روش های ست کردن رنگ آبی

روش های ست کردن رنگ آبی

روش های ست کردن رنگ آبی
روش های ست کردن رنگ آبی

اصول ست کردن رنگ آبی

ست کردن رنگ آبی مثل ست کردن دیگر رنگ ها شاید چالش جدی اما جالبی برای انسان های به دنبال خوش پوشی باشد. افراد زیادی کنجکاو و به دنبال یادگیری ترکیب رنگ های مختلف هستند این که بدانند کدام رنگ به چه رنگ هایی می آید و زیباترین و چشم نوازترین هارمونی را ایجاد می کند. در این مقاله به روش های ست کردن رنگ آبی می پردازیم و بررسی می کنیم چه رنگ هایی با آبی مطابقت دارند. بنابراین این مطلب یک راهنمای کوچک در این باره است که با رنگ آبی چه لباسی بپوشیم و برخی از بهترین ایده های ترکیب رنگ آبی چیست؟

آشنایی با رنگ آبی

ابتدا لازم است با ویژگی های رنگ آبی آشنا شویم. بدانیم این رنگ چه پتانسیل هایی دارد و چه اثرات می تواند در استایل ایجاد کند. رنگ آبی چه حسی به شما می دهد؟ رنگ ‌ها می‌توانند حالات و احساسات مختلفی را برانگیزند و برخی تحقیقات نشان می دهد که رنگ‌ ها می‌ توانند اثرات روانی متفاوتی داشته باشند.

آبی رنگی است که در طبیعت یافت می شود، مانند آبی کم رنگ آسمان یا آبی تیره اعماق اقیانوس. شاید به همین دلیل است که ما اغلب رنگ آبی را آرام و آرامش بخش توصیف می کنیم. آبی به عنوان یک رنگ سرد، می تواند گاهی سرما، دوری یا تنهایی را به نظر برساند.

ست کردن رنگ آبی در استایل، محبوب و مقبول در میان مردان است. رنگ آبی معمولا حسی از اعتماد، نرمی، سلامتی و دانش است. رنگ آبی هرچه به سمت روشن تر شدن میل کند، جوانی و آرامش درونی بیشتری را القا می کند و هرچه تناژی از تیرگی داشته باشد، قدرت، جدیت، صلابت و اعتمادبنفس را منتقل می کند.

 

ویژگی های رنگ آبی

 

ست کردن رنگ آبی با رنگ های دیگر

طبق اصول رنگ شناسی و ترکیب رنگ مدرن، هر رنگی با هر رنگ دیگری قابل ست کردن است. آشنایی با ویژگی های رنگ کمک می کند تناسب و میزان بکاربردن رنگ را در ترکیب کنترل کنیم. بخشی از اصول ست کردن رنگ آبی بر اساس دانش و علم رنگ شناسی است و بخش مهم دیگری از آن بر اساس سلیقه و خلاقیت هر فرد می تواند تمایز ایجاد کند. ست کردن رنگ آبی با ترکیبی از تناژ رنگ زرد، خردلی یا زرد روشن یا کره ای استایل را شاداب و سرگرم کننده می کند. رنگ زرد و آبی هر دو رنگ اصلی هستند اما انتخابی بهتری به نسبت رنگ قرمز و آبی است. زرد و آبی نوعی توجه طلبی در کمال آرامش را منتقل می کند.

سفید یا تناژهایی از آبی کم رنگ و پر رنگ از دیگر تکمیل کننده های رنگی در ست کردن رنگ آبی است. آبی یکی از رایج ترین و محبوب ترین رنگ ها در انتخاب ترکیب رنگی در استایل است، در ادامه به بررسی چینش این رنگ در کنار رنگ های دیگر می پردازیم.

سبز

پینترست پر از ایده های ترکیب لباس آبی و سبز است. رنگ سبز روشن با ته رنگی از لیمویی یا سبز نعنایی با رنگ آبی بسیار محبوب است. ترکیب این دو رنگ با هم بسیار زیبا و با طراوت به نظر می رسند و حسی از آرامش برگرفته از طبیعت را تداعی می کند. رنگ سبز و آبی به دلیل نزدیکی در جدول رنگ ایتن در واقع از یک هارمونی سردی یکسانی پیروی می کنند و با رنگ میانی سبزآبی که واسط میان این دو رنگ است استایل جذاب و یکپارچه ای ایجاد می کند. رنگ آبی به عنوان رنگ اصلی و رنگ سبز به عنوان رنگ ثانویه در جدول رنگ با اضافه کردن رنگ سفید یا کمی طوسی یا مشکی متعادل تر می شود.

نارنجی

انتخاب رنگ نارنجی برای بسیاری از افراد واقعا ترسناک است، اما زمانی که به درستی استایل شود می تواند یک شاهکار باشد. وقتی نوبت به پوشیدن نارنجی و آبی با هم می رسد، ینی شما تصمیم گرفته اید تا به چشم بیایید. استایل با رنگ نارنجی درخشندگی و قدرتمندی دارد. مکمل رنگ آبی نارنجی است. در چرخه رنگ این دو رنگ روبروی هم قرارگرفته است. بهتر است بیست درصد از استایل از رنگ نارنجی و هفتاد درصد آبی باید تا تعادل برقرار شود.

ست کردن رنگ آبی با نارنجی در صورت رعایت تناسب جذاب است، درواقع بیشترین میزان تعادل رنگ آّبی در همنشینی با رنگ نارنجی است. نارنجی از ترکیب قرمز و زرد بوجود می آید و مثل رنگ سبز رنگی ثانویه است. به عنوان پیشنهاد، برای کسانی که به دنبال گزینه های ملایم تری از این ترکیب هستند، می‌توانند آبی تیره تری را با نارنجی کدرتر بپوشند یا سرمه‌ای را انتخاب کنند تا درخشندگی نارنجی را کاهش دهند.

 

رنگ نارنجی مکمل رنگ آبی است.

 

سفید

ست کردن رنگ آبی هر زمان به دغدغه تبدیل شد، سفید بهترین گزینه است. یک تیشرت سفید با یک شلوار جین با هرطیفی از آبی معقول و متناسب بنظر می رسد. این انتخاب سازنده یک استایل راحت و روزمره است. انتخاب رنگ سفید در کنار آّبی به استایل پاکی و سبکی اضافه می کند. این رنگ در قالب کفش، کیف، لاک یا دستمال گردن نیز می تواند تکمیل کننده باشد.

مشکی

پوشیدن رنگ آبی با مشکی محبوبیت ندارد. این انتخاب استایل را تا حدی کدر و یکنواخت می کند. البته رنگ آبی روشن، آسمانی یا فیروزه ای با رنگ مشکی زیبا است و با ایجاد تضاد، شدت تیرگی را کم می کند.

 

ست کردن رنگ آبی با مشکی

 

قرمز

منظور از قرمز، تمام تناژهای مختلف قرمز است. قرمز و آبی همواره در نوعی از تضاد قراردارند. ترکیب این دو رنگ بنفش را می سازد که می تواند واسطه ای بین این دو رنگ باشد. توصیه بکاربردن این دو رنگ درکنار هم برای انواع چاپ لباس و تیشرت مورد اقبال است اما پوشیدن کتی از رنگ آبی با بلوزی از رنگ قرمز انتخاب جذاب و محبوبی به شمار نمی رود. استفاده از این رنگ در اکسسوری و گوشه اندکی از استایل انتخاب بهتری است.

از آن جایی که هر دو رنگ قرمز و آبی رنگ اصلی هستند و از شدت زیادی برخوردار است استفاده از رنگ مشکی برای متعادل کردن بهتر است. طیف رنگی قرمز مثل رنگ صورتی با رنگ آبی جنب و جوش و پویایی را برای استایل به تصویر می کشد. اضافه کردن رنگ سفید به عنوان رنگ سوم برای چنین پوششی انتخاب مناسبی است.

قهوه ای

رنگ قهوه ای چون از دل رنگ نارنجی که مکمل آبی است برآمده چشم نوازی مناسبی با رنگ آبی دارد.

رنگ قهوه ای گزینه ‌ای مطمئن و کم ریسک برای ست کردن رنگ آبی است و استایل مورد توجهی برای افراد با سن بالا است. طیق رنگ قهوه ای مثل کرم، نخودی، شیری و این دست به دلیل نزدیکی با رنگ پوست، زیبا است.

مونوکروم

ست کردن رنگ آبی با طیف های دیگری از رنگ آبی مثل آبی آسمانی و سرمه ای، آبی روشن با آبی یخی، آبی تیره با آبی اقیانوسی، آبی پاستلی با آبی درباری و این دست ترکیبات که از یک طیف رنگی است استایل مونوکروم و موردپسند ارائه می دهد.

 

ویژگی های استایل با طیف رنگی آبی

 

اگر به دنبال انتخاب یک رنگ برای نشان دادن آرامش و تسلط بر محیط و کنترل شرایط را دارید بخش قابل توجهی از استایل به رنگ آبی کمک کننده است. طیف آبی روشن و ملایم، صداقت و خلوص را با قدرت و وقار به افراد القا می کند. این رنگ در میان پسران طرفدار زیادی دارد و برای یک مراسم کوچک نامزدی، تولد، فرمالیته عروسی، کت و شلوار داماد یا لباس ساقدوش ها نیز برای خانم ها گزینه ی مناسبی است. شما برای ست کردن رنگ آبی چه روش هایی را امتحان کرده اید؟

 

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *