خاخام پیتر اس. برگ، خاخام ارشد معبد در آتلانتا، گفته است که فشار فزاینده برای آتش بس به رهبری برخی از رهبران مذهبی سیاهپوست گاهی نسبت به وضعیت اسفبار یهودیان با اقوام و دوستان در اسرائیل احساس بی‌حساسیت می‌کند.

خاخام برگ گفت: «در حالی که همه ما خواهان صلح و پایان این جنگ هستیم، من از اینکه دیدم برخی از رهبران مذهبی خواستار آتش‌بس بدون تمرکز بر بازگرداندن گروگان‌ها به خانه و پاسخگویی حماس برای جنایاتی که مرتکب شده‌اند، ناامید شدم». در مصاحبه ای در ژانویه، افزود: “این زمان آن است که روابط قوی خود را دوچندان کنیم و با یکدیگر باز و صادق باشیم.”

کشیش مایکل مک براید، کشیش اصلی کلیسای راه در برکلی، کالیفرنیا، و یکی از بنیانگذاران PAC کلیسای سیاه، که به رهبران مذهبی مترقی کمک می کند تا سازماندهی کنند، گفت که بیانیه AME را بخشی از تلاش های جاری از سوی ایمان می داند. رهبران خواستار پایان جنگ شوند.

برای ما کاملاً واضح است که رویکرد نتانیاهو و نیروهای اسرائیلی این است که نگران تلفات غیرنظامی نباشند، بلکه به هر قیمتی که شده مجازات دسته جمعی را برای همه غزه‌ها و حتی برخی می‌گویند فلسطینی‌هایی که در سراسر غزه زندگی می‌کنند. کرانه باختری، گفت: آقای مک براید، که سازمانش خواستار آتش بس شده است.

در چرخه های قبلی، آقای مک براید گفت که او و دیگر رهبران مذهبی ماه ها با سازمان دهندگان جامعه برای برنامه ریزی استراتژی های رای گیری برای نوامبر کار خواهند کرد – به گفته او، تلاش ها “تاکنون به طور کامل افزایش یافته است.” در عوض، بیشتر وقت آنها اکنون صرف سازماندهی تظاهرات و راهپیمایی ها علیه خشونت در خاورمیانه می شود.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *