سال شمار کارنامه هنری کلینت ایستوود روایت تصویر

کلینت ایستوود در سال ۱۹۵۰ ارتش ایالات متحده فراخوانده و در سال ۱۹۵۳ مرخص . او در فورت ارد کالیفرنیا مستقر ، در حادثه ای پس از سوخت هواپیمای بمب افکن داگلاس AD تمام و در اقیانوس سقوط ، نزدیک جان خود را از دست بدهد. اما در نهایت ایستوود و خلبان با یک قایق نجات توانستند ساحل برسند. چاک هیل، یکی از کارمند ودیوی یونیورسال، ایستوود را هنگام فیلمبرداری در فورت ارد دیده و او را کمپانی یونیورسال برد. ایستوود قد بلند با چهره ای چشمگیر، در نهایت در سال ۱۹۵۴ با یونیورسال قرارداد امضا . وی پس از همکاری با کارگردانانی مانند سرجیو لئونه و دان سیگل، تصمیم گرفت خودش پشت دوربین بنشیند و اولین کارگردانی خود را با فیلم Play Misty for Me در سال ۱۹۷۱ انجام داد. در طول چند دهه بعد، ایستوود تثبیت حرفه خود عنوان یک بازیگر و کارگردان ادامه داد.

۱۹۵۴-۱۹۵۸

سال شمار زندگی کلینت ایستوود

ایستوود اولین بار در سال ۱۹۵۴ با یونیورسال قرارداد بست و ودیو ترتیبی داد ایستوود در کلاس های بازیگری شرکت کند. علیرغم عدادی ، قراردادش با یونیورسال در سال بعد فسخ . سپس آژانس مارش ملحق و در آنجا نقش بزرگی در فیلم The First Travelling Saleslady ایفا و بعداً در فیلم Escapade در ژاپن بازی . ایستوود هنوز در تلاش برای یافتن جایگاه خود ، در سال ۱۹۵۶ آژانس کومین-النیک و سپس میچل گرتز در سال ۱۹۵۷ روی آورد. او توانست تعداد انگشت شماری از نقش های کوچکتر را از طریق هر دو آژانس دست آورد، اما همچنان منتظر تا نقش بزرگ خود را بازی کند.

اما اوضاع آنطور او انتظار پیش نرفت و در سال ۱۹۵۸ فکر می «شاید باید کسب و کار را رها کنم و سراغ کار دیگری بروم». اما او همیشه قدردان همسرش مارگارت جانسون، او را مجبور ادامه راه .

۱۹۵۸

سال شمار زندگی کلینت ایستوود

کارگردان برنده جایزه اسکار حضور پر رنگی در نقش رادی یتس در سریال وسترن Rawhide شب CBS . مجموعه تلویزیونی محبوب وسترن، سرآغاز علاقه ایستوود کارگردانی .

۱۹۶۷

سال شمار زندگی کلینت ایستوود

ایستوود برخلاف نقش خود در Rawhide، یک ضدقهرمان در سه گانه Dollars کارگردانی سرجیو لئونه تبدیل . او ابتدا در مورد بازی در فیلم مردد ، اما با شروع فیلمبرداری آن امیدوار . فیلم ها ایستوود را شهرت رساند.

۱۹۶۸-۱۹۷۹

سال شمار زندگی کلینت ایستوود

بازیگر با دان سیگل ملاقات و دوستی عمیقی بین آنها شکل گرفت. بیش از یک دهه، دو در مجموع در پنج فیلم با هم کار ند. ایستوود درباره حمایت سیگل از اولین کارگردانی خود گفت: «وقتی تصمیم گرفتم می‌خواهم کارگردانی کنم، سراغش رفتم. او از فیلمنامه خوشش آمد و گفت: تو باید کارگردانی کنی. اجازه بده من اولین کسی باشم کارت درخو انجمن کارگردانان آمریکای تو را امضا می‌کند. بنابر وارد انجمن م و راه افتادم و دویدم.»

۱۹۸۸

سال شمار زندگی کلینت ایستوود

در سال ۱۹۷۱، ایستوود اولین کارگردانی خود را با فیلم Play Misty for Me آغاز و در ادامه اولین فیلم وسترن خودش نام High Plains Drifter را کارگردانی . او با شهرت تثبیت ه عنوان کارگردان سینما، در دهه ۷۰ و ۸۰ کارگردانی و بازی در فیلم‌های موفق تجاری ادامه داد.

۱۹۹۳-۱۹۹۵

سال شمار زندگی کلینت ایستوود

ایستوود اولین جایزه اسکار خود را در سال ۱۹۹۳ با فیلم Unforgiven دریافت . فیلم عناوین ترین فیلم و ترین کارگردانی را در مراسم اسکار خود اختصاص داد. در سال ۱۹۹۴، ایستوود یکی از با ارزش ترین جوایز افتخاری فرانسه، Ordre des Arts et des Lettres را در جشنواره فیلم کن دریافت .

۲۰۰۳

سال شمار زندگی کلینت ایستوود

کلینت ایستوود در سال ۲۰۰۳ جایزه یک عمر دستاورد هنری انجمن بازیگران سینما را خانه برد. در همان سال، کارگردانی Mystic River را بر عهده گرفت برای اولین بار در جشنواره فیلم کن نمایش درآمد و جایزه مربی طلایی را دریافت .

۲۰۰۴

سال شمار زندگی کلینت ایستوود

ایستوود در سال ۲۰۰۴، درام ورزشی Million Dollar Baby را کارگردانی و بازی . فیلم در گیشه داخلی و بین المللی موفق و در هفت بخش نامزد دریافت جایزه اسکار جوایز ترین فیلم، ترین کارگردانی، ترین بازیگر زن و ترین بازیگر نقش مکمل مرد را دست آورد. ایستوود در آن زمان ۷۴ ساله .

۲۰۰۸

سال شمار زندگی کلینت ایستوود

بعد از Million Dollar Baby، ایستوود کارگردانی ادامه داد، اما تا سال ۲۰۰۸ غیر از Gran Torino در هیچ فیلمی عنوان بازیگر ظاهر ن. او در سال ۲۰۰۶ دو فیلم درباره نبرد ایوو جیما در جنگ جهانی دوم ساخت. اولین آن، Flags of our fathers اولین حضور اسکات، کوچکترین پسر او نیز . دومی، Letters from Iwo Jima برنده جایزه گلدن گلوب ترین فیلم خارجی زبان .

۲۰۱۴

سال شمار زندگی کلینت ایستوود

بازیگر و کارگردان در سال ۲۰۱۴ فیلمی درباره چیس کایل، تک تیرانداز آمریکایی، با نام American Sniper ساخت و علاوه بر فروش موفق، نامزدی جایزه اسکار و برنده جایزه آکادمی ژاپن برای فیلم خارجی در سال ۲۰۱۶ را برای او همراه .

۲۰۱۸

سال شمار زندگی کلینت ایستوود

ایستوود در سال ۲۰۱۸، عنوان کارگردان و بازیگر در فیلم The Mule حضور یافت اولین نقش او پس از فیلم Trouble with the Curve در سال ۲۰۱۲ .

۲۰۲۳

سال شمار زندگی کلینت ایستوود

Juror No. 2 انتظار می رود آخرین فیلم ایستوود با، یک فیلم هیجان انگیز آمریکایی و نیکلاس هولت و تونی کولت در آن بازی می کنند. ساخت فیلم در ژوئن ۲۰۲۳ آغاز ، اما ماه بعد دلیل اعتصاب بزرگ هالیوود، متوقف .

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *