رکوردشکنی کولرگازی در آگهی‌های دیوار

 ناسا اعلام تابستان سال ۱۴۰۲ (۲۰۲۳ میلادی) گرم‌ترین تابستان تاریخ زمین تا امروز ه . آگهی‌های منتشر ه در «دیوار» هم نشان می‌دهد گرمای بی‌سابقه امسال، جستجو و تمایل مردم برای خرید انواع کولر گازی، کولر آبی و پن را نسبت سال قبل بیشتر ه .

گزارش دیجیاتو و نقل از روابط عمومی دیوار، طبق آمار در پنج ماهه اول سال ۱۴۰۲ بیشتر از ۵۰ درصد همه آگهی‌های دسته وسایل سرمایشی در پلتفرم کولر گازی اختصاص و کولر آبی و پن هم ترتیب در رت‌های بعدی هستند.

رکوردشکنان لوازم سرمایشی در دیوار

در دیوار سه زیردسته وجود آگهی‌های مربوط لوازم سرمایشی در آنها منتشر می‌شود؛ زیردسته‌های «کولر گازی و فن‌کوئل»، «کولر آبی» و «پن و تصفیه‌کنندهٔ هوا». بیش از نیمی از آگهی‌ها در سه زیردسته، هم در پنج ماه نخست امسال و هم سال گذشته، متعلق کولر گازی ه .

کولر آبی بیش از یک‌سوم و پن حدود یک‌هشتم آگهی‌ها را خود اختصاص داده‌اند. سهم بازدید از آگهی‌های کولر و پن هم تا حدود زیادی شبیه سهم خود آگهی‌ها ه .

آمار خرید کولر دیوار

داده‌های دیوار نشان می‌دهد در پنج ماه نخست امسال، بازدیدکنندگان از آگهی‌ها فعال‌تر از سال قبل ه‌اند. تعداد بازدید از آگهی‌ها نسبت مدت مشا سال گذشته 16 درصد ر ه .

خوزستان؛ ی‌تاز کولر گازی

ان خوزستان 41 درصد کل آگهی‌های کولر گازی و 40 درصد کل بازدیدهای آن را در مدت در اختیار ه و با فاصله اولین ان در کل کشور شمار می‌رود. ان تهران با 10 درصد تعداد آگهی و بازدید در رت دوم قرار .
در مجموع کل کشور، آگهی‌های کولر گازی پربازدیدتر از دو دسته دیگر ه‌اند. امسال میانگین بازدید کاربران از آگهی‌های کولر گازی نسبت مدت مشا سال گذشته 10 درصد بیشتر ه . بیشترین میزان میانگین بازدید از آگهی‌های کولر گازی متعلق ان‌ سیستان و بلوچستان ه .

صدر‌نشینی ایلامی‌‌ها در کولر آبی

کولرهای آبی، اما شرایط متفاوتی دارند. کولرهای در مناطق مرطوب کارایی ندارند، همین دلیل، ان‌های هم‌جوار با دریای خزر و مناطق هم‌جوار با دریای عمان و خلیج فارس در انتهای فهرست عرضه و تقاضای آنها قرار دارند.
اگر آگهی‌های کولر آبی را نسبت جمعیت ان‌ها با هم مقایسه کنیم، ان‌های ایلام، خراسان رضوی و قم، ترتیب، بالاتر از سایر ان‌ها قرار خواهند . در میان شهرها هم، زابل، آبدانان (در ان ایلام) و سرپل‌ ذهاب (در ان کرمانشاه) نسبت جمعیت‌شان آگهی بیشتری منتشر ه‌اند.

میانگین بازدید از آگهی‌های کولر آبی هم امسال 12 درصد بیشتر از مدت مشا سال گذشته ه .

نو و دست دوم

اقلام دست دوم در سه زیردسته سهم بسیار بزرگی دارند و 5 برابر اقلام نو آگهی ه‌اند. آگهی‌گذارهای اقلام نو، در دسته کولر آبی بسیار فعال‌تر ه‌اند طوری 57 درصد آگهی‌های نو در سه زیردسته کولرهای آبی اختصاص ه . در تمامی انواع اقلام دست دوم، اما کولر گازی پیشتاز . جالب در اقلام «نیازمند تعمیر»، سهم کولر گازی بسیار بالا و بیش از دوسوم کل آگهی‌ه.

گزارش دیوار از کولر آبی و گازی

جستجوی داغِ لوازم سرمایشی

۱۰۰ کلمه پرجستجو در زیردسته‌های کولر گازی، کولر آبی و پن مجموعا در پنج ماه بیش از ۲۸٫۵ میلیون بار جستجو ه‌اند. تعداد، ۱۷ درصد بیشتر از جستجو‌های مدت مشا سال قبل ه . بیشترین سهم جستجو هم متعلق کلمات و عبارت مرتبط با کولر گازی ه نیمی از کل جستجوها را خود اختصاص داده .

کدام برندها، کدام ظرفیت‌ها؟

کاربران دیوار بیش از همه برندها، «جنرال» را جستجو ه‌اند. سهم برند تقریبا یک‌سوم سایر برندهای جستجو ه ه . برند «جنرال» در کنار برند «گری» نیمی از جستجوی برندهای کولر گازی را خود اختصاص داده‌اند.

کاربران دیوار، کولر گازی ظرفیت «۱۲۰۰۰» را بیش از تمامی ظرفیت‌های دیگر در نوار جستجوی زیردسته وارد ه‌اند. رت دوم نیز کولر گازی‌های ظرفیت «۲۴۰۰۰» اختصاص ه .

برندهای کولر

در میان سه برند کولر آبی در زیردسته جستجو ه‌اند نیز سهم «آبسال» با فاصله از دیگر برندها بیشتر و نزدیک 75 درصد کل جستجوها را خود اختصاص داده .

سهم برندهای کولر گازی

محبوب‌ترین ظرفیت هوادهی کولر آبی هم در نوار جستجوی زیردسته، ظرفیت «۳۵۰۰» ه و پس از آن ظرفیت «۷۰۰۰» قرار ه . یعنی کاربران هنگام جستجو هم کولرهای آبی کوچک و هم بزرگ را مد نظر ه‌اند. دو ظرفیت در مجموع دو‌سوم کل جستجوی ظرفیت‌های کولر آبی را خود اختصاص داده‌اند.

انسان در برابر انسان

گرمای امسال گذشت،‌ اما کار گرمای زمین همین جا ختم نمی‌شود. انسان‌ها زندگی را برای خودشان در تنها سکونت‌گاه‌شان سخت ه‌اند. گرمای طاقت‌فرسا ریشه در بلایی ما انسان‌ها بر سر زمین و طبیعت آن آورده‌ایم. فاده بی رویه از سوخت‌های فسیلی، تولید گازهای گلخانه‌ای، خشک ن دریاها، فاده بی‌رویه از مواد شیمیایی و الکترونیکی، تغییر مسیرهای آبی و … پدیده‌هایی مانند گرمایش جهانی دامن زده . اگر همه ما تغییر رویه‌ ندهیم سال‌های آینده باید منتظر شرایط سخت‌تری باشیم شاید با روش‌ها و تجهیزات مرسوم فعلی دیگر نشود از پس آن برآمد.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *