رهبر پیشین گروه راست افراطی «پسران مغرور» به ۲۲ سال زندان محکوم شد

انریکه تاریو، رهبر پیشین گروه راست افراطی «پسران مغرور»، توسط دادگاهی فدرال در آمریکا، به اتهام «توطئه» برای اختلال در تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و به دلیل نقش او در حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره، به ۲۲ سال زندان محکوم شد.

به گزارش رویترز، تیموتی کلی، قاضی فدرال ایالات متحده، روز سه‌شنبه، با وجود غیبت انریکه تاریو در واشنگتن، حکم ۲۲ سال زندان را صادر کرد؛ حکمی که طولانی‌ترین محکومیت در این پرونده، تا به امروز است.

همزمان انریکه تاریو به دلیل «برنامه‌ریزی برای شورش در کنگره»، با هدف «ایجاد اختلال در تایید پیروزی جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری، به «توطئه» محکوم شد.

همچنین دادستان‌های فدرال استدلال کردند که انریکه تاریو همچنان با گروهک «پراود بویز» ارتباط دارد و فعالیت‌های آنها را از نزدیک زیر نظر داشته و او را به عنوان یک «شخصیت با نفوذ» در گروهک «پراود بویز» یا «پسران مغرور»، معرفی کردند.

بر پایه‌ این گزارش، انریکه تاریو ـ رهبر پیشین گروهک راست افراطی «پراود بویز» ـ از اقدامات خود در دادگاه ابراز پشیمانی کرد و وقایع ۶ ژانویه را «مایه شرمساری ملی» خواند.

تا کنون بیش از ۱۱۰۰ نفر در ارتباط با حمله به ساختمان کنگره (کاپیتول هیل) دستگیر شده‌اند که بیش از ۶۳۰ نفر به جرم خود اعتراف کرده‌ و حداقل ۱۱۰ نفر نیز در دادگاه محکوم شده‌اند.

پیش‌تر صدای آمریکا در ۹ تیرماه نتایج یک نظرسنجی جدید را منتشر کرد که نشان می‌داد حدود نیمی از آمریکایی‌ها معتقدند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا به دلیل نقشی که در ماجرای حمله به ساختمان کنگره آمریکا در ششم ژانویه سال ۲۰۲۱ داشت، باید مجرم شناخته شود.

نظرسنجی مرکز تحقیقات روابط عمومی آسوشیتدپرس ـ‌ نورک نشان می‌دهد که ۴۸ درصد از بزرگسالان آمریکایی معتقدند آقای ترامپ باید مجرم شناخته شود و ۳۱ درصد نیز مخالف این موضوع هستند. ۲۰ درصد از شرکت‌کننده‌های این نظرسنجی نیز می‌گویند برای ابراز نظر اطلاعات کافی ندارند.

پنجاه و هشت درصد بر این باور هستند که آقای ترامپ، در قبال اتفاقاتی که در آن روز رخ داد مسئول است.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و نامزد پیروز انتخابات نوامبر ۲۰۲۰، حمله به کنگره را «نقض آشکار قانون اساسی» دانسته و گفته است: «این، نقض آشکار و فاحش قانون اساسی بود. به نظر من این آقایان و خانم‌ها قانون‌شکنی کردند و تلاش داشتند نتیجه یک انتخابات را عوض کنند.»

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *