سنا سال را به پایان می‌رساند و کمک‌های اوکراین و سایر مسائل را تا سال 2024 به پایان می‌رساند

مجلس سنا روز چهارشنبه بی سر و صدا سال خود را با طرح بسیاری از دشوارترین مسائل خود در سال 2024 به پایان رساند. نتوانست بر سر یک برنامه سیاست مرزی به توافق برسد. و تعطیلی دولت در افق است.

آتش در خط پایان تضمین می کند که کنگره درگیر نبردهای سیاسی و مالی خواهد شد، زیرا قانونگذاران برای کنترل مجلس و سنا در انتخابات نوامبر مبارزه می کنند.

ناامیدی اصلی برای رهبران هر دو حزب عدم توافق بر سر ارائه کمک های نظامی بیشتر به اوکراین در درگیری با روسیه پس از گره خوردن این کمک ها در درخواست های جمهوری خواهان برای کنترل های مرزی جدید بود.

این یک شکست برای دموکرات‌ها بود که امیدوار بودند با نگه داشتن مجلس سنا در واشنگتن در این هفته، سناتور چاک شومر، دموکرات نیویورک و رهبر اکثریت، بتواند رای‌هایی را در مورد اقدامی که ده‌ها میلیارد دلار به اوکراین سرعت می‌دهد و فشار جمهوری‌خواهان را مورد توجه قرار دهد، وادار کند. برای تغییر سیاست های مهاجرتی اما پیشرفتی محقق نشد.

آقای شومر در مصاحبه ای گفت که امیدوار است توافقنامه برای رای گیری سریع در زمان بازگشت سنا در ماه آینده آماده شود. او به مشارکت بیشتر دولت بایدن در مذاکرات و به رسمیت شناختن جمهوری خواهان اشاره کرد که دموکرات ها مایل به دادن امتیازات جدی برای متوقف کردن جریان در سراسر مرز جنوبی هستند.

او گفت: «من فکر می‌کنم جمهوری‌خواهان دیده‌اند که ما در مورد مرز جدی هستیم و مایلیم کارهایی را انجام دهیم که شاید آنها فکر می‌کردند ما انجام نمی‌دهیم».

آقای شومر گفت که سوال اصلی جمهوری‌خواهان این است که آیا مخالفت دونالد جی. ترامپ، نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری، آنها را از دستیابی به یک توافق باز می‌دارد، اگرچه اکثر جمهوری‌خواهان اذعان داشتند که کمک به اوکراین بهترین رویکرد برای مقابله با روسیه و اجتناب از آن است. یک درگیری گسترده تر

آقای شومر گفت: «آنها شبح در حال ظهور دونالد ترامپ را دارند که می دانند در قلبشان نه تنها غیرمنطقی بلکه زشت در این موضوع بوده است و سعی می کند از آن برای جلب بدترین غرایز سیاسی مردم استفاده کند.» وی افزود که اگر ایالات متحده اوکراین را رها کند، جمهوری خواهان با انتخابی بین آقای ترامپ و “شبح تاریخ که از بالا به آنها نگاه می کند” روبرو خواهند شد.

فقدان راه حل برای جمهوری خواهان تعجب آور نبود، برخی از آنها آقای شومر را به باد تمسخر گرفتند که فکر می کند می تواند در عرض چند روز در مورد موضوعی حیاتی برای پایگاه آنها مانند امنیت مرزها پیشی بگیرد – به ویژه با توجه به اینکه حزب جمهوری خواه به رهبری جمهوری خواهان رهبری می شود. خانه هفته گذشته برای تعطیلات از شهر خارج شد.

اما آقای شومر و سناتور میچ مک‌کانل، جمهوری‌خواه کنتاکی و رهبر اقلیت، بیانیه‌ای مشترک صادر کردند و گفتند که متعهد به رسیدگی به نیازها در مرز جنوبی و کمک به متحدان و شرکا برای مقابله با تهدیدات جدی در اسرائیل، اوکراین و هند هستند. صلح جو.”

آقای مک کانل همچنین حرکت دموکراتیک در مورد سیاست مرزی را تایید کرد و روز چهارشنبه گفت که “دیگر هیچ اختلاف نظری وجود ندارد که وضعیت در مرز جنوبی ناپایدار است و سنا باید اقدام کند.”

پس از هجوم قانون گذاری در دو سال گذشته با کنگره تحت کنترل دموکرات ها، بهره وری در کنگره به شدت کاهش یافت در سال 2023 تحت حکومت تقسیم شده. سنای تحت رهبری دموکرات ها از جنگ قدرت داخلی که مجلس نمایندگان تحت رهبری جمهوری خواهان را در موارد متعدد فلج کرد، در امان ماند، اما قوانین اساسی کمیاب بود.

آقای مک‌کانل روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: «فکر نمی‌کنم سنا به اندازه‌ای که می‌توانست کارآمد بوده باشد».

آقای شومر گفت که دموکرات‌ها به خاطر ممانعت از دست‌اندازی جمهوری‌خواهان کنگره به موفقیت‌های دو سال گذشته و جلوگیری از هرج‌ومرج مالی با وادار کردن جمهوری‌خواهان به توافق‌های سازشی برای افزایش سقف بدهی و تأمین مالی موقت دولت، شایسته تقدیر هستند.

او گفت: «ما آنها را از انجام بدترین کارها منع کردیم.

اما کنگره تنها با تصویب یک لایحه توقف در اواسط نوامبر، آنچه را که به عنوان یک رقابت مخارج درهم و برهم به نظر می رسد به تعویق انداخت. تقریباً بلافاصله پس از بازگشت در ماه آینده، مجلس نمایندگان و سنا با دو ضرب‌الاجل سرسام‌آور برای تأمین مالی دولت در 19 ژانویه و 2 فوریه مواجه خواهند شد.

با تمرکز بیشتر بر اوکراین، پیشرفت کمی در لوایح هزینه های سالانه حاصل شده است و قانونگذاران هر دو طرف به طور فزاینده ای زنگ خطر را در مورد خطرات کاهشی که در صورت عدم دستیابی به توافق رخ می دهد به صدا در می آورند. اما مایک جانسون، رئیس مجلس، که پس از برکناری کوین مک کارتی در ماه اکتبر روی کار آمد، نشان داده است که ممکن است مایل به پذیرش این کاهش ها باشد، چشم اندازی که آقای شومر هشدار داد که می تواند باعث واکنش های منفی در سال انتخابات شود.

او گفت: «ما دموکرات‌های سنا، دموکرات‌های مجلس نمایندگان و جمهوری‌خواهان سنا به نوعی همسو هستند. جانسون یاد خواهد گرفت که باید دو حزبی باشد.

مشخص نیست که آیا تهدید ضرب‌الاجل‌های تعطیلی پیاپی دولت به مذاکرات در مورد بسته امنیت ملی با شتاب لازم القا می‌کند یا خیر. قانونگذاران پس از بازگشت به واشنگتن تنها 10 روز فرصت خواهند داشت تا مجموعه ای از اختلافات مهم را حل کنند، از جمله اساسی ترین سوال در مورد اینکه بقیه بودجه سال مالی 2024 دولت چقدر باید باشد. کنگره همچنین سال آینده به دعواهای جنجالی بر سر سیاست ایمنی هوانوردی فدرال و تجدید سیاست نظارت ضد تروریسم پرداخت.

لایحه سیاست گسترده پنتاگون نقطه درخشان نادری برای کنگره در سال جاری بود. هم مجلس و هم سنا در دسامبر این لایحه را تصویب کردعلیرغم مخالفت قانونگذاران محافظه‌کار مبنی بر حذف مجموعه‌ای از اقداماتی که آنها به دنبال محدود کردن برنامه‌های پنتاگون برای ارائه دسترسی به سقط جنین، خدمات بهداشتی ترنسجندرها و آموزش تنوع هستند. تصویب این قانون باعث شد که کنگره بیش از 60 سال مجوز بودجه برای ارتش را بدهد.

سنا نیز در ساعات پایانی خود موفق شد تا غلبه بر اعتراض تقریباً یک ساله سناتور تامی توبرویل، جمهوری خواه آلاباما که ترفیع صدها مقام ارشد نظامی را مسدود کرده بود. آقای توبرویل از پنتاگون خواسته بود که سیاستی را که تضمین می‌کند به کارکنانی که برای دریافت سقط جنین یا سایر اشکال مراقبت‌های باروری نیاز به طی مسافت طولانی دارند، مرخصی بگیرند و هزینه‌های سفرشان بازپرداخت شود، لغو کند.

آقای شومر گفت، روز سه‌شنبه، آقای توبرویل اجازه داد که آخرین ترفیع‌های به تعویق افتاده بدون انجام ادامه یابد و “یک ذره از آنچه او خواسته بود – فقط درد زیادی برای خانواده‌های نظامی داشت.”

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *