سید حسن نصرالله: شهید سلیمانی در جنگ ۳۳ روزه همراه با ما بود/ تصمیم آمریکا برای بازگرداندن داعش  

خبرگزاری میزان – سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت هفدهمین سالگرد پیروزی مقاومت لبنانی در جنگ ژوئیه با بیان اینکه ۱۷ سال پیش در چنین روزی مردم به تهدیدات رژیم صهیونیستی اهمیتی ندادند و به خانه‌های خود در جنوب لبنان بازگشتند؛ مساله‌ای که باعث شکست نقشه‌های دشمن شد، گفت: وظیفه ماست که شهادت قربانیان در انفجار پاکستان و در بادیه سوریه و در شیراز را تسلیت بگوییم. 

وی می‌گوید: به نظر می‌رسد تصمیمی آمریکایی برای بازگشت داعش به اقدامات خود در عرصه‌های متعددی وجود دارد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان، اظهار کرد: اگر به نتایج جنگ ژوئیه تکیه نمی‌شد، پیروزی‌های بعدی محقق نمی‌شد. پیروزی در جنگ ژوئیه یک پیروزی تاریخی برای آینده به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه از همه مردم و از همه مبارزان و موسسات نظامی و امنیتی و مجروحان و شهدا و محافل رسمی و مردمی و از حمایت‌های ایران و سوریه و هم دردی جهان اسلام تشکر می‌کنیم، گفت: در این جنگ سی‌و‌سه روزه شاهد بودیم که خداوند چگونه از کسانی که ایمان آوردند، دفاع کرد و چگونه وعده الهی در پیروزی محقق شد. صحنه بازگشت کاروان‌های متشکل از خودرو‌ها در همه جاده‌ها و مسیر‌ها، نشان دهنده ثبات موضع ملت ما و پایبندی آن‌ها به سرزمین خود و نیز نشان دهنده پایبندی قاطع آنان به راهکار مقاومت بود.

دبیر کل حزب الله لبنان، تاکید کرد: از جمله نتایج و دستاورد‌های جنگ ژوئیه مشتعل شدن جبهه داخلی اسرائیل بود و تضمین واقعی حفظ حقوق لبنان و ثروت‌های نفتی آن، این است که همه عناصر قدرت و در صدر آن مقاومت برای لبنان حفظ شود. آنچه دشمن را از نقض حقوق لبنان و تصرف ثروت‌های طبیعی این کشور، بازمی دارند، قدرت لبنان است.

به گزارش العالم، سید حسن نصرالله، ادامه داد: آنچه مانع می‌شود که دشمن ثروت‌های طبیعی لبنان را تصرف نکند، درک این مساله است که هر گونه تلاشی با واکنش شدید روبرو خواهد شد که موجب پشیمانی آن خواهد شد.

دبیرکل حزب الله لبنان، ادامه داد وضعیت جبهه داخلی اسرائیل قبل از سال ۲۰۰۶ از هر جنگی به دور بود، اما مقاومت در سال ۲۰۰۶ باعث شد که جبهه داخلی صهیونیست‌ها به بخشی از جنگ تبدیل شود.

وی افزود: بعد از سال ۲۰۰۶، صهیونیست‌ها عنصر چهارمی را به اعتقاد و باور امنیتی خود که مشتمل بر دفاع و حفاظت بود، اضافه کردند. اسرائیل بعد از جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ ناچار شد که به دنبال سامانه‌های دفاع موشکی باشد و تلاش زیادی دراین زمینه به کار گرفت و هزینه‌های بسیاری را دراین زمینه صرف کرد.

سید حسن نصرالله، گفت: مهم‌ترین مساله در جبهه داخلی این است که شهرک نشینان و استعمارگران و اشغالگران این سرزمین حاضر به از خود گذشتگی و نیستند و تحمل پیامد‌های اقدامات این رژیم را ندارند. از سال ۲۰۰۶، عقب نشینی و ضعف و انحطاط در داخل ارتش صهیونیست به چشم می‌خورد.

دبیر کل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: آیا آن‌ها توانستند که بعد از ۱۷ سال از بازسازی و اجرای مانور‌ها، ارتش صهیونیستی را ترمیم و بازسازی کنند؟ قطعا خیر، بسیاری از ژنرال‌های بازنشسته و فعلی ارتش و وزرای از وضعیت دشوار و نابسامان ارتش صهیونیستی سخن می‌گویند. دشمن صهیونیستی در مقابل مقاومت در موقعیت دفاعی قرار گرفته است.

سید حسن نصرالله در بخشی دیگر گفت: ارتش اسرائیل امروزه در بدترین وضعیت خود در مقایسه با گذشته قرار دارد. دشمن از مرحله تهاجم گذر کرده است و از نقطه‌ای که صاحب ابتکار بود، به مرحله‌ای رسیده که در موقعیت دفاعی قرار گرفته است. محور مقاومت زمام امور را تا حد زیادی در دست گرفته است.

انتهای پیام/

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *