روزنامه خراسان: به جای حفاظت از جنگل های طبیعی، به دنبال پروژه های دهان پرکن هس…

🔺روزنامه خراسان: به جای حفاظت از جنگل های طبیعی، به دنبال پروژه های دهان پرکن هستند

🔹ازبین رفتن سالانه حدود۱۲ هزار هکتار جنگل کم بود که حالا در شرایط نبود نظارت و حفاظت، پوشش های جنگلی را برای کاشت سیر و پیاز از بین می برند.
🔹چگونه ممکن است، یک نفر آن‌قدر فرصت و امکان و فضا داشته باشد که۳۳۰۰ متر مربع از پوشش جنگلی و درختان ممنوع‌القطع را حذف کند و در آن «سیر» بکارد؟
🔹اخیراً یکی از اهالی روستای دروپی از توابع بخش کلیجانرستاق شهر ساری در حرکتی خودسرانه و عجیب، اقدام به احداث جاده با نیت تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و قطع درختان ‌از گونه‌های ممنوع‌القطع انجیلی‌، ممرز‌، بلوط و توسکا و… کرده و در مساحتی حدود۳۳۰۰مترمربع مبادرت به کاشت نهال مرکبات و سبزیجاتی همچون سیر و پیاز کرده است. این فرد متصرف تلاش داشته است با سوزاندن تنه درختان، اثری از درخت به‌جای نگذارد.
🔹آخانی، متخصص محیط زیست می گوید، قانون برخورد با مخربان به قدر کافی داریم در قوانین ما، تجاوز به انفال، جرم نسبتا سنگینی دارد اما بخش های حفاظت و حقوقی سازمان جنگل ها ضعف عملکرد دارند.
🔹 این سازمان در آن بخشی که باید از نظر حقوقی فعال باشد، فعال و پویا نیست. متاسفانه بودجه‌های مهم این سازمان به پروژه‌هایی همچون جنگل‌کاری اختصاص یافته که بخشی از آن‌ها بی‌فایده است.
@Akharinkhabar

[ad_2]
منیع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *