سرمای طولانی میلیون ها نفر را در جنوب تحت شرایط سخت قرار می دهد

سرمای شدید این آخر هفته بار دیگر بخش‌های بزرگی از جنوب را فراگرفته و شرایط خطرناکی را برای میلیون‌ها نفر در منطقه‌ای که به دمای انجماد عادت ندارند ایجاد می‌کند.

صبح روز شنبه، 5 درجه در لوئیزویل، کیو، 9 درجه در نشویل، 20 درجه در لیتل راک، آرک، و 21 درجه در آتلانتا بود. برخی از ایالت ها تحت هشدار باد و سایر هشدارهای یخ زدگی هستند زیرا انتظار می رود دمای سرد تا یکشنبه ادامه یابد.

سرمای شدید که به دنبال روزهای زیر یخ زدگی در اوایل هفته رخ داد، به جنوب محدود نشد و دماهای تک رقمی از دشت های شمالی تا نیوانگلند گزارش شد.

اما برای ایالت هایی که معمولاً دوره های طولانی یخ و بادهای تلخ را تجربه نمی کنند، هفته گذشته بسیار سخت بوده است. در تنسی، جایی که هوای زمستانی شدید یکشنبه گذشته آغاز شد و سرمای هوا برای روزها ادامه داشت، مقامات بهداشتی حداقل 19 مورد مرگ ناشی از آب و هوا را تایید کردند. و مشکلات در تاسیسات آب باعث شد که مقامات به هزاران نفر از ساکنان توصیه کنند که آب خود را قبل از نوشیدن آن بجوشانند. مشکلات آب همچنین بر بسیاری از بخش‌های آرکانزاس تأثیر گذاشت، جایی که گارد ملی به جوامع در ارائه آب آشامیدنی کمک می‌کرد.

در منطقه نشویل، بارش سنگین برف که در اوایل این هفته بارید – به اندازه هشت اینچ – تا روز جمعه در بسیاری از خیابان‌ها و پیاده‌روها به صفحات یخی ضخیم تبدیل شده بود. مدارس برای تمام هفته تعطیل بود و ساکنان تشویق شدند که از جاده ها دوری کنند.

صبح روز شنبه، بورلی برتون، 64 ساله، چندین بلوک را برای غذا به سمت خواربارفروشی رفت، از پیاده روهای صاف دور ماند و با یک گاری کوچک در خیابان راه رفت. او با یک کت بلند برنزه، کلاه قرمز، دستکش و یک شال چهارخانه پوشیده شده بود.

خانم برتون گفت: “من آماده ام که تمام شود.” او در مورد طوفان های زمستانی صحبت کرد، او افزود که “ما آنها را دریافت می کنیم، اما آنها را اینطور نمی گیریم.”

بیش از 700 نفر در دو پناهگاه بی خانمان نشویل و حدود 300 تا 375 نفر دیگر در پناهگاه سرریز شهر که در دمای انجماد باز می شود، پناه گرفتند.

یکی از پناهگاه ها، اتاق این مسافرخانه، گفت که برخی از سازمان های مذهبی که معمولاً مردم را به پناهگاه منتقل می کنند، مجبور شدند به دلیل یخ زدگی جاده ها را لغو کنند.

ریچل هستر، مدیر اتاق در مسافرخانه می گوید: «این برف و یخ است که در جنوب، ما را از کار می اندازد. «ما فلج می شویم. ما زیرساخت ها را نداریم.»

تونی استوکس، 58 ساله، تمام هفته را در یکی از پناهگاه ها بوده است. او گفت که یکشنبه گذشته، ابتدا سعی کرد شب را زیر یک پل هوایی بگذراند اما با لرز از خواب بیدار شد و اطرافش را دانه های برف احاطه کرد. آقای استوکس که از یک سال پیش که از جورجیا نقل مکان کرده است، قادر به خرید مسکن نیست، گفت: «من همین الان دراز کشیدم، و هوا برایم کمی بیش از حد سرد شد. “شما فکر می کنید می توانید آن را سخت کنید.”

به گفته مقامات خدمات اجتماعی شهر، کارکنان مترو نشویل به دلیل شرایط جاده، افراد سالخورده و معلول را به‌جای حضور در تماس تلفنی بررسی کردند.

سام سیپل، یکی از مقامات ماموریت نجات نشویل، یک پناهگاه غیرانتفاعی، گفت که تقاضا برای خدمات به ویژه بالا بوده است.

یخبندان جاده ها به معنای تعداد داوطلبان کمتری بوده است و اعضای کارکنان با تعداد بیشتری از افراد برای آماده شدن کم شده اند. او گفت که برخی از کارگران مجبور شده اند یک شب بمانند. آقای سیپل گفت: «این یک هفته سخت بود.

هوای یخبندان تنها چند ماه پس از آن اتفاق می‌افتد که بسیاری از مناطق جنوبی تابستان بی‌رحمانه‌ای از گرما و رطوبت را تجربه کردند، و هفته‌ها پس از آن که دانشمندان به این نتیجه رسیدند که سال 2023 گرم‌ترین سال سیاره زمین بوده است. با گرم شدن جهان، دوره های سرما هنوز ممکن است گاهی اتفاق بیفتد، اگرچه در بسیاری از مکان ها کمتر و شدیدتر می شوند. و حتی اگر بیشتر ایالات متحده در حال حاضر شرایط یخبندان‌تر از حد نرمال را تجربه می‌کند، زمین به‌عنوان یک کل در این ماه گرم‌تر از میانگین بوده است، زیرا دمای غیرعادی بالا در سایر نقاط کره زمین است.

در روز شنبه، سازمان هواشناسی ملی هشدار داد یک آخر هفته پر از هوای قطب شمال که “بر دو سوم شرقی کشور تسلط خواهد داشت.”

در نواحی آتلانتیک میانی و شرقی – به ویژه بخش‌هایی از ویرجینیای غربی، ویرجینیا، مریلند و پنسیلوانیا – هشدارهای طوفان زمستانی از صبح روز شنبه با برف سنگین و شرایط لغزنده اعمال شد.

پیش‌بینی می‌شود که در جنوب‌تر، دمای زیر صفر به بسیاری از منطقه ساحل خلیج فارس به جز جنوب تگزاس و نیمه جنوبی شبه‌جزیره فلوریدا گسترش یابد. همچنین انتظار می‌رود که هوای سرد روز شنبه همچنان موجب برف بیشتر در منطقه دریاچه‌های بزرگ شود.

در ناکسویل، ایالت تن، که تا صبح یکشنبه تحت توصیه باد سرد است، ارین رید، مدیر اجرایی دفتر ثبات مسکن شهرستان ناکسویل-ناکس، برای آخر هفته دیگری از هوای سرد خطرناک آماده می شد.

خانم رید گفت که مراکز گرمایش در ناکسویل بیش از 270 نفر را تا کنون پناه داده اند و افزود که شهر طی یک هفته دو سال برف باریده است.

خانم رید گفت که وقتی مراکز گرمایش در ابتدا هفته گذشته افتتاح شدند، در روز دوم از ظرفیت 125 نفر فراتر رفتند. چهار مرکز در حال حاضر باز هستند و هنوز ظرفیت آنها بیش از حد است. اما فضا ساخته اند.

خانم رید گفت: «نقطه روشن این است که ما توانسته‌ایم به همه کسانی که می‌خواهند در داخل باشند پناه دهیم. “هیچ کس رویگردان نشده است.”

ریموند ژونگ گزارش کمک کرد

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *