ساخت هدفون انقلابی با قابلیت حذف نویز انتخابی و هوش مصنوعی + ویدیو

قابلیت حذف نویز در هدفون‌ها راهی طولانی طی ه‌ ؛ قابلیت شما امکان را می‌دهد صدا را در شفاف‌ترین حالت بشنوید. با‌حال، تاکنون با قابلیت، کنترل آنچه می‌شنوید، امکان‌پذیر ن. اکنون محققان هدفون‌هایی با قابلیت حذف نویز مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته‌اند شما امکان می‌دهد صداهایی را می‌خواهید بشنوید، انتخاب . قابلیت جدید بسته اختیار شما، صداهای غیرضروری را فیلتر می‌کند و درعین‌حال صداهای ضروری را گوشتان می‌رساند.

براساس مقاله محققان در کنفرانس UIST 2023، هدفون‌ جدید از سیستمی فاده می‌کند شنوایی معنایی (Semantic Hearing) نامیده می‌شود. سیستم علاوه بر پخش صدای ضبط‌ه از تلفن هوشمند، کاربر اجازه می‌دهد هر صدای محیطی را نمی‌خواهد، حذف کند. برای مثال، می‌توانید در پارک صدای پرندگان را بشنوید اما صدای عابران پیاده را فیلتر ، یا انتخاب صدای ترافیک را در یک خیابان شلوغ نشنوید اما قادر شنیدن بوق اضطراری ماشین‌ها باشید.

حذف نویز با امکان تفکیک‌سازی

تیم تحقیقاتی هدفون حذف نویز هوش مصنوعی خود را در کنفرانس UIST 2023 در سان‌فرانسیسکو ارائه . محققان امیدوارند نسخه تجاری‌ه هدفون را خط تولید انبوه برسانند تا کاربران عادی امکان فاده از آن را ه باشند.

امکان تفکیک صدای محیط: می‌توانید صدای پرندگان را بشنوید اما صدای صحبت‌ن دیگران را حذف

بتوانید صداهای خاصی را از فیلترهای حذف نویز عبور دهید، قابلیت بسیار مهمی ؛ ‌خصوص اگر در مکان‌های عمومی از هدفون فاده می‌. با کمک هوش مصنوعی، هدفون شما امکان می‌دهد آنچه را می‌شنوید، کنترل ؛ با فعال‌ن ویژگی حذف نویز جدید، ارتباط خود را با دنیا قطع می‌، اما همچنین می‌توانید صداهایی را بشنوید ممکن نشان‌دهنده نزدیک‌ن خطر یا صداهای مهم دیگری مانند گریه نوزادان با.

محققان هدفون را در محیط‌های مختلفی آزمایش ند و دریافتند سیستم شنوایی معنایی ‌خوبی کار می‌کند. در برخی موارد، سیستم نمی‌توانست صدای خواننده را از صدای انسان‌های حاضر تفکیک کند. محققان امیدوارند با افزودن داده‌های دنیای واقعی، مشکل را رفع کنند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *