زنده حمله متقابل پاکستان به خاک ایران؛ سر دادن «الله‌اکبر» همزمان با شلیک موشک‌های پاکستانی به سوی ایران

در حالی که مقام‌های مختلف جمهوری اسلامی و رسانه‌های وابسته به حکومت به طور مکرر تأکید می‌کنند که افراد کشته‌شده در حملات نظامی پاکستان به استان سیستان و بلوچستان ایران، «اتباع غیرایرانی» بودند، کاربران بسیاری در فضای مجازی فارسی‌زبان نسبت به طرح این موضوع انتقاد می‌کنند.

با آنکه پاکستان از کشته‌ شدن چند «تروریست‌» در خاک ایران خبر داده، منابع رسمی جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند که «در این حمله دو مرد، سه زن و چهار کودک غیر ایرانی کشته شدند.»

وب‌سایت حال‌وش که اخبار مربوط به سیستان‌ و‌ بلوچستان ایران را پوشش می‌دهد نیز نوشته که «بیشتر کشته‌شدگان از خانواده‌های اعضای گروهای استقلال‌طلب بلوچ و ساکنین روستا‌های مرزی در شهرستان سراوان بوده که در بین‌شان دست‌کم پنج کودک و چهار زن به همراه یک مرد جان باخته و یک زن به همراه یک مرد دیگر مجروح شده‌اند.»

با این حال کاربرانی با انتشار تصاویر کودکان کشته‌شده در این حملات، نوشته‌اند که چهره‌های آنها غیرایرانی به نظر نمی‌رسد.

باتوجه به موضوع شناسنامه‌نداشتن هزاران نفر از شهروندان استان سیستان و بلوچستان، کاربران دیگری هم نوشته‌اند که نمی‌توان به اظهارات مقام‌های رسمی اطمینان کرد.

کمپین فعالان بلوچ بهمن ماه سال ۱۴۰۱ در گزارشی با اشاره به «فقر و بیکاری شدید» شدید شهروندان استان سیستان‌ و‌ بلوچستان، از وجود بیش از «۵۵ هزار» کودک بی‌شناسنامه بلوچ خبر داده بود.

خبرگزاری بسیج دانشجویی پیش از این جمعیت افراد بدون شناسنامه کودک و بزرگسال در زاهدان و شهرهای سیستان و بلوچستان را بسیار بیشتر از «۱۰۰ هزار تن» اعلام کرده بود.

کاربران دیگری نیز نوشته‌اند جمهوری اسلامی با طرح این نوع اظهارات، سعی در آرام‌کردن فضا دارد و موضوع تعرض پاکستان به تمامیت ارضی ایران را نادیده گرفته است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *