سپاه پاسداران باید اطلاع‌رسانی کند

رسانه‌های ایران روز دوشنبه ۹ مرداد با انتشار جزئيات تازه‌ای از حمله افراد مسلح به گروهی از گردشگران در روستای «اوپرت» استان سمنان، می‌گویند که استانداری اعلام کرده است در این مورد «سپاه باید اطلاع‌رسانی کند».

سایت «رویداد ۲۴» در گزارشی نوشت که نتیجه پیگیری از استانداری سمنان این بوده که آن‌ها «دخالتی» در حمله به گردشگران منطقه ییلاقی «اوپرت» نداشته‌اند و با وجود برگزاری جلسه شورای تأمین در این رابطه، موضوع از دست استانداری خارج شده است.

این رسانه در ادامه می‌گوید اطلاعاتی به دست آورده است که «نشان می‌دهد افرادی که حمله کردند با ماشین و اسلحه رسمی نظامی» بودند.

بر اساس گزارش رسانه‌های ایران، گروهی از گردشگران شامگاه ۲۹ تیر در منطقه ییلاقی و کوهستانی «اوپرت» در مرز استان‌های سمنان و مازندران، هدف حمله گروهی ناشناس قرار گرفتند.

همچنین بر اساس گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، حمله‌کنندگان مجهز به سلاح گرم و شوکر بوده‌ و گفته‌اند که این حمله به‌دلیل «طبیعت‌گردی در شب سوم ماه محرم» صورت گرفته است.

بر اساس تصاویر منتشر شده، چندین نفر بر اثر این حمله دچار جراحت و کبودی شده‌اند و یکی از مجروحان ادعا کرده که بر اثر ضربه شوکر به کمرش «برای همیشه فلج شده است».

«رویداد ۲۴» در گزارش خود با اشاره به اینکه پاسخ استانداری سمنان به این معنا است که اطلاع‌رسانی «سپاه در زمینه حمله نیروهای نظامی به گردشگران دقیق‌تر است»، نوشت که در شب حادثه تعدادی از نیروهای سپاه برای توقیف یک «شئ ناشناس» در بالای منطقه ییلاقی اوپرت وارد این ناحیه شده بودند.

این رسانه در ادامهٔ، اظهارات یکی از شاهدان ماجرا را منتشر کرده که گفته است ظهر آن روز «دیدم یک هلی‌شات در حال پرواز است». این وسیله‌ای است که «اصولا طبیعت‌گردها برای فیلمبرداری از صحنه‌های زیبا» از آن استفاده می‌کنند، اما این موضوع «اصلا ربطی به زمانی که این‌ها حمله کردند نداشت».

این شاهد که به‌شدت آسیب دیده ، گفته است: افرادی «عصر همان روز با ماشین‌هایی با پلاک نظامی آمدند و تذکر حجاب دادند و ساعت یک یا یک‌ونیم شب بود که با آن شکل برگشتند و ما را کشاندند بیرون و همه را زدند».

او در مورد ویدئوهای منتشر شده در این زمینه که گفته می‌شود مربوط به منطقه ییلاقی «اوپرت» بوده و در آن افرادی علیه سپاه شعار می‌دهند، با «ساختگی و خنده‌دار» خواندن ویدئوی شعار علیه سپاه، گفته که فیلم مذکور «هیچ ارتباطی به جایی که ما بودیم ندارد» و «با هدف تطهیر عوامل» حمله‌کننده ساخته شده است.

این شاهد در ادامه اظهار داشت: افرادی که آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار دادند، گفتند: «چرا در محرم آمده‌اید تفریح؟» و پس از ضرب‌وشتم افراد و بردن برخی لوازم افزودند: «حالا چشیدید که در عاشورا چه شده است.»

این شاهد عینی در انتها گفته که تاکنون هیچ فردی از سوی استانداری یا گردشگری برای «دلجویی» با او تماس نگرفته و تنها «فردی از سپاه» با او تماس گرفته و خواسته است که «وقایع را شرح دهد».

در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی از محدودیت‌ها علیه گردشگران و دوستداران طبیعت‌ منتشر شده است.

حمله اخیر همزمان با ادامهٔ فشارهای حکومت برای تحمیل حجاب اجباری به زنان و دختران ایرانی صورت گرفته است.

پس از مرگ مهسا (ژینا) امینی حین بازداشت توسط گشت ارشاد که به اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» منجر شد، گزارش‌های متعددی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که حاکی از فشار بیشتر نهادهای نظامی و امنیتی بر شهروندان در زمان تفریح و گردشگری است.

با استفاده از گزارش‌های رویداد ۲۴ و رادیو فردا/پ.م/ ک.ر

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *