زیباترین فروشگاه‌های محلی در گیلان: گشت و گذار در بازارهای سنتی شهرهای ساحلی

گیلان از جمله استان‌های شمالی ایران است که با دارا بودن طبیعت زیبا، جاذبه‌های گردشگری فراوان و بازارهای محلی پرطرفدار، همواره مورد توجه مسافران و گردشگران قرار گرفته است. در این مطلب به بررسی زیباترین فروشگاه‌های محلی در شهرهای ساحلی گیلان، از جمله بازارهای سنتی می‌پردازیم.

استان گیلان با مراکزی نظیر رشت، انزلی و لاهیجان، دارای بازارهای سنتی پرشوری است که در آنها می‌توان محصولات بومی و سنتی متنوعی را پیدا کرد. گشت و گذار در این بازارها می‌تواند تجربه‌ی فراموش‌نشدنی‌ای باشد و مسافران را به دنیایی از رنگ‌ها، عطرها و طعم‌های متفاوت ببرد.

بازار مرکزی رشت که به بازارچه ۱۲متری بوعلی نیز معروف است، یکی از قدیمی‌ترین بازارهای سنتی در کشور است و به تاریخ‌هایی قدم برده است. در این بازارچه می‌توانید با تنوع بالای هنرهای دستی گیلان، مانند قالی و قالیچه‌های سوزنی، چادرشب و حصیربافی آشنا شوید. علاوه بر این، پخش انواع خشکبار، میوه‌های خشک، ادویه‌جات تازه و دست سازه‌های محلی نیز در این بازارچه قابل دسترسی است.

بازار مرکزی انزلی نیز یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری و خرید در استان گیلان است. بازارچه‌ی سنتی انزلی با فروش انواع ماهی های تازه، محصولات دریایی و مانند سبد خرید، کیف و کفش‌های چرمی، لباس‌های سنتی و همچنین کیف وسایل رزینی نسخه اول ایران در بستر دریای خزر، جذب گردشگران و مسافران گیلان را به خود جلب می‌کند.

لاهیجان نیز از دیگر شهرهای ساحلی گیلان است که با بازارهای محلی خود شهرت دارد. بازارچه سنتی لاهیجان با فروش آجیل و خشکبارهای خوشمزه، عرقیات محلی، عسل و محصولات زعفران مرغوب در گیلان، توجه زیادی را به خود جلب می‌کند. همچنین می‌توانید در این بازارچه عروسک‌های سنتی گیلان و آثار صنایع دستی مختلف را نیز پیدا کنید.

سفر به استان گیلان با طعم بازارهای محلی و خرید از زیباترین فروشگاه‌های سنتی آن، تجربه‌ای منحصر به فرد را به شما هدیه می‌دهد. در این بازارها می‌توانید با صحنه‌های رنگارنگ، دریچه‌ای به تاریخ و فرهنگ محلی استان گیلان داشته باشید و محصولات بومی این منطقه را به خانه برده و در خاطره‌های خود به گردشگری در این استان زیبا یادآوری کنید.
.
منبع : اجتم

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *