شافعی: پرسپولیس مقابل آلومینیوم شاداب بازی نکرد/ چیدمان و سبک بازی تیم مشکل داشت

محمود شافعی در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار هفته اول لیگ برتر مقابل آلومینیوم اراک اظهار داشت: با توجه به تاکتیک و روش بازی پرسپولیس با تک مهاجم، دیدار شادابی را ندیدیم. توجیه گل‌محمدی این است که نتوانستیم مهاجم خوب جذب کنیم، اما هر مربی می‌تواند از ابزار‌های موجود بهترین خروجی را به دست بیاورد. در بازی با آلومینیوم اراک، اگر مهدی عبدی کنار شهاب زاهدی در خط حمله قرار می‌گرفت، اتفاق خاصی می‌افتاد؟ پرسپولیس در بازی‌های خانگی و زمین خودی باید با ۲ مهاجم بازی کند، و اگر یکی از عناصر دفاعی کمتر می‌شد، فوتبال هجومی و شاداب تری را می‌دیدیم.

وی افزود: بازی‌های تدارکاتی سنگین با تیم‌های خوب خارجی در اردوی پیش فصل، می‌تواند برای تیم‌ها مهم و تأثیرگذار باشد که پرسپولیس در این شرایط قرار نگرفت. تیم‌های تراکتور و سپاهان به خاطر بازی با تیم‌های خارجی شاید در بازی‌های ابتدایی یک مقدار نوسان داشته باشند، اما مطمئناً در ادامه بازی‌ها فوتبال باکیفیت‌تری را انجام خواهند داد.

*زاهدی کار خاصی انجام نداد، اما‌ تقصیر او نبود

کارشناس فوتبال در خصوص شناخت مربیان تیم‌های تراکتور و سپاهان از فوتبال ایران، بیان کرد: مورایس و خمز سال قبل شناخت لازم را از فوتبال ایران نداشتند، اما این فصل با شناخت کاملی که از لیگ ایران به دست خواهند آورد، قطعاً کار پرسپولیس برای رسیدن به قهرمانی سخت‌تر می‌شود.

پیشکسوت فوتبال درباره عملکرد زاهدی در دیدار با آلومینیوم اراک تاکید کرد: زاهدی در بازی اولش کار خاصی انجام نداد، چون بازیکنان میانی پرسپولیس موقعیت آنچنانی برای او نساختند. اگر هافبک‌ها برای مهاجم فرصت ایجاد کنند، آن موقع می‌توان گلایه کرد که او کار خاصی انجام نداده است. البته فوروارد نباید از باکس هجومی بیرون بیاید، اما زاهدی همیشه از محوطه‌اش بیرون می‌آمد، در صورتی که وینگر‌ها باید از باکس خارج شوند و توپ بگیرند و برای مهاجم خلق موقعیت کنند. به خاطر همین موضوع، ایراد از نوع چیدمان و سبک بازی پرسپولیس بود و زاهدی فقط دستورات سرمربی را به اجرا درآورد.

*قبل از شروع لیگ زمان کافی برای بازسازی ورزشگاه آزادی داشتند

شافعی در مورد برگزاری دیدار پرسپولیس و آلومینیوم اراک بدون تماشاگر تصریح کرد: ۲ ماه مسابقات لیگ برتر تعطیل بود و مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ می‌توانستند ورزشگاه آزادی را در بهترین زمان ترمیم و بازسازی کنند. الان هم می‌گویند تعمیرات ۱۰-۱۵ ماه دیگر ادامه دارد. این ماجرا فقط جای تأسف دارد و آزاردهنده است.

وی در خصوص گل مشکوک پرسپولیس به آلومینیوم اراک، خاطرنشان کرد: از فیلم‌هایی که از گل پرسپولیس وجود دارد نمی‌توان در مورد آفساید بودن یا نبودن گل، حرفی با قطعیت زد. اما اگر سیستم VAR وجود داشت، هیچ‌گاه این شک و شهبه وجود نداشت. در کشور‌های درجه چندم فوتبال هم این سیستم وجود دارد. برای تجهیز کل ورزشگاه‌های ایران ۱۰ میلیون دلار رقمی نیست. برای تیم‌هایی‌ که کلی خرج می‌کنند و پول زیادی در فوتبال جا به جا می‌شود این اتفاق خنده دار است. چند تیم به راحتی می‌توانند کل سیستم ورزشگاه را خریداری کنند.

انتهای پیام/

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *