شلیک هشدار کشتی جنگی روس به سوی کشتی باری در دریای سیاه

کشتی جنگی روسیه روز یکشنبه ۲۲ مرداد یک کشتی باری را که در ناحیه جنوب غربی دریای سیاه به سمت شمال در حرکت بود، با شلیک‌های هشدار متوقف کرد.

از زمان خروج روسیه از قرارداد صدور غلات اوکراین از طریق دریای سیاه که با میانجی‌گری سازمان ملل به امضای روسیه و اوکراین رسیده بود، این نخستین بار است که یک کشتی روس به سوی کشتی‌های تجاری در خارج از مرزهای اوکراین شلیک می‌کند.

روسیه در ژوئیه امسال از این توافق که به اوکراین اجازه صدور محصولات کشاورزی‌اش را از طریق دریای سیاه می‌داد، خارج شد و هشدار داد که در مورد تمام کشتی‌هایی که به سمت آب‌های اوکراین حرکت کنند، احتمال حمل اسلحه را در نظر می‌گیرد و به بازبینی‌شان دست می‌زند.

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کشتی «واسیلی بیکوف»، متعلق به نیروی دریایی روسیه، روز یکشنبه ۲۲ مرداد، پس از آن‌که ناخدای کشتی «سوکرا اوکان» به درخواست توقف برای بازرسی پاسخی نداد، این کشتی باری را با شلیک‌های هشدار وادار به توقف کرده است.

بر اساس این بیانیه، پس از انجام بازرسی، کشتی باری «سوکرا اوکان» با پرچم پالائو حرکت خود را به سمت بندر ازمیل اوکراین پی گرفته است.

اطلاعات موسسه ردیابی حمل و نقل دریایی «رفینیتیو ایکون» نشان می‌دهد که کشتی «سوکرا اوکان» هم‌اکنون به نزدیکی کرانه بلغارستان رسیده و به سوی بندر سولینای رومانی در حرکت است.

وزارت دفاع روسیه در این باره گفت: «شلیک‌های هشدار برای این‌که کشتی وادار به توقف شود، با سلاح‌های خودکار انجام گرفت.»

این وزارت‌خانه در بیانیه خود اضافه کرد که نظامیان روسی با یک هلی‌کوپتر کا-۲۹ بر عرشه کشتی باری فرود آمده‌ و آن را بازرسی کرده‌اند.

در ادامه بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «پس از آن‌که کار گروه بازرسی در «سوکرا اوکان» به پایان رسید، این کشتی حرکت خود را به سمت بندر ازمیل اوکراین از سر گرفت.»

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز؛ س.ن

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *