سازمان ملل روسیه را به «تشدید»، جنایات جنگی احتمالی به دلیل تخریب اماکن فرهنگی اوکراین متهم کرد

را سازمان ملل دولت روسیه را به بی توجهی به توافقات بین المللی برای جلوگیری از تخریب مکان های میراث فرهنگی متهم می کند – حتی پیشنهاد می کند که حملات موشکی اخیر در مناطق تاریخی می تواند جنایت جنگی باشد.

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) با صدور بیانیه‌ای حملات موشکی اخیر علیه ایران را محکوم کرد. شهر اودسا اوکراین به دلیل نقاط دیدنی تاریخی آن، به طور منحصر به فردی مخرب است.

آدری آزولای، مدیر کل یونسکو گفت: «این تخریب ظالمانه نشان دهنده تشدید خشونت علیه میراث فرهنگی اوکراین است.

سازمان دیده بان می گوید برخی از محموله های اسلحه آمریکا به اوکراین به دست باندهای جنایتکار، قاچاقچیان اسلحه ختم می شود

ساختمان های تاریخی اودسا حمله موشکی روسیه

مقامات و داوطلبان در 24 ژوئیه 2023 زباله های اودسا، اوکراین را تمیز می کنند. (عکس از آندره آلوز/ خبرگزاری آنادولو از طریق گتی ایماژ)

وی ادامه داد: «من قویاً این حمله علیه فرهنگ را محکوم می‌کنم و از فدراسیون روسیه می‌خواهم که برای رعایت تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی، از جمله کنوانسیون ۱۹۵۴ لاهه برای حفاظت از اموال فرهنگی در صورت درگیری‌های مسلحانه و کنوانسیون میراث جهانی ۱۹۷۲، اقدامی معنادار انجام دهد».

ارگان سازمان ملل متحد تا آنجا پیش رفت که گفت این حملات “ممکن است به عنوان جنایت جنگی” به دلیل تخریب بی‌رویه سایت های میراث فرهنگی

اوکراین حمله پهپادی را در نزدیکی مقر دفاع مسکو انجام داد، روسیه مدعی شد

ساختمان تاریخی اودسا

حملات موشکی متعدد به شهر اودسا، که در فهرست میراث جهانی یونسکو طبقه بندی شده است، به حداقل 20 ساختمان تاریخی از جمله یک کلیسای جامع آسیب وارد کرد. (Ercin Erturk/Anadolu Agency از طریق گتی ایماژ)

یونسکو به قطعنامه 2347 شورای امنیت سازمان ملل متحد به عنوان مدرکی اشاره کرد که نشان می دهد حملات روسیه در مورد مناطق تاریخی می تواند جنایت جنگی باشد.

قطعنامه 2017 «تخریب غیرقانونی میراث فرهنگی، از جمله تخریب اماکن مذهبی و آثار باستانی، و غارت و قاچاق اموال فرهنگی از سایت‌های باستان‌شناسی، موزه‌ها، کتابخانه‌ها، بایگانی‌ها و سایر مکان‌ها» را محکوم می‌کند.

ساختمان های تاریخی اودسا حمله موشکی روسیه

نمایی از اودسا، اوکراین، پس از حملات موشکی روسیه، در 25 ژوئیه 2023. (Ercin Erturk/Anadolu Agency از طریق گتی ایماژ)

برای دریافت برنامه FOX NEWS کلیک کنید

به گفته مقامات اوکراینی، حملات موشکی روسیه طی چند روز در اوایل هفته جاری بر این شهر بندری بارید و حداقل سه کشته و دست کم 19 زخمی برجای گذاشت.

در این حملات، انبارهای مهم مواد غذایی تخریب شد و بندر دریای سیاه شهر به شدت آسیب دید.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *