شب جوایز اسکار آغاز شد؛ رقابت اوپنهایمر با بیچارگان و ساخته آخر اسکورسیزی

نود و ششمین دوره جوایز آکادمی اسکار شامگاه یکشنبه ۲۰ اسفند در سالن تئاتر دالبی لس‌آنجلس از دقایقی قبل آغاز شده است و این‌بار به نظر می‌رسد «اوپنهایمر» در میان همه نامزدهای دریافت این جوایز دست بالا را داشته باشد، ساخته کریستوفر نولان که در ۱۳ رشته اسکار نامزد شده.

با این حال «اوپنهایمر» در جایی که «قاتلان ماه گل»، اثر مارتین اسکوسیزی، و «بیچارگان» به کارگردانی یوگوس لانتیموس و با بازی اما استون هر کدام در ۱۰ رشته اسکار نامزد شده‌اند، کار ساده‌ای در پیش ندارد.

این دوره همچنین برای مخاطبان ایرانی اسکار نیز از یک نظر خاص حائز اهمیت است که انیمیشین کوتاه «روپوش ما» ساخته یگانه مقدم از نامزدهای این رشته است. «روپوش ما» را می‌باید در راستای جنبش «زن، زندگی، آزادی» دانست که سال گذشته موج اعتراضی گسترده‌ای در سراسر ایران به راه انداخت.

یگانه مقدم خود در مصاحبه‌هایش گفته که تحت تاثیر این جنبش انیمیشن «روپوش ما» را ساخته است، اثری که در آن تجربه حجاب اجباری در مدارس دخترانه ایران بیان شده، اگرچه این بیان با فرمی خلاقانه همراه است.

اجرای این دوره مراسم اسکار بار دیگر به جیمی کیمل، کمدین و مجری سرشناس تلویزیون، واگذار شده که پیش از این سه بار تجربه آن را در اسکار داشته است.

اولین مجسمه اسکار امسال به داواین جوی راندولف به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی در فیلم «جاماندگان» رسید.

این گزارش به مرور تکمیل می‌شود…

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *