روندهای جدید در استفاده از شماره BIN در صنعت فروشگاهی و تجارت آنلاین

رشد روز افزون صنعت فروشگاهی و تجارت آنلاین، نیازمند راهکارهای نوین برای بهبود امنیت و امکانات پرداختی است. در این راستا، استفاده از شماره BIN به عنوان یکی از روندهای جدید در این صنعت مورد توجه قرار گرفته است. شماره BIN به شماره بانکی منحصر به فردی گفته می‌شود که هر کارت بانکی آن را دارا می‌باشد.

استفاده از شماره BIN در صنعت فروشگاهی و تجارت آنلاین عمده‌ترین نقش را در تأیید هویت کارت‌های بانکی ایفا می‌کند. با استفاده از این شماره، فروشندگان می‌توانند کارت‌های بانکی مولفه‌های مختلفی مانند نوع کارت، شبکه پرداخت، نوع بانک و کشور صادرکننده را به سادگی تشخیص دهند. این اطلاعات به فروشنده کمک می‌کند تا مطمئن شود که کارتی که در شرایط پرداخت استفاده می‌شود، معتبر و امن است.

یکی از تأثیرات مثبت استفاده از شماره BIN در بخش فروشگاهی و تجارت آنلاین، کاهش ریسک تقلب پرداختی است. با استفاده از این شماره می‌توان متوجه شد که آیا کارت از بین کارت‌های مفقود یا دزدیده شده است یا خیر. همچنین، نوع کارت و شبکه پرداختی آن قابل تشخیص است که از میزان امنیت و قابلیت استفاده پرداختی در بستر آنلاین برخوردار است.

استفاده از شماره BIN در بخش فروشگاهی و تجارت آنلاین، تکنولوژی‌های پرداخت بیشتری را فراهم می‌کند. با شناخت نوع بانک صادرکننده کارت در ابتدا، فروشنده می‌تواند راهکارهای مختلفی را جهت اتصال به تأمین کنندگان درگاه‌های پرداخت بررسی کند. این امکان به فروشگاه‌ها کمک می‌کند تا با تأمین کنندگان متنوع همکاری کرده و به امکانات پرداختی‌ بیشتری دسترسی داشته باشند.

همچنین، با استفاده از اطلاعات شماره BIN، فروشندگان می‌توانند تجارت خود را به سطح بین‌المللی گسترش دهند. تحلیل شماره BIN قابلیت تشخیص کشور صادرکنندۀ کارت را دارد و اطلاعات لازم برای تعیین قابلیت پذیرش یک کارت بین‌المللی را به فروشنده ارائه می‌دهد. این امکان به فروشندگان اجازه می‌دهد تا به طور فعال در بازارهای جهانی شرکت کنند و با مشتریانی از کشورهای مختلف وارد تماس شوند.

در نهایت، استفاده از شماره BIN در صنعت فروشگاهی و تجارت آنلاین می‌تواند بهبود امنیت تراکنش‌های مالی را در این حوزه فراهم سازد. با تشخیص بیشتر اطلاعات مربوط به کارت‌های بانکی و مورد استفاده در هنگام خرید آنلاین، فروشنده قادر است ریسک کمتری را در ارتباط با کلاهبرداری پرداختی روی بایدها خود تحمل کند.

به عبارت دیگر، استفاده از شماره BIN در صنعت فروشگاهی و تجارت آنلاین نه تنها جهت شناسایی و تأیید هویت کارت‌های بانکی بلکه به منظور ارتقاء امنیت و امکانات پرداختی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روندهای جدید، با کاهش ریسک تقلب پرداختی و ارائه امکانات پرداختی بیشتر، به فروشندگان کمک می‌کنند تا تجارت خود را به سطح جهانی گسترش دهند.
.
منبع : اجتم

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *