روسیه بودجه خود برای جنگ را تا دو سوم افزایش می دهد


وزارت دارایی روسیه اعلام کرد که بودجه جنگی را برای سال آتی میلادی، که از سه ماه دیگر آغاز می‌شود، به میزان دو سوم افزایش داده و آن را به ۱۰.۸ میلیارد روبل، معادل ۱۱۱.۸ میلیارد دلار، رسانده است.

بیانیه وزارت دارایی روسیه در روز پنج‌شنبه، ششم مهر، حاکی است که این کشور برای سال میلادی پیش‌رو این بودجه را با هدف افزایش خرید اقلام و تجهیزات نظامی مورد نیاز برای جنگ افزایش داده است.

جمع کل بودجه نظامی اختصاص یافته روسیه برای سال ۲۰۲۴ به ۲۰.۷ تریلیون معادل ۲۱۴.۷۳ میلیارد دلار خواهد رسید. این رقم در تاریخ روسیه سابقه نداشته است.

در حالی که بودجه خرید اقلام نظامی این کشور در سال جاری میلادی نزدیک به ۶۷ میلیارد دلار بود، بودجه عمومی با کسری شدید روبه‌رو بود.

آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه روز پنج‌شنبه در سخنانی در مجمع بین‌المللی مالی مسکو گفت ساختار بودجه نشان می‌دهد که تأکید اصلی ما بر «تضمین پیروزی» در مقابل اوکراین است.

سیلوانوف افزود توانمندی دفاعی نیروهای مسلح، جنگنده‌ها، هر چه برای جبهه‌ها و برای پیروزی مورد نیاز است، در اختیار ارتش خواهد بود. او افزود هرچند این وضعیت «بار سنگینی بر بودجه وارد می‌کند، اما اولویت مطلق روسیه است».

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز با توجیه افزایش هزینه‌های نظامی گفت ادامه دادن به «جنگ ترکیبی» مستلزم هزینه‌های زیاد است.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های غربی، روسیه برای تجهیز ارتش خود به تسلیحاتی که در جبهه‌ها به کار رفته و منهدم شده، کماکان به جمهوری اسلامی، کره شمالی و شمار دیگری از متحدانش متکی است و درصدد مذاکره با ایران برای دریافت موشک، غیر از پهپاد، نیز هست.



فیلمها و خبرهای بیشتر در کانال تلگرام پیک ایران

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *