زهرا رهنورد، از رهبران در حصر جنبش سبز: حاکمان دریای خون جاری کرده‌اند و فرزندان ایران را می‌کشند

ملی مذهبی _ زهرا رهنورد، از رهبران جنبش سبز که از سال ۱۳۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برد، در واکنش به احکام اعدام گفت: «حاکمان دریای خون را در سراسر کشور جاری کرده‌اند و فرزندان ایران را می‌کشند، حاکمان فکر نمی‌کنند طولی نخواهد کشید که خودشان در این دریای خون غرق خواهند شد؟»

زهرا رهنورد در پی اعدام محمد قبادلو از جوانان بازداشت شده در جریان اعتراض‌های خیابانی سال ۱۴۰۱، پیامی را به همراه یک اثر نقاشی از حصر خانگی ارسال کرد. در پیام خانم رهنورد آمده است: «حاکمان دریای خون را در سراسر کشور جاری کرده‌اند. فرزندان ایران را می‌کشند، یا در خیابان، یا در زندان، یا با اعدام, و دل مادران را به داغ نوگلان‌شان غرق در خون می‌کنند.»

در ادامه این پیام هم خانم رهنورد این پرسش را از حاکمان ایران پرسیده است: «آیا حاکمان فکر نمی‌کنند که دیر نیست و طولی نخواهد کشید که خودشان در این دریای خون غرق خواهند شد و صبح نجات ملت طلوع خواهد کرد؟»

او از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته تا «فرزندان ملت را نکشند.»

خانم رهنورد، رئیس اسبق دانشگاه الزهرا، همسر میرحسین موسوی، نخست وزیر سابق ایران است و همراه او و در پی اعتراض به نتایج انتخابات شبهه‌برانگیز ۱۳۸۸ همچنان در حصر خانگی به سر می‌برد. خانم رهنورد و آقای موسوی هر دو هنرمند و نقاش هستند.

متن کامل این بیانیه تازه زهرا رهنورد به شرح زیر است

بنام خدای مظلومان و شجاعان، فرزندان ملت را نکشید.
حاکمان دریای خون را در سراسر کشور جاری کرده‌اند. فرزندان ایران را می‌کشند، یا در خیابان، یا در زندان، یا با اعدام, و دل مادران را به داغ نوگلان‌شان غرق در خون می‌کنند.
آیا حاکمان فکر نمی‌کنند که دیر نیست و طولی نخواهد کشید که خودشان در این دریای خون غرق خواهند شد و صبح نجات ملت طلوع خواهد کرد؟

زهرا رهنورد
در سوگ اعدام‌های فرزندان ملت
۳ بهمن ۱۴۰۲

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *