زن جوان بی‌حجاب در مقابل دادگاه حکومت خامنه‌ای را به چالش کشید

زن جوان بی‌حجاب در مقابل دادگاه حکومت خامنه‌ای را به چالش کشید

خبرگزاری رسمی قوه قضائیه، میزان مدعی شد سپیده رشنو که قرار بود روز دوشنبه در جلسه دادگاه خود برای رسیدگی به اتهاماتش شرکت کند، در این جلسه حضور نیافت. این در حالیست که خبرگزاری فارس گزارش داد که از ورود او به ساختمان مجتمع قضایی ممانعت به عمل آمده است.

از آنجا که این متهم اعلام کرده بود بدون حجاب اجباری در جلسه دادگاه شرکت می‌کند، به نظر می‌رسد که انتظامات دادگاه مانع حضور او در محاکمه شده است.

سپیده رشنو که سه ماه پیش از مرگ مهسا امینی، در اعتراض به حجاب اجباری بازداشت و شکنجه شده بود، با انتشار عکسی تازه از خود بدون حجاب اجباری نوشت که روز دوشنبه با همین پوشش به همراه وکیلش در دادگاه حاضر می‌شود تا از خود دفاع کند.

سپیده رشنو به «تشویق به فساد و فحشا» و «تبلیغ علیه نظام» متهم شده است و می‌گوید که که مصداق این اتهامات اولین پست صفحه اینستاگرام او بوده که در آن عکسی بدون روسری منتشر کرده و ماجرای تعلیق خود از دانشگاه الزهرا تهران را شرح داده است.

خانم رشنو پیشتر با انتشار عکس خود در مقابل ساختمان مجتمع قضایی ارشاد،‌ در اینستاگرام خود نوشت که برای دفاع از اتهاماتی که مرتکب نشده است و برای دفاع از«حقِ انتخاب پوشش و حقِ نوشتن دربارهٔ آن‌چه بر من گذشته. برای دفاع از «زن» بودن؛ قسمتی از بدن به نام «مو» که همه-مرد و زن- به طور طبیعی آن را داریم» به این دادگاه می‌رود.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *