سازمان پزشکی قانونی کشور:‌ طی بهار امسال ۲۸۰ تن به‌دلیل غرق‌شدگی جان باختند

تازه‌ترین گزارش منتشر شده از سوی سازمان پزشکی قانونی ایران حاکی است که تنها در بهار امسال ۲۸۰ نفر بر اثر غرق‌شدگی کشته شده‌اند که این رقم در مقایسه با دورۀ مشابه پارسال، ۹.۸ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش،‌از کل تلفات غرق‌شدگی بهار امسال، ۲۲۴ نفر مرد و ۵۶ نفر زن بودند. همچنین بیشترین آمار با ۱۲۶ فوتی در خرداد ماه ثبت شده که این میزان نسبت به دورۀ مشابه پارسال، ۱۶.۷ درصد بیشتر شده است.

این سازمان در ابتدای تیرماه امسال اعلام کرده بود که طی سال گذشته، یک‌هزار و ۱۵۲ نفر بر اثر غرق‌شدگی در کشور جان باختند.

آمار سالانه‌ای که پزشکی قانونی ایران منتشر کرده است نشان می‌دهد، غرق‌شدگی در فصل تابستان حدود ۵۰ درصد از میزان تلفات ناشی از غرق شدن را شامل می‌شود.

گزارش اخیر این سازمان نشان می‌دهد در سه ماه نخست امسال، استان‌های خوزستان با ۴۱ جان‌باخته، فارس با ۲۷ نفر و اصفهان با ۲۳ کشته، بیشترین آمار مرگ ناشی از غرق‌شدگی را ثبت کردند.

استان‌های مازندران و گیلان، استان هم‌جوار دریای خزر، در این آمار به ترتیب با ۱۷ و ۱۵ کشته پنجمین و هشتمین استان‌ها با بیشترین میزان تلفات هستند.

این گزارش با تأیید این‌که بیشترین موارد غرق‌شدگی – با ۷۳ کشته – مربوط به رودخانه‌ها است، می‌افزاید «استخر‌های کشاورزی بعد از رودخانه‌ها» بیشترین میزان کشته را به‌جا گذاشته‌ است؛ به‌طوری که ۷۱ نفر در سه‌ماهه نخست ۱۴۰۲ در این استخرها جان خود را از دست دادند.

برخلاف تصور عمومی، بیشترین تلفات غرق‌شدگی در ایران همواره مربوط به رودخانه‌ها است و دریاهای کشور در رتبه دوم این آمار قرار می‌گیرند؛ به‌ویژه در فصل بهار به دلیل سفر‌های کمتر به استان‌های ساحلی، در مقایسه با فصل تابستان، آمار تلفات در استخرهای کشاورزی بیشتر از تلفات در دریا است.

با استفاده از گزارش خبری میزان و گزارش‌های پیشین رادیو فردا/پ.م/آ.ت

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *