سرنوشت مبهم ۶ کارگر در پی انفجار در معدن ذغال‌سنگ طزره

مقامات استان سمنان می‌گویند که ۶ کارگر معدن بر اثر حادثه انفجار در معدن ذغال‌سنگ طزره در تونلی محبوس شده‌اند و امدادگران برای دسترسی به آنها تلاش می‌کنند.

تاکنون گزارش‌های ضد و نقیضی از سرنوشت این کارگران در خبرگزاری‌های داخلی ایران منتشر شده که به ابهام درباره سرنوشت آنان دامن می‌زند. باشگاه خبرنگاران جوان و خبرگزاری مهر در ابتدا از جان باختن ۶ نفر بر اثر انفجار در این معدن که در شمال دامغان واقع است خبر دادند اما دقایقی بعد، خبرگزاری مهر گزارش خود را اصلاح کرد و نوشت دست کم شش کارگر در معدن محبوس هستند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، نیز با اشاره به حضور گروه‌های امدادی هلال احمر و اورژانس در محل حادثه نوشت که آنها هنوز موفق به بازگشایی معدن نشده‌اند و تا زمانی هم که ورودی مسدود شده معدن بر اثر ریزش بازگشایی نشود، نمی‌توان درباره وضعیت جسمانی ۶ کارگر محبوس اظهار نظر کرد.

ایرنا در گزارش خود اظهارات کمال طاهریان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان، را بازتاب داده است که با جزییات بیشتری درباره این رخداد همراه است از جمله آن که انفجار در معدن ذغالسنگ البرز شرقی طزره دامغان بر اثر تجمع گاز رخ داد.

وی افزود، عمق تونلی که انفجار در آن رخ داد و منجر به محبوس شدن ۶ معدنچی شد ۷۰۰ متر است و حادثه نیز در عمق ۴۰۰ متری رخ داده.

همچنین علیرضا باغبان سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان سمنان با اشاره به اعزام تیم‌های امدادی به منطقه، گفت که تیم امداد و نجات ستاد عملیات استان سمنان به همراه سگ‌های زنده یاب در معدن هستند و از سوی دیگر، تیم‌های هلال احمر از نعیم آباد و چشمه علی هم به منطقه اعزام شده‌اند.

پیش از این در اردیبهشت سال۱۴۰۰ در تونل شماره ٤٢ معدن بزرگ طزره هنگام استخراج و به دلیل ریزش ناگهانی سقف کارگاه، دو کارگر محبوس شدند که پس از پنج روز پیکر آن‌ها از زیر آوار خارج شد.

با استفاده از گزارش‌های خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری مهر و باشگاه خبرنگاران جوان؛ س.ن

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *