شرکت‌های بزرگ آمریکایی از جمله آی‌بی‌ام، اپل و دیزنی، انتشار آگهی در شبکه اجتماع…

شرکت‌های بزرگ آمریکایی از جمله آی‌بی‌ام، اپل و دیزنی، انتشار آگهی در شبکه اجتماعی ایکس متوقف کرده‌اند.
این تصمیم پس از آن مطرح شده که ایلان ماسک، مالک ایکس و ثروتمندترین فرد جهان، یک توییت حاوی تئوری توطئه درباره یهودیان را تایید کرد.
خود ایلان ماسک یهودستیزانه‌بودن آن توییت را انکار کرده و تهدید کرده که علیه تحقیقات درباره محتوای این‌چنینی شکایت خواهد کرد.
@VahidHeadline

کاخ سفید روز جمعه ایلان ماسک را متهم کرد که در یکی از نوشته‌های خود در شبکه اجتماعی ایکس به «ترویج خفت‌بار نفرت ضدیهود و نژادپرستانه» پرداخته است.
آقای ماسک روز چهارشنبه برای یک کاربر ایکس که مدعی شده بود یهودیان «نفرت علیه سفیدپوستان» را تشویق می‌کنند، با این پیام پاسخ داد: «تو دقیقا حقیقت را گفتی.»
کاخ سفید در واکنش به این نوشته ماسک، اعلام کرد که این نوشته صرفا تکرار یک تئوری توطئه رایج در میان ملی‌گراهای سفیدپوست است که بر اساس آن، یهودیان برنامه‌ای مخفی برای تشویق مهاجرت غیرقانونی به کشورهای غربی دارند تا اکثریت سفیدپوست را در آنجا تضعیف کنند.
این تئوری توطئه به طور مشخص توسط عامل حمله به کنیسه‌ای در شهر پیتسبورگ در ایالت پنسیلوانیا در سال ۲۰۱۸ که ۱۱ کشته برجای گذاشت، مطرح شد.
@VahidHeadline

ایلان ماسک، جمعه شب در رشته پست‌هایی در حساب شخصی خود تأکید کرد که شعارهای «استعمارزدایی» از اسرائیل و شعار «از نهر تا بحر، فلسطین آزاد باید گردد»، به مفهوم فراخوان به قتل عام است و کسانی که از این گفتار استفاده کنند، از شبکه ایکس تعلیق خواهند شد.
به گزارش رویترز، بیانیه آقای ماسک در پی ادعای حمایت او از تئوری توطئه یهودستیزی منتشر شده، امری که باعث شد شرکت‌های بزرگ از همکاری بازرگانی با شبکه ایکس خودداری کنند.
کمپانی‌هایی مانند دیسنی، اپل، سونی پیکچرز، پارامونت، لایِنزگیت و برادران وارنر در میان شرکت‌های بزرگی هستند که همکاری بازرگانی و دادن تبلیغات به شبکه ایکس را متوقف کرده‌اند.
شعارهایی مانند «از نهر تا بحر» در اساسنامه حماس و از آغاز کار این گروه افراطی مورد تأکید بوده، به این معنی که فاصله جغرافیایی میان رود اردن تا دریای مدیترانه، سرزمین فلسطین است و هیچ جایی برای تعلق به اسرائیل در آن وجود ندارد و چنین کشوری از حق موجودیت برخوردار نیست.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *