سامسونگ از اولین ماژول حافظه LPCAMM دنیا پرده بر؛ ینه‌تر از قبل

سامسونگ ‌عنوان رهبر دنیای تراشه‌های حافظه، از فرم فکتور جدیدی از حافظه‌های DRAM رونمایی ه LPCAMM نام . فرم فکتور برای لپ‌تاپ‌ها و پی‌سی‌های آینده ساخته ه ، عملی سریع‌تر را در قطعه‌ای با اندازه کوچک‌تر ارائه می‌کند.

مشخصات ماژول‌های حافظه جدید LPCAMM سامسونگ

حافظه‌های LPCAMM نام خود را از Low Power Compression Attached Memory Module گرفته‌اند، قرار جایگزین ماژول‌های So-DIMM و LPDDR DRAM شوند. سامسونگ می‌گوید ماژول‌های جدید تا 50 درصد قوی‌تر و تا 70 درصد از نظر مصرف انرژی ینه‌ترند. ‌علاوه، 60 درصد فضای کمتری روی مادربرد اشغال می‌کنند. درنتیجه می‌توان لپ‌تاپ‌ها را نازک‌تر و کوچک‌تر .

ماژول‌های مرسوم DRAM از ماژول‌های So-DIMM فاده می‌کنند فضای زیادی را اشغال می‌کنند یا روی مادربرد لحیم می‌شوند. ولی ماژول‌های حافظه LPCAMM مشکلات LPDDR و So-DIMM را برطرف ه‌اند. محصولات می‌توانند تا 7.5 گیگابیت بر ثانیه سرعت انتقال داده ه باشند.

سامسونگ برای عرضه ماژول‌های حافظه با تل همکاری خواهد تا تراشه‌ها را با پلتفرم غول آمریکایی هماهنگ کند. دکتر «دیمیتریوس زیاکاس»، معاون بخش حافظه و فناوری‌های IO تل می‌گوید: «ینگی انرژی و مزیت‌های تعمیرپذیری LPCAMM، فرم فکتور جدید را بازیگری تحول‌ساز در بازار پی‌سی تبدیل می‌کند. هیجان‌زده‌ایم بخشی از ان جدید برای توانمندسازی اکوسیستم پی‌سی‌های مصرفی باشیم و مسیر را برای پذیرش و نوآوری در بخش‌های بزرگ‌تر بازار هموار کنیم.»

احتمالاً در نسل آینده لپ‌تاپ‌های گلکسی بوک در نیمه نخست سال بعد معرفی می‌شوند، باید منتظر حافظه‌های LPCAMM DRAM باشیم. می‌توان پیش‌بینی محصولات نازک‌تر و جمع‌وجورتر از نسل فعلی باشند. گفته سامسونگ، فرم فکتور ‌خاطر ینگی در مصرف انرژی می‌تواند برای دیتاسنترها و سرورها هم جذاب با.

هنوز مشخص نیست چه شرکت‌هایی دیگری ممکن برای فاده از ماژول‌های حافظه جدید سراغ سامسونگ بروند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *