شش ماه پس از اخراج، ایرنا هنوز مطالبات همسر نیلوفر حامدی را پرداخت نکرده است


محمدحسین آجرلو، روزنامه‌نگار و همسر نیلوفر حامدی، روزنامه‌نگار زندانی،‌ می‌گوید با گذشت بیش از شش‌ ماه از اخراجش از ایرنا مطالبات او پرداخت نشده و در هر بار مراجعه به او می‌گویند که پول نداریم.

این روزنامه‌نگار روز شنبه با اشاره به این که مطالبات او از ایرنا کمتر از ۱۵۰ میلیون تومان است به کانال تلگرامی امتداد گفت: «اگر دولت ۱۵۰ میلیون نداشته باشد تا بدهی خود به یک کارمند جزء را پس از حدود شش‌ماه بپردازد، واقعا جای تعجب خواهد بود.»

آقای آجرلو همچنین با اشاره به این که سنگین‌ترین اتهام نیلوفر حامدی «همکاری با دولت متخاصم» است که بین یک تا ده سال حبس دارد گفت که به هر حال، بر اساس قانون، «نباید بیش از یک سال بازداشت موقت برای نیلوفر اجرا شود».

او در این زمینه گفت: «علاوه بر این پس از پایان دادگاه، طبق قانون باید حداکثر ظرف مدت یک هفته صدور حکم صورت بگیرد اما باز متأسفانه به رغم گذشت بیش از دو ماه از این تاریخ، هنوز حکمی صادر نشده است.»

این روزنامه‌نگار با بیان اینکه سخنگوی قوه قضائیه زمانی اعلام کرد که حکم «در حال انشا است» و اخیراً‌ اعلام کرده «پرونده در حال بررسی است» به امتداد گفت مشخص نیست پس از برگزاری دادگاه «چه چیزی در حال بررسی است» و نمی‌دانیم «دستگاه قضائی چه برنامه‌ای در این پرونده دارد».

نیلوفر حامدی، خبرنگار روزنامه شرق، به خاطر گزارشی از وضعیت مهسا امینی پس از بازداشت و انتقال به بیمارستان کسری در تهران بازداشت شد.

جلسه پایانی دادگاه این خبرنگار که هم‌چنان در کنار الهه محمدی در بازداشت است در مردادماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران در حالی برگزار شد که او همه اتهامات را رد و تأکید کرد که در کار روزنامه‌نگاری خود صدای مردم بوده‌ و به آن افتخار می‌کند.


فیلمها و خبرهای بیشتر در کانال تلگرام پیک ایران

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *