سنا به دنبال رد سریع اتهامات استیضاح شهردارکا در محاکمه سریع است

رهبران سنا قصد دارند در این ماه به سرعت برای رد مقالات استیضاح آلخاندرو ان. مایورکاس، وزیر امنیت داخلی، اقدام کنند و یک محاکمه سریع ترتیب دهند تا از تبدیل مجلس نمایندگان جمهوری خواهان به مجلس به یک نمایش سیاسی جلوگیری کنند.

سناتور چاک شومر، دموکرات نیویورک و رهبر اکثریت، هنوز دقیقاً نحوه کوتاه کردن روند رسیدگی را تعیین نکرده است. . اما او قصد دارد اقدامی سریع را آغاز کند، از 28 فوریه، روزی که انتظار می‌رود مجلس اتهامات را تحویل دهد، که ممکن است ظرف چند روز تمام شود.

آقای شومر هنوز تقریباً دو هفته فرصت دارد تا مدیران مجلس قصد دارند به طور رسمی مواد استیضاح آقای مایورکاس را به سناتورها ارائه کنند. مجلس نمایندگان روز سه شنبه به طور محدود به تصویب رسید در تلاش دوم پس از شکست آنها در هفته قبل. آنها وزیر را به امتناع از اجرای قوانین مهاجرت و نقض اعتماد عمومی در مورد وضعیت مرزی ایالات متحده با مکزیک متهم می کنند و عملاً سیاست های مهاجرتی رئیس جمهور بایدن را جرم قانونی اعلام می کنند.

رهبران سنا شرط می‌بندند که خشم دموکرات‌ها و خشم جمهوری‌خواهان از ماهیت سابقه‌شکنی اتهامات – و با نحوه رسیدگی به استیضاح آقای مایورکاس – به اندازه کافی وجود دارد تا او را به سرعت تبرئه کنند، چه با کنار گذاشتن کامل اتهامات یا با رفتن به رسیدگی را زودتر به پایان برساند.

و شک ندارند که آرای تبرئه او را خواهند داشت. محکومیت به دو سوم اکثریت نیاز دارد، به این معنی که حداقل 18 سناتور در سمت دموکرات باید به جمهوری خواهان بپیوندند تا آقای مایورکاس را مجرم بشناسند.

سناتور ریچارد بلومنتال، دموکرات ایالت کنتیکت و یکی از اعضای کمیته قضایی، گفت: «این اتهامات کاملاً ساختگی هستند – واقعا شرم آور – و آنها مطلقاً مستحق هیچ قدر و منزلتی نیستند. “آنها صرفا یک شیرین کاری سیاسی توسط جناح راست افراطی جنبش MAGA هستند و به نظر من باید به طور خلاصه رد شوند.”

بر اساس قانون اساسی، سنا باید اتهامات استیضاح مورد تایید مجلس نمایندگان را بررسی کند، به این معنی که محاکمه نوعی، با سناتورهایی که به عنوان اعضای هیئت منصفه سوگند یاد کرده اند، پس از تحویل مواد اجتناب ناپذیر است. اما از آن نقطه به بعد، گزینه های زیادی برای چگونگی ادامه وجود دارد.

جمهوریخواهان مجلس نمایندگان خواستار محاکمه کامل شده اند.

“اگر آنها این را نادیده بگیرند و آن را در سطل زباله بیاندازند بدون اینکه آن را به اندازه مردم آمریکا جدی بگیرند، مسئولیت و عواقبی در پی خواهد داشت.” نماینده استیو اسکالیس لوئیزیانا، رهبر اکثریت، صبح چهارشنبه در مورد سنا گفت. “آنها باید کار خود را انجام دهند.”

سنا تعداد انگشت شماری از محاکمه های استیضاح را برگزار کرده است که اخیراً محاکمه های سال های 2020 و 2021 رئیس جمهور سابق دونالد جی. ترامپ بود که هر دو با تبرئه وی به پایان رسیدند. تنها وزیر کابینه دیگری که استیضاح شده بود، ویلیام بلکنپ، که پیش از تأیید اتهامات علیه او در سال 1876 مجلس نمایندگان استعفا داد، نیز تبرئه شد.

اما محاکمه کامل الزامی نیست، و رهبران سنا می توانند قوانین خود را برای نحوه انجام دادرسی وضع کنند. در اکثر استیضاح‌های مدرن، این شامل فرصتی برای هر سناتوری برای رد اتهامات و یک آستانه اکثریت ساده برای انجام این کار است.

جاشوا ماتز، وکیل قانون اساسی و کارشناس استیضاح که در تیم های مجلس نمایندگان که آقای ترامپ را استیضاح کردند، گفت: «سابقه قابل توجهی برای بررسی درخواست های برکناری در مراحل مختلف محاکمه های استیضاح وجود دارد.

در جریان محاکمه استیضاح رئیس جمهور سابق بیل کلینتون در سال 1999، سناتور رابرت سی. برد چنین درخواستی را مطرح کرد بلافاصله پس از ارائه مدارک توسط دادستان و مدافعان. اکثراً در خطوط حزبی شکست خورد و محاکمه در مجموع حدود پنج هفته طول کشید تا اینکه آقای کلینتون تبرئه شد.

در جریان دومین محاکمه آقای ترامپ، سناتور رند پل، جمهوری‌خواه کنتاکی، با این استدلال که محاکمه رئیس‌جمهور سابق خلاف قانون اساسی است، تلاش کرد با اعتراضی روند رسیدگی را کوتاه کند. آن هم همینطور، زمانی که پنج جمهوری‌خواه برای پیوستن به دموکرات‌ها از خطوط حزبی عبور کردند، شکست خورد در رای دادن به ادامه محاکمه.

در مورد آقای مایورکاس، با توجه به اینکه دموکرات‌ها به احتمال زیاد در کنار هم برای اجرای آن تلاش می‌کنند، چنین طرحی قطعاً موفق خواهد بود.

دموکرات‌های سنا از استیضاح آقای مایورکاس خشمگین هستند و حتی برخی جمهوری‌خواهان نسبت به این ایده خونسرد بودند و تمایلی به غوطه‌ور شدن در یک نمایش سیاسی طولانی که هیچ شانسی برای موفقیت ندارد، ندارند. برخی با نگرانی‌های وزیران سابق امنیت داخلی و بسیاری از کارشناسان قانون اساسی – از جمله محافظه‌کاران – که گفته‌اند این اتهامات به سطح یک جنایت یا جنایت بالا نمی‌رسد، که معیار قانون اساسی برای محکومیت است، اشتراک نظر دارند.

آن‌ها به‌ویژه از صرف زمان بر روی این موضوع در زمانی که کنگره به تعویق دو مهلت دیگر برای تعطیلی دولت چشم پوشی می‌کند، با بودجه فدرال برای برخی از آژانس‌ها در اول مارس و برخی دیگر در 8 مارس به پایان می‌رسد.

سناتور جو منچین سوم، دموکرات ویرجینیای غربی، به خبرنگاران گفت هفته گذشته که او می‌خواست «در اسرع وقت» از شر اتهامات آقای مایورکاس خلاص شود و معتقد بود که حمایت کافی در اتاق برای رد زودهنگام آنها وجود خواهد داشت.

برخی از جمهوری خواهان این تمرین را بیهوده توصیف کرده اند.

سناتور جیمز لنکفورد، جمهوری خواه از اوکلاهاما، هفته گذشته در مورد اتهامات گفت: “هنگامی که وارد شود، از بین خواهد رفت.”

آقای لنکفورد گفت: «حتی اگر مایورکاس برود، همچنان همان سیاست باقی خواهد ماند. ما همان نتیجه را خواهیم داشت، زیرا همان رئیس جمهور را داریم که سیاست را هدایت می کند.»

اگر سنا موفق شود اتهامات آقای مایورکاس را رد کند، جمهوری خواهان رای بالقوه ناراحت کننده ای که در آن برخی باید بین یک حکم مجرمانه در مورد اتهاماتی که آنها فاقد آن می دانند و یک رای بی گناه که یک مقام دولت بایدن را تبرئه می کند یکی را انتخاب کنند، در امان خواهد ماند. ، خشم پایگاه راست آنها را برانگیخت.

برای آقای مایورکاس، هیچ تفاوت عملی بین تبرئه شدن و رد اتهامات وجود نخواهد داشت.

آقای ماتز گفت: “اگر شما متهم به جنایی شده اید و دادگاه کیفرخواست را به این دلیل رد می کند که اتهاماتی که به شما متهم شده است به عنوان یک موضوع قانونی شکست خورده است، شما از نظر عملی تبرئه شده اید” و توضیح داد که رد این اتهامات. اتهامات استیضاح یک حکم قطعی خواهد بود.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *