شب تلویزیونی «ایران ترنشنال» پخش برنامه‌های خود را از لندن از سر گرفت

شب تلویزیونی «ایران ترنشنال» روز دوشن سوم مهر اعلام پخش برنامه‌های خود را از ودیوهای تازه در لندن از سرگرفته .

گزارش خبرگزاری فرانسه، محمود عنایت، مدیر شب، گفت: «خیلی خوب برنامه‌های لندن باز می‌گردند».

او افزود: «بریتانیا خانه آزادی بیان » و از سرگیری پخش برنامه‌ها از کشور گواه آن «ما از خبررسانی مستقل و بدون سانسور مردم ایران چشم‌پوشی نخواهیم ».

شب ۲۹ من پارسال در تصمیمی ظاهرا برای مخاطبانش غافلگیرکننده ، پخش برنامه‌هایش را پس از حدود پنج سال از لندن، ‌دلیل افزایش «تهدیدات تروریستی» متوقف و ارائه برنامه را مقر واشینگتن محدود .

نوشته خبرگزاری فرانسه، شب «ایران ترنشنال» در دوره جدید از یک ساختمان امن در شمال لندن برخوردار ه زیر نظر و با رهنمود امنیتی پلیس متروپولیتن کار خواهد .

پلیس ضدتروریسم بریتانیا حدود یک سال پیش برای جلوگیری از احتمال هدف قرار گرفتن کارکنان و یا ساختمان پیشین محل پخش برنامه ایران ترنشنال، در پی «تهدیدات تروریستی متعدد»، حفاظت از کارکنان و ساختمان را افزایش داد و تدابیر امنیتی گسترده‌ای برقرار و از جمله موانع امنیتی در برابر ساختمان قرار داد.

بریتانیا یک شهروند اتریش نام ماگومد حسین (محمدحسین) دوتایف، یک مسلمان ۳۱ ساله اهل قفقاز، را ظن تلاش تروریستی و گرفتن عکس و فیلم از نمای بیرونی ودیوی پیشین شب باز ه . او ۲۲ من پارسال دستگیر ، چهار هفته پیش در دادگاه جنایی لندن محاکمه .

تام توگنهات، معاون امنیتی وزیرکشور، و جمیز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا، بر حمایت لندن از کارکنان شب و ادامه جریان خبررسانی آزاد تأکید ه و حکومت ایران را از عملی ن تهدیدات نسبت کارکنان رسانه برحذر ه ند.

شب ایران ترنشنال ادعاهای دولت جمهوری اسلامی ایران را در زمینه همراهی با گروه‌های مخالف حکومت و حمایت از «تجزیه‌طلبی» قویا رد ه .

با حال، جمهوری اسلامی ایران شب ایران ترنشنال را رسما در سیاهه تروریستی خود قرار داده و کارکنان آن را از حقوق خود عنوان شهروندان ایران محروم ه .

جمهوری اسلامی ایران در تبلیغات گسترده رسانه‌ای خود و در فضای مجازی، شب ایران ترنشنال را کار خود را در دوران قطع رابطه تهران و ریاض آغاز ه ، وابسته عربستان سعودی معرفی می‌.

اما پس از آشتی دو کشور در اسفند پارسال، شب ایران ترنشنال برنامه‌های خود را از واشینگتن ادامه داد و اکنون، یک ماه پس از مبادله سفیران تهران و ریاض، شب کار خود را از لندن ازسرگرفته .

در روزهای گذشته ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، و هیئت ار سیاسی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک ند، درگیری‌های لفظی میان خبرنگاران شب با چند تن از کارکنان و محافظان تیم ایران و نیز با خبرنگاران نهادهای رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران، مرز درگیری فیزیکی نزدیک .

دولت آمریکا روی تهران در قبال خبرنگاران را محکوم .

اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، هفته گذشته گفت دولت ایران «هر کجا و هر زمان تشخیص دهد» علیه شب اقدام خواهد و حمایت کشورهای مختلف تهران را از اقداماتی ضروری بداند، «باز نخواهد ».

نوشته خبرگزاری فرانسه، شب ایران ترنشنال حدود ۱۰۰ روزنامه‌نگار در لندن و شمار مشای نیز کادر خبری در مقر خود در واشینگتن .

با فاده از گزارش خبرگزاری فرانسه، شب ایکس (توئیتر سابق) و رادیو فردا/ف.ر/ک.ر

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *