سنا قانون نظارت را به مدت دو سال پس از انقضا تصویب کرد

سنا اوایل روز شنبه تمدید قانون نظارت بدون حکم را تصویب کرد و مدت کوتاهی پس از انقضای آن اقدام به تمدید آن کرد و قانون بایدن رئیس جمهور بایدن را ارسال کرد که مقامات امنیت ملی می گویند برای مبارزه با تروریسم بسیار مهم است اما طرفداران حریم خصوصی آن را تهدیدی برای حقوق آمریکایی ها می دانند. .

این قانون که به عنوان بخش 702 قانون نظارت بر اطلاعات خارجی یا FISA شناخته می‌شود، به نظر می‌رسد که در آخر هفته تمام می‌شود و سناتورها نمی‌توانند در بیشتر روز جمعه به توافق برسند که آیا تغییراتی را که مقامات امنیت ملی با آن مخالفت می‌کنند بررسی کنند یا خیر. شاهین ها

اما پس از ساعت‌ها مذاکره، مجلس سنا در اواخر روز جمعه به‌طور ناگهانی برای انبوهی از رای‌ها تشکیل شد که در آن بازنگری‌های پیشنهادی یک به یک رد شدند و اوایل روز شنبه این لایحه که بخش 702 را به مدت دو سال تمدید می‌کند، با 60 به تصویب رسید. 34.

سناتور چاک شومر از نیویورک، رهبر اکثریت دموکرات، در حالی که در جلسه آخر شب ایستاده بود تا توافق را برای تکمیل کار روی این لایحه اعلام کند، گفت: «ما خبرهای خوبی برای امنیت ملی آمریکا داریم. “اجازه دادن به FISA برای انقضا خطرناک بود.”

در بیانیه ای، مریک بی. گارلند، دادستان کل، تصویب این لایحه را ستود و بخش 702 را «برای کار وزارت دادگستری برای محافظت از مردم آمریکا در برابر تهدیدات تروریستی، دولت-ملت، سایبری و سایر تهدیدات ضروری خواند».

پیش از تصویب نهایی، سنا به سرعت مجموعه ای از اصلاحات پیشنهاد شده توسط قانونگذاران متفکر حریم خصوصی را رد کرد. تصویب هر یک از آنها می توانست لایحه را به مجلس بازگرداند و اجازه دهد که اساسنامه برای مدت طولانی تری از بین برود.

سناتور مارک وارنر، دموکرات ویرجینیا و رئیس کمیته اطلاعات هشدار داد: “هر اصلاحیه ای که در این لحظه به این لایحه اضافه شود معادل از بین بردن این لایحه است.”

در حالی که این برنامه دارای اختیار قانونی برای ادامه فعالیت تا آوریل 2025 بدون توجه به تمدید قانون توسط کنگره است، کاخ سفید بیانیه ای را برای سناتورها در روز جمعه ارسال کرد و به آنها هشدار داد که “یک تامین کننده اصلی نشان داده است که قصد دارد مجموعه را در روز دوشنبه متوقف کند” و دیگری گفت که در حال بررسی توقف جمع آوری است. در این بیانیه هویت آنها ذکر نشده است و وزارت دادگستری از بیان بیشتر خودداری کرده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که دولت مطمئن است که دادگاه FISA به هر شرکتی از این قبیل دستور خواهد داد تا پیروی از برنامه را از سر بگیرند، اما ممکن است در این مدت خلأهایی در جمع آوری وجود داشته باشد – و اگر تعدادی از ارائه دهندگان برنامه را به چالش بکشند، “وضعیت” می تواند خیلی سریع بد و خطرناک شود.» این مجلس از سناتورها خواست تا قبل از پایان مهلت نیمه شب، لایحه مجلس را بدون هیچ گونه اصلاحیه ای تصویب کنند.

اما سناتور رند پل، جمهوری خواه کنتاکی با تفکرات آزادی خواه، این منطق را رد کرد و گفت که سنا باید اجازه داشته باشد در مورد تغییرات بحث کند، حتی اگر باعث تاخیر کوتاهی شود.

او گفت: «این استدلالی است که از سوی حامیان فیسا که خواهان هیچ بحثی و محدودیتی نیستند، به ما تحمیل شده است». آنها هیچ حکمی نمی‌خواهند و چیزی برای محافظت از آمریکایی‌ها نمی‌خواهند.»

در نهایت، این لایحه شصتمین رای لازم برای تصویب را درست قبل از نیمه شب دریافت کرد. اما در یک چرخش، پس از همه فوریت‌ها، مجلس سنا رای را برای بیش از 40 دقیقه دیگر باز نگه داشت تا سناتور مارشا بلکبرن، جمهوری‌خواه تنسی، که در نهایت در مجلس تقریباً خالی حاضر شد و رای «نه» اضافه کرد، در نظر گرفته شود.

اصلاحات شکست خورده شامل اقدامی بود که دولت را ملزم می کرد قبل از مشاهده محتوای ارتباطات آمریکایی ها که در برنامه گنجانده شده بود، حکم صادر کند. 42 بر 50 مغلوب شد.

طرفداران حریم خصوصی مدتهاست که به دنبال نوعی از الزامات قانونی هستند که مقامات امنیت ملی با آن مخالفت می کنند و می گویند که کارایی برنامه را فلج می کند. اصلاحیه مشابهی در مجلس داشت در این هفته با 212 رای موافق در برابر 212 به سختی شکست خورد.

سنا همچنین پیشنهاد حذف یک ماده اضافه شده توسط مجلس را رد کرد که نوع ارائه دهندگان خدماتی را که می توانند مجبور به شرکت در برنامه شوند، گسترش می دهد. اندازه گیری است با هدف مراکز داده خاصی برای محاسبات ابری به گفته افراد آشنا، که دادگاه FISA در سال 2022 رای داد، خارج از تعریف فعلی است که اساسنامه کدام خدمات را پوشش می دهد.

حامیان حریم خصوصی هشدار داده اند که بیان آن بسیار گسترده است و امکان سوء استفاده را باز می گذارد. سناتور ران وایدن، دموکرات اورگان، از این ماده انتقاد کرد که “به طرز وحشتناکی پیش نویس شده است، مقامات نظارتی جدید که ما مطمئناً از آن پشیمان خواهیم شد.”

اما آقای وارنر متعهد شد که با همکاران خود برای “تصحیح بیشتر” تعریف در لایحه دیگری در اواخر سال جاری کار کند و اصلاحیه برای حذف این ماده با 34-58 شکست خورد.

و سنا پیشنهاد آقای پل را رد کرد تا دولت را از خرید اطلاعات شخصی آمریکایی ها از کارگزاران داده منع کند، در صورتی که نیاز به حکمی برای وادار کردن یک شرکت به ارائه مستقیم این اطلاعات دارد. مجلس نمایندگان هفته گذشته لایحه جداگانه ای را با عنوان قانون اصلاحیه چهارم برای فروش نیست تصویب کرد که حاوی همین اقدام است.

حامیان حریم خصوصی، که بیش از یک سال را صرف فشار دادن برای الزام حکم تنها برای مشاهده این لایحه در عوض گسترش دامنه برنامه نظارت کرده بودند، ابراز ناامیدی عمیق کردند. از جمله الیزابت گویتین از مرکز عدالت برنان در دانشکده حقوق دانشگاه نیویورک بود.

او گفت: «اگرچه برخی از سناتورها شجاعانه برای حفاظت از آزادی‌های مدنی آمریکایی‌ها جنگیدند، اما نتوانستند بر سیل اظهارات نادرست و گمراه‌کننده دولت و شاهین‌های نظارتی در کمیته‌های اطلاعاتی کنگره غلبه کنند.» این یک قسمت واقعا شرم آور در تاریخ کنگره آمریکا است و دیر یا زود، مردم آمریکا بهای آن را خواهند پرداخت.»

بخش 702 به دولت این امکان را می‌دهد که از شرکت‌های آمریکایی مانند AT&T و Google، پیام‌های خارجی‌هایی را که در خارج از کشور برای اهداف اطلاعاتی خارجی یا ضدتروریسم هدف قرار گرفته‌اند، بدون حکم – حتی زمانی که با آمریکایی‌ها در ارتباط هستند – جمع‌آوری کند.

ایده این است که در عصر اینترنت، ارتباطات خارجی ها اغلب توسط شرکت های داخلی انجام می شود. اما این ابزار بحث برانگیز است زیرا دولت همچنین پیام‌های آمریکایی‌ها را به و از آن اهداف خارجی ارسال می‌کند.

آزادیخواهان مدنی در کنگره مدتهاست که در مورد تأثیر بخش 702 بر حقوق حریم خصوصی آمریکایی ها ابراز نگرانی کرده اند. در سال‌های اخیر، آنها توسط جناح راست‌گرای جمهوری‌خواهان تقویت شده‌اند که از نزدیک با خصومت دونالد جی. ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با اف‌بی‌آی همسو شده‌اند.

این قانون به برنامه استراق سمع بدون مجوزی بازمی گردد که پرزیدنت جورج دبلیو بوش به طور مخفیانه پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 ایجاد کرد. این قانون ناقض قانون نظارت اطلاعات خارجی در سال 1978 است که مستلزم صدور حکم برای استراق سمع امنیت ملی در خاک داخلی است.

پس از فاش شدن این برنامه، کنگره در سال 2007 شکلی از آن را در یک قانون کوتاه مدت به نام «قانون محافظت از آمریکا» قانونی کرد و استثنایی از الزامات حکم FISA برای استراق سمع در خاک آمریکا که خارجی‌های خارج از کشور را هدف قرار می‌دهد، تعیین کرد. قانونگذاران بخش 702 را در سال بعد به عنوان نسخه ماندگارتر تصویب کردند و آن را در سال 2012 و 2018 تمدید کردند.

بیشتر بحث در مورد تمدید مجدد آن بر این واقعیت متمرکز شده است که بر اساس قوانین فعلی، تحلیلگران اطلاعاتی و ماموران FBI ممکن است پایگاه داده خام بخش 702 را برای اطلاعات آمریکایی ها جستجو کنند. اگر ضربه ای وجود داشته باشد، مسئولان می توانند پیام های خصوصی آمریکایی ها را که بدون حکم جمع آوری شده است، بخوانند و از آن برای تحقیقات استفاده کنند.

در حالی که قوانین سختگیرانه ای برای مجاز بودن چنین پرسش هایی وجود دارد، در سال های اخیر F.BI. مقامات بارها جستجو انجام داده اند که بعداً مشخص شد که این استانداردها را نقض کرده‌اند، از جمله به این دلیل که توجیه کافی ندارند یا خیلی گسترده تعریف شده‌اند. پرس و جوهای مشکل ساز شامل جستجوهایی با استفاده از شناسه های a هستند قانونگذار، معترضان جان سیاه پوستان مهم است و مظنونان شورش در 6 ژانویه.

در پاسخ، FBI دارد سیستم هایش را سفت کرد از سال 2021، و این لایحه بسیاری از این محدودیت ها را به قانون تبدیل کرد.

قانون قرار بود دوباره در دسامبر منقضی شود، اما کنگره رای به تمدید آن تا جمعه داد تا به خود فرصت بیشتری برای بررسی تغییرات پیشنهادی بدهد. اما این بحث، کنگره را، به ویژه در مجلس اغلب ناکارآمد، متلاطم کرد، و طرح‌هایی که برای مطرح کردن آن در مجلس به طور مکرر از بین رفت و منجر به بازی‌سازی در لحظه آخر شد.

قبل از نمایش درام در مجلس سنا، این لایحه از شکست ظاهری دیگری که یک هفته قبل از آن در مجلس نمایندگان به وجود آمد، بازگشت. در حالی که قانونگذاران در حال آماده شدن برای رأی گیری در مورد طرح این لایحه بودند، آقای ترامپ از حامیان خود خواست «فیسا را ​​بکشند».

انفجار آقای ترامپ بخشی از تلاش چند ساله او برای دامن زدن به نارضایتی ها از سازمان های امنیت ملی بود. نارضایتی او ناشی از یافته‌های یک بازرس کل مبنی بر اینکه FBI درخواست‌های مربوط به ضمانت‌نامه‌های سنتی FISA را مخدوش کرده است برای هدف قرار دادن یک مشاور سابق مبارزات انتخاباتی به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد روابط بین ستاد انتخاباتی آقای ترامپ در سال 2016 و روسیه.

در حالی که این نوع متفاوتی از نظارت امنیت ملی بود – FISA سنتی برای هدف قرار دادن مردم در خاک آمریکا حکم‌هایی را می‌طلبد – 19 جمهوری‌خواه راست‌گرای تندرو مجلس نمایندگان را از اجرای قانون بخش 702 ممانعت کردند.

دو روز بعد، رئیس‌جمهور مایک جانسون آن را احیا کرد و تمدید آن را از پنج سال به دو سال کاهش داد – به این معنی که اگر در انتخابات 2024 پیروز شود، آقای ترامپ دوباره در راس امور قرار خواهد گرفت – و جمهوری‌خواهان راست‌گرای تندرو به مجلس اجازه رای دادند. صورت حساب

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *