سرباز ایالت مینه سوتا به قتل در تیراندازی به رایس کاب متهم شد

دادستانی یک سرباز ایالتی مینه سوتا را به قتل درجه دو در روز چهارشنبه در تیراندازی مرگبار به راننده ای که تابستان گذشته در حین توقف ترافیک در مینیاپولیس از آنجا دور شد، متهم کرد.

اعلام اتهامات علیه سرباز رایان لوندریگان در قتل راننده، ریکی کاب دوم، به دنبال تحقیقاتی صورت گرفت که تنش بین مقامات اجرای قانون و دادستان ها را افشا کرد.

سرباز لوندریگان اولین افسر مجری قانون است که مری موریارتی، دادستان ارشد در شهرستان هنپین، که شامل مینیاپولیس می شود، در یک تیراندازی در حین انجام وظیفه متهم شده است. خانم موریارتی، یک مدافع سابق عمومی، در سال 2022 انتخاب شد و قول داده است که تغییرات گسترده ای در پی قتل جورج فلوید در سال 2020، از جمله تلاش های قوی تر برای پاسخگویی افسران به دلیل رفتار نادرست

کارشناسان حقوقی می گویند دادستان ها تمایل بیشتری پیدا کرده اند متهم کردن مقامات مجری قانون از زمانی که آقای فلوید توسط یک افسر پلیس مینیاپولیس کشته شد، که باعث اعتراض ملی به دلیل سوء استفاده پلیس و نژادپرستی شد. با این حال، اتهامات جنایی در چنین مواردی نادر باقی می‌ماند و زمانی که آنها مطرح می‌شوند، دادستان‌ها تلاش می‌کنند تا محکومیت خود را به دست آورند.

علاوه بر اتهام قتل درجه دوم، سرباز لوندریگان به حمله درجه یک و قتل درجه دوم متهم شد.

پیتر بی وولد، وکیل سرباز لوندریگان، 27 ساله، بلافاصله در مورد اتهامات اظهار نظر نکرد.

آقای کاب، یک مرد سیاه‌پوست 33 ساله، در 31 ژوئیه پس از اینکه سربازان ایالتی از جمله سرباز لوندریگان، که سفیدپوست است، او را به دلیل رانندگی بدون چراغ‌های عقب، در بین ایالتی 94 کشیدند، کشته شد. مطابق با وزارت امنیت عمومی مینه سوتا

مقامات گفتند که در طول توقف، سربازان تشخیص دادند که آقای کاب به دلیل نقض مشکوک دستور حفاظتی مربوط به یک شریک عاشقانه سابق دستگیر شده است.

تصاویر دوربین بدنه پلیس مدت کوتاهی پس از تیراندازی منتشر شد و توالی وقایع را نشان داد.

سرباز برت سید، یکی از سه افسر حاضر در صحنه، از آقای کاب خواست که از ماشینش پیاده شود، در حالی که سرباز سید کنار درب سمت راننده ایستاده بود. شنیده می شود که آقای کاب که تنها در ماشین بود، درخواست را زیر سوال می برد و می خواهد بداند آیا حکمی برای دستگیری او وجود دارد یا خیر.

فیلم دوربین بدنه نشان می‌دهد که سرباز لوندریگان که در سمت مسافر ماشین ایستاده بود، در را باز می‌کند و به داخل می‌رسد تا آقای کاب را بیرون بیاورد. سرباز سیده همین کار را در سمت راننده انجام داد. تقریباً بلافاصله، وسیله نقلیه آقای کاب در حال حرکت به سمت جلو دیده می شود.

به گفته مقامات، وقتی ماشین شروع به حرکت کرد، سرباز لوندریگان دو بار با تفنگ دستی خود شلیک کرد و به تنه آقای کاب ضربه زد. سربازان سیده و لوندریگان در حین حرکت ماشین روی زمین افتادند.

آقای کاب حدود یک چهارم مایل رانندگی کرد تا اینکه ماشینش در کنار بزرگراه توقف کرد. به گفته مقامات، وی در محل جان باخت.

در زمان توقف ترافیک، Trooper Londregan حدود یک سال و نیم افسر اجرای قانون بود. او اکنون در مرخصی با حقوق است.

دادستان گفت که اقدامات سربازان در آن شب با نحوه آموزش آنها برای خارج کردن یک فرد غیرهمکار از یک وسیله نقلیه در تضاد بود. به عنوان یک سیاست، در سند اتهام دادستانی آمده است: “سربازان باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا خود را در موقعیتی قرار ندهند که احتمال استفاده از وسیله نقلیه ای که به آنها نزدیک می شود را به عنوان یک سلاح مرگبار افزایش دهد.”

بازرسانی که خودروی آقای کاب را پس از مرگ او جستجو کردند، یک تفنگ دستی را روی زمین پشت کنسول مرکزی پیدا کردند. مطابق با اداره دستگیری جنایی، آژانس دولتی که در مورد تیراندازی پلیس تحقیق می کند.

این اسلحه در فیلم دوربین بدنه پلیس قابل مشاهده نبود و هیچ مدرکی به طور علنی به دست نیامده است که نشان دهد سربازان قبل از مرگ آقای کاب از وجود اسلحه در خودرو می‌دانستند. طبق سوابق دادگاه، آقای کاب در ویسکانسین مجاز به داشتن اسلحه قانونی نبود زیرا در سال 2017 به اتهام تجاوز خانگی محکوم شده بود.

بلافاصله پس از مرگ آقای کاب، بستگان و فعالان حقوق مدنی آقای کاب در مینه سوتا از مقامات منتخب خواستند تا سربازان درگیر را اخراج کرده و به طور جنایی متهم کنند. بستگان آقای کاب ملاقات کرد در ماه اوت با فرماندار تیم والز، دموکرات، و جداگانه با خانم موریارتی.

اتحادیه ای که نماینده سربازان دولتی است جلسه را فراخواند با فرماندار “نادرست”، با این استدلال که این امر می تواند بر تحقیقات جنایی تأثیر نابه جا بگذارد.

هنگامی که دادستان ها تحقیق در مورد قتل را آغاز کردند، خانم موریارتی دفتر خود را گفت متوقف می شد توسط مقامات گشت ایالتی که از همکاری امتناع کردند.

در سال‌های اخیر، دادستان‌های مینه‌سوتا تمایل داشته‌اند که پرونده‌های مربوط به استفاده پلیس از نیروی مرگبار را به هیئت‌های منصفه ارائه دهند و به آن‌ها واگذار کنند تا تعیین کنند آیا رفتار یک افسر جرم است یا خیر. در منطقه مینیاپولیس، دادستان ها اغلب از یک دادستان شهرستان در یک شهرستان دیگر یا از دادستان کل ایالت خواسته اند تا به پرونده های نیروی مرگبار پلیس رسیدگی کند.

خانم موریارتی زمانی که نامزد انتخابات بود، گفت که از این ترتیبات بدش می آید. وب سایت کمپین او قول داده بود که در صورت انتخاب شدن، تصمیماتی را در مورد متهم کردن افسران پلیس خودش اتخاذ خواهد کرد تا “به مردم شهرستان هنپین اجازه دهد که او را در قبال این تصمیمات مسئول بدانند.”

در این مورد، خانم موریارتی گفت که تصمیم به طرح اتهام به جای هیئت منصفه، توسط او و تیمش گرفته شده است.

خانم موریارتی گفت که چهارشنبه روز سختی برای خانواده های آقای کاب و سرباز لوندریگان بود.

او گفت: “جامعه ما همچنان از تروما و غم و اندوه مرکب ناشی از از دست دادن غم انگیز اعضای جامعه ما به دست پلیس عبور می کند.”

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *