شهروز جویانی، روزنامه‌نگار پیشکسوت و از اعضای تحریریه روزنامه توقیف‌ه آیندگان درگذشت

مونا فرجاد، بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون، در حساب کاربری خود در ستاگرام از حمله مرگبار با قمه خود و همراهانش با هدف خفت‌گیری خبر داد.

خانم فرجاد روز دوشن ۱۵ آبان ضمن انتشار عکسی از خود در بیمارستان، نوشت شب گذشته مقابل یک رستوران مردی با کلاه مشکی و ماسک با قمه او، خواهرش و یکی از دوستان آن‌ها قصد سرقت تلفن همراه حمله ه .

بازیگر در ادامه گفته : «هیچ‌گاه برق‌ِ ل‌ی قمه را از کنار شاهرگِ گردن دوستم گذشت، فراموش نمی‌کنم.»

مونا فرجاد در ادامه گفته وقتی بیمارستانی حوالی محل حمله مراجعه ه، فهمیده : «هفته‌ای ۲۰ بار در آن خیابان دزدی و خفت‌گیری می‌شود.»

او در ادامه افزوده : «امروز معنای حقیقی نن امنیت را حس م.»

هم‌زمان با افزایش آسیب‌های اجتماعی هم‌چون خفت‌گیری، سرقت و قمه‌کشی اخبار متعددی از حملات چهره‌های شناخته‌ه نیز اخیرا منتشر ه .

در روزهای اخیر امیر نوری، بازیگر سینما و تلویزیون، از یک دستبرد شبانه منزل خود در شامگاه ۱۱ آبان خبر داده و گفته سارقان «بیش یک و نیم میلیارد تومان» از اموال او، شامل گاوصندوق و مدارک مالی را سرقت برده‌اند.

زهره سلطان‌آبادی، همسر کیهان کلهر، نوازنده و آهنگساز مشهور ایرانی، هم هفته گذشته با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش در ستاگرام از سرقت برخی لوازم منزلشان خبر داد.

سرقت از بازیگران سینما و تلویزیون و چهره‌های معروف فوتبالی در سال‌های اخیر بارها رخ داده .

روز ۲۵ شهریور امسال لاله صبوری، بازیگر سینما و تلویزیون، هم با انتشار عکسی از خود گفته دلیل یک سرقت راهی بیمارستان و مچ دستش جراحی ه .

روز نهم مرداد امسال هم علی‌رام نورایی، بازیگر سینما و تلویزیون، از خفت‌گیری و سرقت گردنبند طلای خود در بزرگراه همت تهران خبر داد.

اما بیش از همه ‌ها حمله مرگبار خانه داریوش مهرجویی، کارگردان شناخته‌ه و قتل رساندن او و همسرش در ماه‌های گذشته خبرساز .

با وجود زوایای پنهان و پیچیده حمله مقامات انتظامی و قضایی ضمن اظهارات ضد و نقیض، بر سرقت از خانه کارگردان اذعان ند و از آن با عنوان یکی از انگیزه قاتل یا قاتلان نام برده‌اند.

بر اساس گزارش‌‌های رسمی آمار سرقت در ایران در سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی یافته . اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی قوه‌ قضائیه، دی پارسال گفته در طول پنج سال سرقت عنوان اولین جرم کشور مطرح ه .

محمد قنبری، رئیس پلیس آگاهی فراجا نیز چهارم اردیشت گفته طی دو ماه، ۷۷ هزار و ۶۰۰ پرونده سرقت در سراسر کشور شناسایی و گی ه و ۴۴ هزار سارق و ۵۳۴ «مال‌خر» نیز باز ند.

بسیاری از کارشناسان ‌گونه آمار را با وخیم‌تر ن شرایط اقتصادی و بیکاری در ایران مرتبط می‌دانند.

با فاده از ستاگرام و گزارش‌های رادیوفردا؛ ف.ع/ پ.پ

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *